Route België - Kirchberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Dit jaar waag ik mij een eerste keer aan mijn skireis met de auto.
Wat is de beste route vanuit België naar Kirchberg, wetende dat ik buiten de vakantie ga én de vrijdag vertrek?
Ik overweeg om eventueel een tussenovernachting te nemen.

Misschien even erbij vertellen vanuit waar je vertrekt. Het zou een verschil kunnen maken of je vanuit De Panne vertrekt of vanuit Kinrooi.

Verder is er enkele dagen geleden een item geweest over de route (vanuit NL) naar Kitzbuhel. Daar kun je misschien ook wel wat mee.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/323332?page=3…

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Bedankt voor de reactie Veenhoorn.
Ik vertrek vanuit regio Brugge.

Brugge, brussel,luxembjrg, saarbrucken , karlsruhe , stuttgart, munchen , rosenheim, kufstein, kufstein sud of worgl er af en restje binnendoor. Best te redden binnen een uurtje of 9 a 10 .

Overnachten ? Ik neem aan dat je zaterdag graag de hele dag op de ski wil als je vrijdag vertrekt . Dat zou ik net ten zuiden van munchen doen dan …

*bericht bewerkt door Eisbeer op 22 nov 2017 19:00

Bedankt Eisbeer.
Dus eigenlijk kan ik gewoon de route nemen dat Google Maps voorstelt.
Deze komt exact overeen met jouw voorstel, en is het dus geen betere optie om te overwegen via Frankrijk en Zwitserland te gaan in deze periode? Ik vertrek op vrijdag 2/2/2018.
En het is niet mijn bedoeling om zaterdag al te skiën, ik wil gewoon niet als een gek rijden om er zo vlug mogelijk te zijn. En zou daarom een tussenovernachting overwegen.

Kent GoogleMaps de weg-, verkeers- en weerssituatie op 2-2-2018 al? Kan nog wel eens heel groot worden, dat Google.

*bericht bewerkt door Userd op 23 nov 2017 10:02

wij hebben dit vele malen gedaan en ik vind de beste route en vertrek van Gent-Brussel-Luik-Keulen-Frankfurt-Wurzburg-Neurenberg-Regensburg en dan in Steinach overnachten in een zeer goed hotel Landhaus Krone !! dag 2 dan om Munchen en de files te vermijden Straubing-Landau am den isar-Landshut-Rosenheim-Kufstein-Kitzbuhel , dan heb je zelfs geen vignet nodig want je komt in Oostenrijk niet op de Autoroutes , mooie wegen en relax naar uw skibestemming !!!

Kent GoogleMaps de weg-, verkeers- en weerssituatie op 2-2-2018 al? Kan nog wel eens heel groot worden, dat Google.

Userd op 23 nov 2017 10:01

Misschien dat ik toch maar een paar aandelen Google ga kopen, want als ze hier mee komen …

Rob

Kent GoogleMaps de weg-, verkeers- en weerssituatie op 2-2-2018 al? Kan nog wel eens heel groot worden, dat Google.

Userd op 23 nov 2017 10:01

Misschien dat ik toch maar een paar aandelen Google ga kopen, want als ze hier mee komen …

Rob

Houd er rekening mee dat het rond het middaguur altijd gaat sneeuwen en dus files te verwachten zijn.

Maw, het is lastig te voorspellen wat over een half jaar de beste route kan zijn. Een navigatiesysteem/programma zal een goede route aangeven, als het een live systeem/programma is kan die zelfs alternatieve routes aangeven. Met Google Maps kom je echt een heel eind

Rustig en relax je route rijden , dan is er niks aan de hand … het weer komt zoals het komt … dan maar een uurtje langer rijden …

Mensen, we snappen toch wel dat deze meneer de factor weersomstandigheden nu nog niet meerekent? Het gaat hem vast om andere factoren die nu wel wat beter te voorspellen zijn zoals verwachtte vakantiedrukte, geplande wegwerkzaamheden en dat soort dingen. Het weer kan zelfs tijdens de reis nog onverwacht veranderen dus dat is zelfs een avond van te voren nog niet zeker.

Marieke. Je begrijpt me volkomen, thx.

Bedankt Rob16 voor de gedetailleerde route. Ik zal deze proberen.

Mensen, we snappen toch wel dat deze meneer de factor weersomstandigheden nu nog niet meerekent? Het gaat hem vast om andere factoren die nu wel wat beter te voorspellen zijn zoals verwachtte vakantiedrukte, geplande wegwerkzaamheden en dat soort dingen. Het weer kan zelfs tijdens de reis nog onverwacht veranderen dus dat is zelfs een avond van te voren nog niet zeker.

Marieke op 23 nov 2017 13:26

Oh ja joh? ;)
Punt is dat googlemaps die route wel geeft, incl vertragingen en werkzaamheden maar dat je daar, behalve als indicatie, niets aan hebt nog. Oa vanwege de punten die je zelf aanhaalt. Als er sneeuw gevallen is zou ik niet via de Ardennen gaan, terwijl dit anders best een optie zou zijn. Ongeluk op de 8 voor München en wellicht is Bregenz of Fernpas de betere route enz enz.

Plaats een reactie