Gezocht: gebied met veel km's, sfeervol dorp, goed bereikbaar met vliegtuig

Vanuit Geneve is Portes du Soleil goed bereikbaar, al ligt dat misschien wat laag voor een tripje in maart.

Forza op 22 nov 2017 17:00

Meerdere keren gedaan eind maart, nog even een lang weekend, behalve de echte lage pistes was het vaak prima te doen.
Vliegen op GVA, IC naar Aigle en vervolgens met de boemel/bus naar boven; als de groep wat groter was minibusje

Rob

Ik zie op de routeplanner Chambery-Les Menuires ruim 1 uur en Genève-Les Menuires ruim 2 uur. De keuze ligt dan voor de hand, als je althans naar Trois Vallees wilt.

Hulst op 22 nov 2017 23:20

Ik weet niet met welke frequentie je naar Chambery kunt, maar die van Geneve haal je bij lange na niet.

Rob

ik ben benieuwd hoe iedereen dan vh vliegveld naar bestemming komt en weer terug? Ter plekke een taxi of boeken jullie iets van te voren? Hoe gaat dat?

elisabeth101 op 22 nov 2017 20:57

Trein, lijnbus, huurauto, taxi … opties genoeg, def. keuze hangt af van tijdstippen, dienstregelingen, groepsgrootte etc.

Rob

ik weet niet of Basel of Lyon een vliegveld hebben? Het is wel redelijk dichtbij qua rijden. Chatel is nog dichterbij en heeft ook leuke sfeer maar geen spa achtig iets. Mogelijk zou je ipv vliegen ook met de thalys hierheen kunnen.

Basel, Bern, Lyon, allemaal steden met een vanuit NL aan te vliegen veld.
Alleen liggen Basel resp. Lyon niet echt voor de hand als het gaat om L3V

Als je met het vliegtuig op wintersport wilt kom je natuurlijk al snel uit op vliegveld Innsbruck.

Er zijn meer velden dan Innsbruck hoor …
Wat dacht je van
Zurich voor centraal en oost Zwitserland en Vorarlberg (A)
Geneve voor Zuid Zwitserland en de franse Alpen
Chambery voor de Franse Alpen
Milaan voor Italie
Venetie is ook een prima veld om aan te vliegen voor de Dolomiten
Munchen en Zuid Duitsland/Oostenrijk

Geneve, Zurich, Munchen zijn allemaal aangesloten op het spoorwegnet en hebben goede verbindingen ri. de skigebieden

Dus je hoeft je echt niet alleen op Innsbruck te richten (en veld wat overigens regelmatig dicht zit agv het weer…)

Rob

Dat je met “Forza” Italie adviseert is begrijpelijk. Dat daar mooiere tochten te vinden zijn dan in Trois Vallees betwijfel ik. Ter aanvulling op Trois Vallees: je kunt kiezen uit veel plaatsen, vrij hoog, nog hoger en het hoogste. Minder tot heel duur.
Les Menuires is betaalbaar en ik vind het nog steeds het beste uitgangspunt. Meer dan 600 km.,is dat voldoende? MiepMiep heeft het vliegveld reeds gemeld. Kijk meer eens op de pistekaart met veel rood en voldoende zwart.

Hulst op 22 nov 2017 17:55

Nou @Hulst, het gebeurt mij toch niet vaak dat ik het ‘verwijt’ krijg wua wintersport te zeer eop Italie gericht te zijn! Ben er pas één keer geweest, al zal dat inderdaad zeker niet de laatste keer zijn geweest. Hoe dan ook, keuzes zat voor TS. Ben benieuwd naar wat het wordt.

Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is het Grand Massif vanuit Geneve. Dit is nog een stukje minder ver rijden dan PdS en nog een stuk sneeuwzekerder ook in maart doordat het gebied iets hoger ligt.

Born to Ride

Vliegen op Geneve: goedkoop met Easyjet en KLM. Dan binnen 1 uur rijden naar Portes du Soleil. Les Gets rijdt het snelste aan. Morzine/Avoriaz ook prima. Het wordt lastig om een groter gebied te vinden dat net zo snel bereikbaar is.

Vliegen op Geneve: goedkoop met Easyjet en KLM. Dan binnen 1 uur rijden naar Portes du Soleil. Les Gets rijdt het snelste aan. Morzine/Avoriaz ook prima. Het wordt lastig om een groter gebied te vinden dat net zo snel bereikbaar is.

Otzi2 op 23 nov 2017 08:37

Ik weet niet hoe hard of jij rijdt maar Les Gets is onder goede omstandigheden 1:15 rijden. Morillon is bijv maar een uur. Het grote nadeel van PdS is dat Napoleon nog een deel van de liften heeft aangelegd en dat die sinds die tijd eigenlijk geen verbeteringen meer gehad hebben.

Born to Ride

“Forza” beschouw ik zeker niet als verwijt. Prachtige naam, die ik sowieso altijd associeer met een prachtig land. En als ik eerlijk ben, ken ik het prachtige Dolomieten massief enkel van de zomer en dan nog op afstand.

Hen48

Vliegen op Geneve: goedkoop met Easyjet en KLM. Dan binnen 1 uur rijden naar Portes du Soleil. Les Gets rijdt het snelste aan. Morzine/Avoriaz ook prima. Het wordt lastig om een groter gebied te vinden dat net zo snel bereikbaar is.

Otzi2 op 23 nov 2017 08:37

Ik weet niet hoe hard of jij rijdt maar Les Gets is onder goede omstandigheden 1:15 rijden. Morillon is bijv maar een uur. Het grote nadeel van PdS is dat Napoleon nog een deel van de liften heeft aangelegd en dat die sinds die tijd eigenlijk geen verbeteringen meer gehad hebben.

Matthias123 op 23 nov 2017 08:44

Le Grand Massif en PdS zijn beide erg goede opties: grote gebieden en makkelijk te bereiken. Morillon rijdt inderdaad 10-15 min. sneller aan dan Les Gets. Les Gets ligt dan ook wel 500m hoger. Ik ben 1x in Morillon geweest in maart en toen moest ik met de lift naar beneden. Dat is me in Les Gets in nog nooit overkomen in dezelfde periode.

Wat mij betreft valt er weinig aan te merken op het liftsysteem. In ieder geval zijn er weinig wachtijden. Dat vind ik het belangrijkste.

ik ben benieuwd hoe iedereen dan vh vliegveld naar bestemming komt en weer terug? Ter plekke een taxi of boeken jullie iets van te voren? Hoe gaat dat?

elisabeth101 op 22 nov 2017 20:57

Met de trein. Als je op Innsbruck vliegt kan je met de bus naar het station. Vanuit daar vertrekken treinen alle kanten op.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

En in Zwitserland heeft zo’n beetje ieder gehucht een treinstation. Rechtstreeks van aankomsthal Geneve of Zurich de bergen in dus.

En in Zwitserland heeft zo’n beetje ieder gehucht een treinstation. Rechtstreeks van aankomsthal Geneve of Zurich de bergen in dus.

Hessel op 23 nov 2017 09:45

of bus… dat is zo goed geregeld daar…

of bus… dat is zo goed geregeld daar…

miepmiep op 23 nov 2017 12:10

Inderdaad, en het sluit allemaal vrij goed op elkaar aan.
Zo goed, dat je vaak moet rennen om je aansluiting te halen.
En dat kan met bagage soms een aardige klus zijn.

Rob

Plaats een reactie