Beste skigebied en beste ski-in ski-out hotel Italië ?

Beste Forumleden.
Ik ben op zoek naar het beste skigebied en beste ski-in ski-out hotel in Italië.
In 2002 ben ik geweest naar Sestrière. Het was goed, maar pistepreparatie, liften en aanwijzingen enz. waren echt slecht toen…
Dit jaar willen wij terug naar Italië.
Graag advies van de kenners aub.
Alvast bedankt.

Absoluut Seiseralm!

Klinkt als Corvara of Colfosco. Niet alle hotels zijn volledig ski in ski out maar er zitten een paar ideale hotels tussen.

Pistepreparatie is er altijd dik in orde. Qua aanbod pistes is het een van de grote namen en volledig terecht.

*bericht bewerkt door Hessel op 05 dec 2017 21:48

Boven op de Grödenjoch Corvara, zit Hotel Frara aan de piste, aan de Sella Ronda.
http://www.rifugiofrara.it/en/index.html

Dienten Die Alte schule

Absoluut Seiseralm!

jessehuijers op 5 dec 2017 21:29

Hoe kan je Seiseralm als beste gebied in Italië noemen?! Ben je nooit ergens anders geweest? Je bent daar met 3 uur skien uitgekeken.

Dorpen als Corvara, Colfosco, Arabba liggen vele malen centraler en bieden meer uitdaging

Is nogal een vraag met heel veel mogelijke antwoorden… Wat verwacht je van een hotel (3,4 of 5 sterren). Ski-in ski-out in het dorp, of boven op de berg? Prijsniveau… enz.

Aanhakend op de vorige comments, de Seiseralm biedt erg mooie ski-in ski-out accomodaties, zoals Floralpina en Goldknopf hotel. Maar ja, dan moet je wel 15-20 minuutjes in de bus naar de Sella Ronda. Seiseralm zelf is prima skien, maar weinig uitdagend.

Onderaan de Campolongo lift zijn een aantal prachtig gelegen hotels, waar je direct de sella ronda opdraait. Alleen dan zit je weer niet in een dorp en de hotels zijn wat minder luxe.

Ook mooi om op de Passo Pordoi te zitten, bijvoorbeeld Bellavista.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Absoluut Seiseralm!

jessehuijers op 5 dec 2017 21:29

Hoe kan je Seiseralm als beste gebied in Italië noemen?! Ben je nooit ergens anders geweest? Je bent daar met 3 uur skien uitgekeken.

Dorpen als Corvara, Colfosco, Arabba liggen vele malen centraler en bieden meer uitdaging

Stino op 5 dec 2017 22:32

Nou sommigen vinden een kwartiertje bus geen probleem in ruil voor een goed hotel of vermaken zich ook prima een paar dagdelen op de Seiseralm, zeker als je hotel daar ligt.
Maar dat zijn natuurlijk geen pro’s zoals jij 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Criteria:

  • ‘groot’ en uitdagend en modern skigebied.
  • ski-in ski-out in het dorp of aan de rand van het dorp
  • hotel 3* of 4* - prijsniveau tot max. 100€ per persoon/nacht in half-pension

Absoluut Seiseralm!

jessehuijers op 5 dec 2017 21:29

Hoe kan je Seiseralm als beste gebied in Italië noemen?! Ben je nooit ergens anders geweest? Je bent daar met 3 uur skien uitgekeken.

Dorpen als Corvara, Colfosco, Arabba liggen vele malen centraler en bieden meer uitdaging

Stino op 5 dec 2017 22:32

Nou sommigen vinden een kwartiertje bus geen probleem in ruil voor een goed hotel of vermaken zich ook prima een paar dagdelen op de Seiseralm, zeker als je hotel daar ligt.
Maar dat zijn natuurlijk geen pro’s zoals jij 😉

Shane op 5 dec 2017 22:55

De combinatie tussen ski i/ski out en een kwartiertje met de bus zie ik niet direct.

Criteria:

  • hotel 3* of 4* - prijsniveau tot max. 100€ per persoon/nacht in half-pension
BaY op 5 dec 2017 22:56

Oh vergeet in dat geval Colfosco en Corvara maar…

La Villa lukt misschien wel in dat budget. Maar volledig ski in ski out aan de Sella Ronda wordt lastig.

*bericht bewerkt door Hessel op 05 dec 2017 23:03

Criteria:

  • ‘groot’ en uitdagend en modern skigebied.
  • ski-in ski-out in het dorp of aan de rand van het dorp
  • hotel 3* of 4* - prijsniveau tot max. 100€ per persoon/nacht in half-pension
BaY op 5 dec 2017 22:56

Op het aantal sterren na past een huttentocht perfect bij je wensen!

Meer ski in/ski out dan dit gaat het niet worden.

http://www.reichhalter.com/ski-huettentour-nl.php

Absoluut Seiseralm!

jessehuijers op 5 dec 2017 21:29

Hoe kan je Seiseralm als beste gebied in Italië noemen?! Ben je nooit ergens anders geweest? Je bent daar met 3 uur skien uitgekeken.

Dorpen als Corvara, Colfosco, Arabba liggen vele malen centraler en bieden meer uitdaging

Stino op 5 dec 2017 22:32

Nou sommigen vinden een kwartiertje bus geen probleem in ruil voor een goed hotel of vermaken zich ook prima een paar dagdelen op de Seiseralm, zeker als je hotel daar ligt.
Maar dat zijn natuurlijk geen pro’s zoals jij 😉

Shane op 5 dec 2017 22:55

De combinatie tussen ski i/ski out en een kwartiertje met de bus zie ik niet direct.

Stino op 5 dec 2017 23:01

Op de alm kun je ook gewoon skien he. En als je een tochtje wil maken pak je even een kwartiertje de bus. De meeste gondels vanuit het dal doen er net zolang over.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Pin je niet vast op de Dolomieten. In Monte Rosa en Breuil-Cervinia zijn ook mooie ski-in ski-out opties te vinden, en dat zijn erg mooie skigebieden. Ik zal als ik morgen tijd heb eens zoeken wat ik had gevonden destijds.

Mr. Slow

Ligt het aan mij, of zou Via Lattea geen goed optie zijn voor dit eisenpakket? In 2002 misschien een flop, maar onderhand toch wel een stukje beter. En in Monte Rosa zijn ook diverse ski-in/ski-out locaties te vinden.

En is die €100,- met of zonder skipas?

*bericht bewerkt door Bennie op 06 dec 2017 06:10

In colfosco heb je nog wel wat voor die prijs , het zijn niet de mooiste hotels die er bestaan maar wel ski-in /ski-out . Hotel sport of hotel centrale

null
null

*bericht bewerkt door Martijn.d op 06 dec 2017 07:17

In Cervinia heb ik ook genoeg hotels (onder)aan de piste gezien. Of die aan de andere wensen voldoen weet ik niet, want ik heb er nooit verbleven.

In Cervinia is zelf een aantal hotels echt op de piste. De echte ski in ski out, dus. Grote nadeel vond ik dat je het dorp niet in kan (tenzij je met de skiscooter gebracht wordt. Het hotel waar ik was, Baita Cretaz, is echter prima! Ook in Kronplatz heb ik wel opties naast de piste gezien.

Maar waarom is dat ski in ski out zo belangrijk? Is een klein stukje lopen echt een probleem? Want dan heb je echt zoveel meer opties.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Criteria:

  • hotel 3* of 4* - prijsniveau tot max. 100€ per persoon/nacht in half-pension
BaY op 5 dec 2017 22:56

Oh vergeet in dat geval Colfosco en Corvara maar…

La Villa lukt misschien wel in dat budget. Maar volledig ski in ski out aan de Sella Ronda wordt lastig.

Hessel op 5 dec 2017 23:01

Voor 1400 euro per week obv HP voor 2p kamer ga je zeker wel vinden rond de Sella hoor, welliswaar 3 sterren maar die zijn prima.

Hotel Gran Risa in la villa. Aan de Stella ronde. 20 meter van de lift
Neem de zwarte piste een het is 20 meter naar het hotel. Neem de rode piste en je bent met 75 meter in het hotel. Lekker eten en goede welness.

*bericht bewerkt door saskiamorsch op 06 dec 2017 10:06

Valt me best mee die prijzen. In mijn ervaring was corvara/colfosco duurder.

Hotel Gran Risa in la villa. Aan de Stella ronde. 20 meter van de lift
Neem de zwarte piste een het is 20 meter naar het hotel. Neem de rode piste en je bent met 75 meter in het hotel. Lekker eten en goede welness.

saskiamorsch op 6 dec 2017 10:06

La Villa aan de Sella Ronda?

Livigno?

Hotel Gran Risa in la villa. Aan de Stella ronde. 20 meter van de lift

Neem de zwarte piste een het is 20 meter naar het hotel. Neem de rode piste en je bent met 75 meter in het hotel. Lekker eten en goede welness.

saskiamorsch op 6 dec 2017 10:06

La Villa aan de Sella Ronda?

Userd op 6 dec 2017 10:50

je kan skiënd naar de Sella Ronda vanaf daar ;), maar bij aan denk ik ook aan Corvara, Selva en dat soort dorpen…

Livigno?

ilovesnow op 6 dec 2017 11:07

ik ken Livigno niet maar dat zou wel eens een goede kunnen zijn, daar zal vast wel ski in ski out zijn…
@bay helpen we je? Wat zijn je eerste gedachten?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hotel Gran Risa in la villa. Aan de Stella ronde. 20 meter van de lift

Neem de zwarte piste een het is 20 meter naar het hotel. Neem de rode piste en je bent met 75 meter in het hotel. Lekker eten en goede welness.

saskiamorsch op 6 dec 2017 10:06

La Villa aan de Sella Ronda?

Userd op 6 dec 2017 10:50

La villa is niet direct naast de Sella Ronda, maar wel vrij dicht in de buurt ervan. Paar afdalingen en je bent zo op de Sella Ronda.
Qua prijsniveau wel lager dan bijvoorbeeld Corvara.
Nadeel van La Villa is dat het vrij laag ligt ( 1433 meter), meer kans op weinig sneeuw.
Wel is La Villa een mooi uitgangspunt als je ook nog eens naar Kronzplatz wilt!
Ga dan ook even naar Pedrades, daar heb je een mooi kerkje boven aan de piste.

hotel Alpenrose in Arabba zeer goed hotel, de achterzijde ligt op de piste dus zeker een ski in-out !!!

Hotel Gran Risa in la villa. Aan de Stella ronde. 20 meter van de lift

Neem de zwarte piste een het is 20 meter naar het hotel. Neem de rode piste en je bent met 75 meter in het hotel. Lekker eten en goede welness.

saskiamorsch op 6 dec 2017 10:06

La Villa aan de Sella Ronda?

Userd op 6 dec 2017 10:50

La villa is niet direct naast de Sella Ronda, maar wel vrij dicht in de buurt ervan. Paar afdalingen en je bent zo op de Sella Ronda.
Qua prijsniveau wel lager dan bijvoorbeeld Corvara.
Nadeel van La Villa is dat het vrij laag ligt ( 1433 meter), meer kans op weinig sneeuw.
Wel is La Villa een mooi uitgangspunt als je ook nog eens naar Kronzplatz wilt!
Ga dan ook even naar Pedrades, daar heb je een mooi kerkje boven aan de piste.

R_Dolomieten op 6 dec 2017 11:14

Weet ik maar La Villa ligt gewoon niet aan de Sella Ronda. Prima uitgangspunt verder, misschien is San Cassiano nog wel beter maar beiden niet aan de Sella Ronda en beiden niet ski-in, ski-out. Livigno heeft volgens mij ook niet echt ski-in, ski-out, het is een langgerekt dorp gelegen tussen de 2 skigebieden zodat vrijwel alle acco’s op korte loopafstand van een lift zijn.

Het is La Villa aan de Stella Ronde. Niet de Sella Ronde.

Als hotel op zo’n 50m van de skipiste of skiliften lift is dat voor mij ook een ski-in ski-out !!
100€ per persoon/nacht is zonder skipas.
Bedankt allemaal voor de info. Ik zal eens uitzoeken welk hotel de betere ligging heeft tov he skigebied.

*bericht bewerkt door BaY op 06 dec 2017 11:51

Als je in het centrum van Wolkenstein zit is het ook nooit ver van de piste.

Absoluut Seiseralm!

jessehuijers op 5 dec 2017 21:29

Hoe kan je Seiseralm als beste gebied in Italië noemen?! Ben je nooit ergens anders geweest? Je bent daar met 3 uur skien uitgekeken.

Dorpen als Corvara, Colfosco, Arabba liggen vele malen centraler en bieden meer uitdaging

Stino op 5 dec 2017 22:32

@stino ik zie nergens staan dat het beste skigebied over 200 km aan pistes moet beschikken? Daarnaast is seiseralm qua natuur en rust voor mij dé ski-in out bestemming in italië!

EDIT: bij aanvang stond nergens iets over de grootte van het gebied vermeld.

*bericht bewerkt door jessehuijers op 06 dec 2017 21:55

Hotel Gran Risa in la villa. Aan de Stella ronde. 20 meter van de lift
Neem de zwarte piste een het is 20 meter naar het hotel. Neem de rode piste en je bent met 75 meter in het hotel. Lekker eten en goede welness.

saskiamorsch op 6 dec 2017 10:06

Fijn hotel inderdaad.

Maar was wel duurder dan € 100… ;)

Plaats een reactie