Kerst in Willingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen

Dank je wel Bernard, goed om zoveel ervaringen van mensen te lezen, dat geeft een beeld. Ik ben zelf ook twee jaar geleden in Winterberg geweest, toen tijdens de voorjaarsvakantie, dus vol NLers en ook druk. Zou de voorjaarsvakantie vergelijkbaar zijn met de kerst qua drukte?

Willingen en Winterberg zijn voor de kerstdagen nog niet heel erg druk, maar meteen er na juist wel. Tussen kerst en het einde van de kerstvakantie is het drukste stukje van het jaar.
Pistes met de lengte van die in Willingen vind je in Winterberg op de Kappe (ook bijna 200 hoogtemeters). Daar merk je ook meteen het probleem van de lagere ligging in het dal: vaak net te warm en dus slecht.

Winterberg heeft veel meer en veel steilere pistes dan Willingen, die in Willingen zijn echter fors breder en langer

Algemeen zijn de pistes bij perfecte sneeuw in Willingen mooier, maar de sneeuwkwaliteit is in Winterberg door betere besneeuwing en beschutte ligging over het algemeen een stuk beter. Ook de pisteverbindingen zijn in Winterberg een stuk prettiger.

Een lift waar je zelden langer dan 2 minuten hoeft te wachten is de Sürenberg 8-zitter in Winterberg. Hier is het ook bij heel grote drukte aangenaam skiën.

Altastenberg is ook erg mooi, maar ook daar vaak problemen met de sneeuwkwaliteit. In ieder geval kan je daar wel overal doorlopen bij de lift.

Mijn ‘Geheimtipp’ bij veel natuursneeuw en enorme drukte: Eschenberg in Niedersfeld, 5 km voor Winterberg. 3 Sleepliften 130 hoogtemeters met heel mooie giga-brede zonnige pistes en overal gewoon doorlopen. Spotgoedkoop bovendien!

null
(plaatje eschenberglifte.de)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 27 nov 2017 12:02

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wat een leuke tip harry! De tip is zo geheim dat er bijna niks over te vinden is op deze site :-D Maar ik ben er blij mee!!

Nog even om dit verhaal af te sluiten… We zijn toch naar Winterberg gegaan op kerst, dus 24, 25 en 26 december en het was echt heerlijk te doen, totaal geen rijen al die dagen! Ik zag een foto van een paar dagen later van iemand van een rij van 50 meter, dus de conclusie is dat het op kerst prima te doen is, maar vlak erna kan je misschien beter wegblijven…

Plaats een reactie