Wintersport Inside

Maar ja, ik kan Hilbert van der Duim (wie??!!) en zijn vogelpoep val herinneren als de dag van gisteren.
En Leen Pfrommef schreeuwen dat hij nog een rondje moest. Die goede oude tijd. Toen er nog geen kunstsneeuw was!

DrPhil op 18 mrt 2018 20:20

Waren de boten toen van hout, en de mannen van staal?

@Shane Wij hadden alleen van donderdag op vrijdag 10cm vers, was wel erg lekker. Maar hele week wel prima sneeuw gehad. Alleen ‘s ochtends waren sommige pistes wel erg hard. De Harakiri lag er prima bij en heb ik toch een aantal keer gedaan

Bier 0,4 € 5,30. Omgerekend € 6,65 voor een halve liter.
PS ze draaien hier Santa esmeralda met “don’t let me be misunderstood”. Dat is uit mijn jeugd!!

DrPhil op 18 mrt 2018 13:47

Quentin Tarantino heeft dat nummer gebruikt voort zijn film ‘Kill Bill’ (voor de kenners: Vol. 1), vandaar dat het nummer al een tijdje met een soort revival bezig is.

Dat nummer heb ik dan voor het laatst in '77 gehoord. Zeg 1978. Dat is 40 jaar geleden 🤢.

DrPhil op 18 mrt 2018 20:17

Mooi jaar !!!

May the ski force be with you !!

En Annie Borkink niet te vergeten. Met haar frisse rode konen.

een soort eendaags vlieg was dat

May the ski force be with you !!

Uit Hupsel.

Dr Phil. Als ik zo je ervaringen met de pistes lees, wordt het toch via Venetië, Milaan en Turijn richting Franse zuidalpen, vrees ik.

Hen48

Ja, inderdaad @hulst. Ik wil eerst nog naar twee ander gebieden hier. Vermoedelijk Turracher Höhe en in elk geval de Molltaler gletsjer (en Mallnitz). Vanuit daar (Flattach) is het korter en kom je niet langs Venetië. Maar ik kijk van dag tot dag.
Iemand ervaring met Katschberghöhe?

Dr Phil. Ik zou de korste weg naar Trois Vallees zoeken. Daar hebben ze nog wel wat geprepareerde pistes. Misschien kun je nog langs Zermatt. Wordt het zeker een avontuur. “De onverkwikkelijke avonturen van DrPhil”.

Hen48

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/fa1883416f798ba6caff0757...

Voor alle ouders alhier die ‘denken’ dat je met zo’n taart je visite een plezier doet.

Gezegd dat ik bezig ben met vet fit.
😉 kom op hier is echt niets lekkers en feestelijks aan.

Voor het kind en de vriendjes is dit leuk en wellicht lekker.

Ik verbeeld mij helemaal niets maar dit wil je gewoon niet opeten ik vreesde ervoor voor vertrek en precies zo was het.

Vanuit de keuken werd geroepen: ‘wie wilt er taart?!’

Doe mij maar een simpel appeltaartje van de AH of een Hemaatje niets op aan te merken maar dit…

Het zit er dus weer op met een heerlijke ervaring aan al die ongemakkelijke gesprekken. Waarover?

Over niets met de vader van het schoolvriendje die belangstellend vraagt of ik de luizenmoeder ook zo leuk vind.

Op de zondag gesprekken over ‘hoe is het nu op je werk’…🤣

Echt en dan mensen die reageren op ‘oh zijn jullie op wintersport geweest en gaan nog een keer???’ nou ons te koud hoor, wij gaan al 35 jaar naar de Dordogne met onze camper echt GE-WEL-DIG elkaar aankijkend of dat enorm elitair is.

Even rustig uitademen en weer doorgaan met gezellig zijn.

Wil je nog iets drinken? Doe maar een wijntje 😄

Uiteindelijk ga je dus heen voor de glimlach van het kind maar als je dan al die zombies ziet staren op iPads, telefoons van ouders die worden afgepakt om het laatste filmpje van Enzo Knol en al die vloggers te bekijken dan denk je echt, wat een tijd waarin wij leven.

Ons kadootje werd hartelijk aangenomen met de nodige knuffels en bedankjes dus dat was helemaal prima.

Zo te lezen heeft DrPhil een zware dag gehad. Heuveltjes en rare pistes had je wellicht liever op een kinderverjaardag gezeten.
@Jethro, geweldig genoten.
Nog even een weekje werken en dan hopelijk strepen wordt vervolgd.
@dan58 de eerdere foto is een deel van ons uitzicht. Hier een verkleinde versie van een panorama (blijkt niet meer dan 5mb te kunnen posten)

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a730bef0a497e6acb2fc6d62...

Maar wij doen zelf aan zeilen en waterskiën nu ietsjes te fris. Eerst nog genieten van de winter daarna mag heel snel een mooie lente volgen met een prachtige zomer 😉

Iets minder weertje vandaag

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/aca4f43617de9028cc282e90...

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane zit je weer op de wc naar de witte deur te kijken met je skies nog vast aan je skieschoenen? Niet zo vroeg beginnen met die Après Ski! ;)

Dat slechte zicht op de laatste dag was toch funest. Dacht keurig tussen twee pistepaaltjes te skien in een white out, bleek het een splitsing te zijn, met een nogal hoge en betonharde pisterand… na een fraaie salto landde ik iets minder fraai op mijn nek en lig nu met 2 gebroken rugwervels in het ziekenhuis. Ik heb veel geluk gehad, met een stabiele breuk, maar het voelt toch flink klote.

I can stick uphill ice, on my saucer...

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 mrt 2018 18:48

Dat slechte zicht op de laatste dag was toch funest. Dacht keurig tussen twee pistepaaltjes te skien in een white out, bleek het een splitsing te zijn, met een nogal hoge en betonharde pisterand… na een fraaie salto landde ik iets minder fraai op mijn nek en lig nu met 2 gebroken rugwervels in het ziekenhuis. Ik heb veel geluk gehad, met een stabiele breuk, maar het voelt toch flink klote.

Shane op 19 mrt 2018 18:44

Ow! Daar valt mijn valpartij bij in het niet. Dat is schrikken! En nu? Hoe lang moet je blijven? In elk geval alvast veel beterschap.
Pvd daar schrik ik echt van.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 mrt 2018 18:50

Echt schrikken ja. Ik had het zelf ook niet verwacht, voelde direct wel veel pijn, maar ben nog naar beneden geskied. Dacht even flinke pijnstillers te halen voor de terugreis, maar dat liep anders. Nu moet ik hier minimaal 1 nacht blijven en morgen verder kijken. Ik kan in elk geval niet in de auto naar huis.
Verder vallen de gevolgen enigzins mee. 2-3 weken rustig aan doen en 3 maanden niet sporten of tillen. Seizoen is dus helaas wel voorbij…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kan ik iets doen? Ik zit niet zo ver weg.

Sjessus wat balen, en welkom bij de club geblesseerden. Wel goed verzekerd hoop ik zodat ze je kunnen helpen met repatriëren incl auto? Sterkte en spoedig herstel gewenst @Shane!

Jezus wat klote. Veel beterschap in elk geval.

Oei dat is niet best bij mij bleef een identieke situatie zaterdag gelukkig bij een onschuldige schuiver. Beterschap in ieder geval en forceer niets!

Born to Ride

Beterschap Shane💐

Thanks allemaal! Alles wordt goed geregeld door mijn familie, we zijn gelukkig met meerderen dan alleen mijn vrouw en kinderen. Verzekering pakt het inderdaad ook gelijk goed op, nu alleen even afwachten wanneer en hoe ik naar huis mag.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat is erg sneu en triest nieuws. Heel veel beterschap!

Liggend in de skikoffer geen idee? (Gewoon blijven lachen).

Koffie met een zoetje erbij.

Pech kan gebeuren helaas.
Heel veel beterschap toegewenst. @Shane

Dr Phil. Foei. @Shane. Oei. Beterschap.

Hen48

@Hulst
Volgens mij kan @Shane dat wel hebben.
Beterschap! En een narrow-escape zo te horen.

Hahaha @DrPhil, ik zal het eens opperen 😉.

En ja @Drikus. Het lijkt eerst gewoon een harde klap, maar inmiddels komen ze elk uur kijken of ik alles nog voel, dus begint ook steeds meer als een narrow escape te voelen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie