Bestemming voor halve week krokus

Komend seizoen wil ik met de kids nog even een paar dagen sneeuw pakken.
Probleem: we kunnen niet de hele krokusvakantie (10 - 17 feb) weg, maar pas vanaf de woensdag (tot zondag)

Het hoeft allemaal niet groot te zijn, 20 km piste is prima. Niet te druk (al is dat relatief in die periode) maar vooral kans op beschikbaarheid van accomodatie is van belang.
Ik zat zelf te denken aan dorpjes in de Allgau zoals Balderschwang of richting Großer Arber of zo. Winterberg kan altijd nog, maar het liefste ga ik toch richting de Alpen (noordzijde, zodat je er nog eens vlot bent voor die paar dagen).

Wie heeft tips voor een geschikt gebiedje?

Brandnertal!, die week is wel een van de drukste weken om te gaan skiën. je zult overal wel drukke pistes en liften hebben maar daar is het altijd in balans

*bericht bewerkt door daan6 op 23 nov 2017 14:00

DB

Thanks @daan6 ik neem die mee als tip

Nog even een aanvulling: het zou leuk zijn als in het gebiedje de kids zich op een bepaalde (eenvoudige blauwe) piste ook zelf even kunnen vermaken. Dus overzichtelijk en simpel is het toverwoord hier :)

In Steiermark en ober-Österreich liggen verschillende skigebiedjes die in deze weken niet druk zijn en prettig geprijsd zijn. Is alleen iets langer rijden.

May the ski force be with you !!

@Hessel ik had hetzelfde idee voor dezelfde periode en dacht ook meteen aan Allgäu :-). Ik heb inmiddels wat anders gevonden, Hoch-Imst aan de piste. Binnen 20 minuten zit je in Hochoetz, Venet en Hochzeiger.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Je kan wellicht ook eens kijken in een poederparadijsje als Alberschwende of Schwarzenberg. Een aantal kleine, maar leuke gebiedjes dichtbij en vanuit Schwarzenberg sta je ook binnen 15 minuten bij de lift in Mellau. Is in elk geval lekker dichtbij.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Misschien kan je ook paar dagen Zwitserland overwegen. Iets zoals Leysin?

Dat is niet te groot met leuk blauw en rood, pistes in een kom en paar mooie pistes tussen de bossen. Les Mosses ligt vlakbij (kan op dezelfde skipas dacht ik), en ook een uitstapje naar glacier 3000 is leuk.

Bedankt voor de tips. Zwitserland is ook nog wel een ideetje inderdaad. Daar zitten ook aardig wat gebiedjes die niet al te bekend zijn.
Op zich is het niet nodig om te kunnen verplaatsen naar een groter gebied voor die paar daagjes, het moet vooral leuk zijn voor de kids.

Voor overzicht zit je in Wildkogel Arena ook goed, en tevens ook voor de rest van je wensen. Kijk het impressie filmpje maar op de site!

DB

@Hessel ik had hetzelfde idee voor dezelfde periode en dacht ook meteen aan Allgäu :-). Ik heb inmiddels wat anders gevonden, Hoch-Imst aan de piste. Binnen 20 minuten zit je in Hochoetz, Venet en Hochzeiger.

Roel op 23 nov 2017 15:03

Leuk! En eh, Hoch-Imst heeft nog een review nodig op deze site ;-)

Lermoos misschien iets voor jullie.

Plaats een reactie