Wintersportmaatje(s) gezocht, 10 dgn. E1000,00 alles incl. Belle Plagne

Beste wintersporters,
Ik ben op zoek naar actieve mede wintersporters m/v van ca. mijn eigen leeftijd. Zelf ben ik een skiër, vrouw van 51jr., woon in de prov. Utrecht, sportief en met 33 skiweken behoorlijk ervaren (niet off-piste).

Mijn plan is om op 19 of 26 jan 2018 (voor een 10-daagse reis) naar Frankrijk af te reizen: Belle Plagne/Plagne Soleil/Plagne Village? Skigebied: Het hele La Plagne gebied evenals Peisley Vallandry en Les Arcs!! = 435 km skiplezier!!!

Om uitgerust aan en weer thuis te komen, wintersportfiles te vermijden én gebruik te kunnen maken van de 2 rustige zaterdagen (allemaal pluspunten! ) stel ik m.b.t. het reizen voor:
-Heen: Op vrijdag met een overnachting in een budgethotelletje bij Albertville – de zaterdag aansluitend vroeg doorreizen, materiaal en skipassen regelen en meteen de lange latten op - en na een eerste skidag in de namiddag het appartement in (ski-in / ski-out accommodatie)
-Terug: Na het inpakken eerst nog de hele zaterdag genieten op de pistes, in de namiddag terugrijden naar Albertville, wederom daar overnachten en op de laatste zondag terug naar NL rijden.

Ik zoek een aantal gezellige skiënde of snowbordende metgezellen, die houden van lange tochten op blauwe en rode pistes (60km per dag is voor mij geen uitzondering). Samen willen reizen en in een appartement verblijven (dus gedeelde kamers) waar we zelf de maaltijden bereiden & nuttigen en bij mooi weer op de pistes picknicken. Verder zou ik naar mij zelf kijkend naast het skiën een mix van de volgende activiteiten geweldig vinden: Sleeën/ rodelen / schaatsen / bowlen, borrelen + hapjes, lezen, spelletjes doen (van kaarten tot Kolonisten). Maar wel op tijd naar bed i.v.m. de volgende actieve dag.
Ik ben niet echt een après-ski type, maar ga het ook weer niet geheel uit de weg.

Het totaalbudget (kosten samen delen: benzine/tol/hotel en app.overnachtingen / 2x snacken bij Albertville / parkeergarage / pizza? / 1x ter plaatse uit eten? ) zal tegen de € 1000,00 liggen.

Zin om mee te denken / mee te organiseren, laat dan snel wat van je horen!

Gr. Inger

Hoi Inger,

Heb je een PM gestuurd.
En hier reactie op je bericht op je onderwerp te volgen.

Gr. Frank

Dank je wel Frank, we houden contact! Groetjes Inger

Les granges des soleil kan ik jou enorm aanraden. In la plagne soleil

@inger: kijk dat is nou eens een concreet plan! Complimenten en veel plezier!

*bericht bewerkt door evr66 op 07 dec 2017 08:13

Edwin van Riel

PB gestuurd!

Als je niet van Apres ski houdt, dan is BellePlagne (of elk ander dorp in La Plagne) een prima keuze ;)

Alleen heb ik al die andere avondactiviteiten (behalve borreltje/snack en spelletjes) niet gevonden daar.

Ik ben meerdere malen in Cassiopée geweest (Belle Plagne) daar heb je duplex appartementen.

Goedkoop, basic maar prima locatie en naar mijn idee prima prijs/kwaliteitsverhouding. Je rijdt daar zo de parkeergarage in en komt dan in het appartementencomplex uit op de 5de etage met je bagage (1min lopen over een vlakke vloer). Dan het advies om op de 6de te zitten met zuidzijde zicht. Iedere ochtend prachtig wakker worden, Spar zit beneden, bakker val je letterlijk in en iedere ochtend 10 stappen zetten en wegskiën. Het is een gezellig winkelstraatje en daar zitten leuke barretjes, restaurants, bowling, welness en après-ski en bar/nachtclub Le Saloon. Zelf nooit last gehad van lawaai maar neem uit voorzorg altijd dopjes mee.

Het voordeel van Belle Plagne is ook de centrale ligging in het gebied, je kan altijd heel makkelijk terugkomen en iedere ochtend ski je zo naar Plagne Bellecôte.

Ze hebben een leuke apptracker genaamd Yuge.
Voor mij dus eigenlijk alleen maar Belle Plagne andere keuze zou Soleil, Village of Centre zijn.

Mont Albert en Les Coches vind ik persoonlijk te laag liggen en liggen best aan de rand van het gebied.

Paradiski is echt mijn favoriete onder de grote jongens dus qua sneeuwzekerheid en liftenstelsel, afwisseling is het perfect.

Ik wens je/jullie een fantastische vakantie toe.

Residence Prestige Front de neige heeft ook mijn aandacht…

Plaats een reactie