Waar is het mooiste , bizarste, indrukwekkendste toilet dat je gezien hebt?

Twee bijzondere gezien.
Op de Hohe Salve, daar is een groot raam naast het toilet en je kijkt uit op de aankomst van een lift. De mensen kunnen je zo zien zitten. …of toch niet… !?

Het andere bij Orelle. Zoals beschreven in het blog, een toilet met houtschaafsels.

Wie heeft er meer?

Xx10

Oh ik zie nu pas dat die van de Hohe Salve al in de blog staat. Sorry.

Xx10

Het toilet van het bergstation van de Almbahn in Fiss vond ik persoonlijk indrukwekkend. Mooi uitzicht vanaf de Zwölferkopf

*bericht bewerkt door Jst81 op 25 nov 2017 12:09

Niet in een wintersportgebied. Airbnb’tje in Toscane. Toilet met uitzicht over een complete, prachtige vallei als je het raam open deed. Niemand die naar binnen kon kijken, tenzij ze in een helikopter voor het raam kwamen hangen. Dat was dubbel genieten :P

Als ik me niet vergis ergens op de gerlosplatte: wc met achter je een grote glasplaat met daarachter allemaal boeren attributen en waterornament.

In Fiss op de nordseite in de zirbenhutte was ik vooral onder de indruk van de grootte en het aantal toiletten daar. En echt brandschoon!

Een toiletbezoek aan de Kechtalm in Lofer is ook de moeite waard.

Herentoilet in de asitzbrau in Leogang.

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/6916092eafe8f858eb0f8c83...

Ongetwijfeld de wc boven op de gaislach bij Sölden

Sölden en Willingen fanboy

Hihi @Sarah . Prachtig dat je daar een foto van hebt. @Tiny idd. Die van de Zirbenhutte zijn prachtig met dat hout ook.

Xx10

@xx10 : foto wel laten maken door mijn vriend 😜

@Sarah. 😂😂😂

Xx10

Ik heb wel op toiletten de mooiste dingen gezien:

null

null

Lang geleden, in oostenrijk boven op de piste, bij een skihut
toilet buiten, een hokje, een toiletbril, met een plastic zak.

In bulgarije, een houten deur met paar planken, geen slot, op de grond zand, en een knikkerpotje. Er stond wel een harkje bij, om daarna het potje weer bij te harken.
Nou ik heb het voorbij laten gaan, en heb het wel uitgezweet😂😂😂😂

Het mooiste, schoonste en fijnste toilet heb ik meegemaakt in jawel, Lech. Weet zo de naam van de hut niet precies meer, maar je zag eerst een wijnkelder met een zeer indrukwekkende collectie wijnen. Vervolgens de toiletten met prachtig natuursteen, heerlijk verwarmd, lekker ruim en ultra schoon. Een genot om daar naar het toilet te gaan! 😍

Winter is coming

Ik heb er zo geen foto van, maar de urinoirs bij het (gelijknamige) hotel onderaan Gran Risa, zijn wel geinig. Op een manier zoals @gigi schetst, maar dan nog wat leuker (al is dat subjectief).

null

Spanagelhaus, Hintertux.

En als het om niet wintersport gaat: de oude plees op de camping van TW in de jaren 90. Camping C2, Werchter was onze vaste stek, voor de hele camping (een kleine 1000 personen) waren er twee houten keetjes met een pot erop, de “afvoer” was 'n gegraven gat van twee meter diep. Dat was meestal na de eerste dag al “vol” gelopen en met een natte editie liep 't wel eens over. Maar dat was minder erg dan 3 droge en hete dagen. De stank… brrrrrr

*bericht bewerkt door interjrs op 25 nov 2017 23:21

Het toilet onder aan de Mount Everest… een kuil van anderhalve meter diep.
Een soort partytent er overheen. En je had mazzel als de wind er stond zodat je niet omkiepte van de ammoniak geur, of erger.
En met zijn allen op een rijtje he… op die planken met kieren er tussen.

null

*bericht bewerkt door Henrike op 26 nov 2017 09:13

It is an amazing world

mooie foto @Henrike

Click. Click. Peace

Ha, dank! … ik wou net wijzigen… ik heb er zoveel in Tibet gemaakt…

null

*bericht bewerkt door Henrike op 26 nov 2017 09:15

It is an amazing world

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/b0a1a7474b35559a629f00e2...

Sölden 😋

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Het lijkt alsof de uitzichten steeds mooier worden op het toilet.

Ik vind ik Oostenrijk de deuren vaak ook zo mooi. Ergens zijn een soort flintstones toiletten met een touw bovenkant en een gewicht aan een kant om de deur dicht te laten vallen.

Xx10

@xx10 die constructie heb ik inmiddels op meerdere plaatsen gezien. Laatste keer op de GrillhofAlm, boven Mayrhofen. De rest van de plaatsen alweer vergeten. Inderdaad wel een leuke manier van een dranger.

Herentoilet in de asitzbrau in Leogang.

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/6916092eafe8f858eb0f8c83...

Sarah op 25 nov 2017 13:25

Die zijn ondertussen wel veranderd, dus dat uitzicht heb je niet meer, jammer genoeg.

Glij blij door die brei :-)

Rifugio Emilio Comici
Val gardena /plan de gralba

null
null

Oooh ja @Martijn.d dat is ook zo. Die was ik vergeten!!! Alleen zat ik op de dames. ( voor de mensen, die denken dat ik een man ben, wat eerder gedacht is 😉)

Xx10

null

Pioneer Hut, New Zeeland

Wc gandegghutte Zermatt , beetje koud maar mooi uitzicht

Das elephant in laax. Mooi uitzicht en je ziet de mensen zo voor het raam doorlopen… natuurlijk zien zij jou niet.

Er zaten ook nog allemaal electronische foefjes op de wc(bril) die heb ik niet uitgeprobeerd, maar de mannen onder ons wel. Verwarmde billen enzo!

null

Ik moest ook gelijk aan Comici denken.

Aftellen maar!

Even gekopieerd uit het weblog van Rogier: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/375555/naar-het-to…
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=457…

De Asitzbrau Leogang (tegenwoordig). Deze is in de kelder. Die hier boven staat gepost door Sarah is ergens op een verdieping. Er zit een heel museum achtig gebeuren bij.

null

en deze uit Japan, Madarao Kogen - Nagano:

null

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Rifugio Emilio Comici
Val gardena /plan de gralba

null
null

Martijn.d op 26 nov 2017 17:11

Toch kom je daar vooral voor de inname… ;)

Plaats een reactie