Wintersport Inside

@Mirel020 , 10 bouten in een gebroken scheenbeen, dus aanstelleritis is wat overdreven😇. Het beurt een mens wel op dat je lever ook op tijd gevoed wordt. In België zou je die mogelijkheid niet krijgen. 😜

Ribse op 22 mrt 2018 09:07

10 bouten is aanstelleritus, 11 wordt een ander verhaal 😉
@dan58 randgeval…😂 maar ik zie meer voorbij komen op mijn werk.
Daarna was je vast wel ‘vet’ fit.

Tsjemig zeg als ik dit zo lees even afkloppen allemaal…

@dan58 ben eerdaags weer een paar dagen in Landgraaf. Maar dan wil jij er niet zijn hahaha🙈

mama on a mission in the snow

Bij de volgende opsporing verzocht:Dr Phil. Kan iemand alvast foto en beschrijving plaatsen.

Hen48

@hulst, hierbij een foto ten behoeve van de opsporing.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/c77c25f74c70f024f166a0b3...

@Dr Phil. Da’s een man met pit(t)

Hen48

Wat loop je nou weer mijn foto te gebruiken Phil??? 😜

*bericht bewerkt door Shane op 22 mrt 2018 22:14

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane

ik wist niet dat Brad kon zingen en skiën, nou ja skiën??? ;)

Born to run. B.S.

Zijn er eigenlijk actiebeelden van DrPhil en Shane van vlak voor?

Of moeten wij het doen met de oude beelden?
https://youtu.be/vBLxzv17zc8
Blijft genieten, die blonde lokken 🙃

Ben wel benieuwd naar hoeveel beter de race🐅🐅 het eigenlijk deden 😉

DrPhil, toch knap die paar films die hier zijn opgenomen en de paar dolle tripjes in de Nederlandse koffiezaken dat het dan toch zo goed gaat met de taal.

Gelukkig volgens de beelden alweer op de been en duidelijk laten blijken dat het meevalt?
https://youtu.be/nrE_LxrHfYM
##fakenews

Maar heren, inmiddels op de terugreis? Alweer veilig thuis.

@Mirel020

Pfff, je overklast me weer met jouw inzending, maar ja de jeugd en het digitale tijdperk hé .
Misschien volgende keer even tijd tussen laten want @Shane en @DrPhil moeten 't wat rustig aandoen om al die JOKES te verwerken in HUN toestand.

Born to run. B.S.

Ja @Mirel020 ik ben weer thuis en ja er zijn beelden van mijn crash (eerste dag met camera bij ons trouwens), hoewel je de daadwerkelijke val niet ziet. Maar die ga ik hier niet posten.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane prettig dat je weer thuis bent en sterkte met het herstel.

DrPhil met een paar Tramadolletjes op ‘ergens’ aangekomen?

Wat een ‘gezeur’ dit jaar v.w.b. het weer. Zit het bericht van Roel te lezen en dan weer 1 en al onzekerheid voor volgende week.
Wordt het sneeuw/regen of wordt het nu weer ‘warm’.

Hellup, ik ga over 3 weken weg. Ligt er dan nog wel een dik pak sneeuw tot het dorp?! 😱

Hellup, ik ga over 3 weken weg. Ligt er dan nog wel een dik pak sneeuw tot het dorp?! 😱

Tiny-M op 24 mrt 2018 14:06

over 3 weken? Dat is nog tot daar aan toe. Ik ga volgend jaar Kerst en wil nu al weten in welk Oostenrijks dorp onder de 800 meter ik een huis moet laten bouwen (alles is immers al jaren bezet, kom je nooit meer tussen). Ik wil wel de garantie van een meter sneeuw op de weg, dan gebruik ik die sneeuwkettingen ook nog eens, waar ik wel 60 euro voor heb betaald verdorie!

Haha! De komkommertijd is in aantocht helaas…

Naja, komkommertijd, er zijn gewoon best wat mensen die nooit posten en gewoon lukraak vragen posten zonder te zoeken, te lezen (of te denken). Ik had laatst iemand in de DM die allerlei vragen stelde over Cervinia, die nog nooit iets gepost had en die met een klein beetje google het zelf ook wel had kunnen vinden…Ach jah, zo erg is het nou ook weer niet…

't Kriebelt hier toch nog wel een beetje om voor volgend jaar (of heel misschien dit jaar) rond Koninginsdag nog een paar dagen te gaan. 's Ochtends lege pistes, 's middags in T shirt een wijntje in de zon…Alleen jammer dat er zo weinig open is dan én dat Cervinia/Val Thorens/dat soort gebieden toch wat verder rijden is…Of zijn gletschers (ik denk dat Stubai 't grootste is?) ook nog wel de moeite waard voor een paar dagen?

  • edit: ik zie op de site van Stubai een soort tellertje staan met de drukte…Iemand dat eerder gezien?
    null

*bericht bewerkt door Roy83 op 26 mrt 2018 10:24

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ischgl @Roy83 … Ischgl 😀👍

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ach, die vragen over het weer en de drukte onderweg, terwijl het nog 13 maanden, 2 weken, 4 dagen, 6 uur, 21 min en 1 seconde duurt eer die trip gaat starten! De onzekerheid van sommige vakantiegangers!

Is dat niet stampvol doordat we daar ademloos door de nacht moeten zingen met zijn allen? Zou op zich wel mooi passen, is tot 1 mei open zo te zien…En aan de andere kant: als iedereen voor 't podium staat zijn de pistes natuurlijk wel leeg :).

Maar ik denk dat het rijtje aan de goede kant van de alpen (los van de Gletschers) zich wel beperkt tot Ischgl, Obergurgl en Solden zo laat in 't jaar…Al gaat Obergurgl de 22e al dicht.

Ik heb ook zitten kijken naar vliegen naar Cervinia, maar van ben je van deur tot deur ook wel 7 uur kwijt…Ik denk er nog wel even over (uberhaupt of het nog dit jaar wordt)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het is daar altijd hartstikke rustig op de pistes bij de sluiting. Ik geloof best in een klein Helene Fischer effectje, maar gaat het verschil tussen rustig en stampensvol niet maken.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ach, die vragen over het weer en de drukte onderweg, terwijl het nog 13 maanden, 2 weken, 4 dagen, 6 uur, 21 min en 1 seconde duurt eer die trip gaat starten! De onzekerheid van sommige vakantiegangers!

Marijnt op 26 mrt 2018 11:35

De vragen zijn niet zo handig, omdat je toch geen antwoorden kan geven maar voor Henk & Ingrid (of de gemiddelde hardwerkende Nederlander) en hun 2 koters is het natuurlijk wel een enorme smak geld (ik denk hun duurste vakantie dat jaar).

Wat kost een vakantietje in het hoogseizoen? € 1500,- voor 't verblijf (met een heel gezin)? € 750,- skipassen? € 500, - skihuur en misschien een paar lesjes? € 500,- voor eten/drinken/apresski? € 250,- voor de heen- en terugreis? Laat 't alles bij elkaar eens € 3600 zijn voor een gezin, dat is toch een leuke € 300,- die je per maand moet over houden (en dan moet je ook nog op zomervakantie). Dat is voor veel mensen best veel geld, dus dat ze op zoek gaan naar enige zekerheid is niet zo gek…

/nuancemodus = uit

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kan je vertellen dat de pistes dan nagenoeg leeg zijn, is echt heerlijk dan! Gewoon overal behalve de Idalp moet je zijn dan.
Tellertje van Stubai ken ik niet, wel handig denk ik. Misschien met Pinksteren nog een optie? Eerst zelf nog maar naar Ischgl. We tellen af…

*bericht bewerkt door Tiny-M op 26 mrt 2018 11:44

Het is wel echt een stuk dichterbij inderdaad…En dat concert is op maandag zie ik nu (en dat doet wel flink wat met de skipasprijs), maar vrijdag/zaterdag/zondag zou dus wel kunnen…

Wikken en wegen maar eerst nog maar even aan 't werk…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@roy83, waarvandaan in NL?
Vlucht 1:45u, bagage+auto halen 0:15 (Turijn is zeer klein!), naar Cervinia rijden 1:30u (max, voornamelijk één lege tolweg+de klim). Een uur van te voren op Schiphol (inchecken gaat tegenwoordig ook razendsnel is samen 4,5u. Plus aanrijtijd.
Hou er rekening mee dat Zermatt (ik meen) 20 april voor 95% dicht gaat (zomerski gaat pas later open). Valtournenche gaat de 15e dicht uit mijn hoofd.
Afgelopen seizoen draaide de gondel naar Klein Matterhorn in de week na sluiting ook niet ivm onderhoud.

Omgeving Apeldoorn. Dus ca 1,5 uur rijden (naar Eindhoven/Schiphol), 1,5 uur van te voren, 1,45 vliegen en dan dan idd rijden/auto halen iets meer dan 2 uur. Dus misschien klopt het beter als ik zeg tussen de 6 uur en 7 uur (al heb ik helaas iets te vaak lange wachttijden bij autoverhuur gehad).

De gletscher is dan toch nog wel open (bij de gratis skipas actie adverteren ze met een internationale pas). Als de gletscher open is en alles boven Plan Torette en Plan Maison dan kan ik me daar prima een paar dagen vermaken, en als de dalafdalingen gewoon open zijn, dan helemaal.

Maar wat met hierboven staat zou Ischgl heel laat in t seizoen ook nog wel een serieuze optie zijn…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De gletscher is inderdaad open, maar als de gondel dicht is heb je daar bijna niks aan. Furgsattel was wel lang open.
Ik ken die gratis skipas actie, maar verkijk je daar dus niet op. Afgelopen seizoen waren die week op de gletscher alleen de twee sleepliften open en Furgsattel. De gondel was die week gesloten voor onderhoud.
Afgelopen seizoen sloot alles een week eerder, 1 mei of zoiets. Nu een week later.
Edit: Zermatt sloot afgelopen seizoen op dezelfde tijd als nu (rond 22 april). Cervinia is nu een week langer open dan afgelopen seizoen (tot 6 mei). Vanaf 22 april was Klein Matterhorn dus zeer beperkt open+Furgsattel.
In Cervinia was bij mijn weten wel alles open. En boven 2700m was de sneeuw perfect.
En zéér rustig.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 mrt 2018 12:32

Turijn is echt klein, ik heb niemand gezien bij de autoverhuur. Zeker niet als je eind april gaat.
Ik vind die brokjes reistijd persoonlijk erg prettig.

Cervinia op zich is ook prima (vorig jaar dat ik er was was de verbinding de hele week dicht), het is dan alleen wat behelpen met die ellenlange sleepliften op de gletscher en je kan dan dus niet helemaal naar boven. Tnx in ieder geval! Vanaf waar vloog jij dan op Turijn?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Schiphol.

Hellup, ik ga over 3 weken weg. Ligt er dan nog wel een dik pak sneeuw tot het dorp?! 😱

Tiny-M op 24 mrt 2018 14:06

over 3 weken? Dat is nog tot daar aan toe. Ik ga volgend jaar Kerst en wil nu al weten in welk Oostenrijks dorp onder de 800 meter ik een huis moet laten bouwen (alles is immers al jaren bezet, kom je nooit meer tussen). Ik wil wel de garantie van een meter sneeuw op de weg, dan gebruik ik die sneeuwkettingen ook nog eens, waar ik wel 60 euro voor heb betaald verdorie!

GiGi op 24 mrt 2018 14:10

@gigi: vergeet de Nederlandstalige skileraren voor de kindjes niet :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie