Skisokken Falke en advies themo-onderkleding

ik zie dat vandaag bij bol.com de thermokleding in de aanbieding is. Hoe vallen de maten van de merken Craft en Odlo?

nancymilou op 15 dec 2017 07:48

De thermokleding van Craft valt normaal uit. Zowel mijn vriend als ik dragen in het dagelijks leven maat M en van Craft dus ook. Ik vind het zelf hele fijne thermokleding! Ze gaan lang mee (wij gebruiken ze in de herfst en winter ook wekelijks voor andere sporten), sommige shirts zijn al 10 jaar oud en doen het nog prima.

Als je het koud hebt moet je demarreren

X-socks en Ceb, duur maar in mijn beleving, met altijd koude voeten, maar nooit tijdens het skien, de beste.

Hulst op 8 dec 2017 11:52

Ik heb de dunste skisokken van Falke, X-Socks en Smartwool. Wilde ze allemaal testen voor vergelijk.

Wat het beste is is inderdaad voor iedereen anders. Smartwool heeft 0 padding in tegenstelling tot Falke en X-Socks en toch zweer ik bij die Smartwool sok, wat een fantastisch gevoel van controle (in combinatie met mijn gefitte skischoenen)

Ik zou dus van alle een paar kopen en testen, je hebt toch meerdere paren nodig. Vervolgens kun je voor jezelf conclusies trekken.

Gaston op 8 dec 2017 12:52

null

Ik heb je advies opgevolgd en ik heb 3 verschillende merken gekocht…ben benieuwd!

Ben heel benieuwd!

Heb zelf net nieuw paar Falke, SK4. Had er wel koude tenen mee, helaas. Overweg nu warmte zakjes voor echt koude dagen. Sinds ik vorig kaar wintertenen heb gekregen, elke keer koude tenen gehad.

Leuk @nancymilou 😃

Ik zie niet zo 1-2-3 de dikte maar volgens mij redelijk met elkaar vergelijkbaar.

Laat je nog even weten hoe de sokken ‘uit de test’ zijn gekomen? Inclusief een top3. Wanneer ga je?

Tijd voor een uitpakparty?!

Heb vorige week in L3V de Falke SK4 en de Smartwool Ski Light Elite getest. Allebei de sokken waren nieuw.
Aan een voet de Falke en aan de andere de Smartwool. De volgende dag andersom.
In controle geen verschil gemerkt. De Falke is iets warmer.

Ik gebruik alleen nog maar Falke Energizing Wool sokken. Z e kosten een beetje maar dan heb je ook wat. Voor mij de beste skisokken…

En de Akeleie Shirts (en lange onderbroek) van Bergans. Deze zijn tweelaags, gemaakt van een speciaal ontwikkelde merinowol/polyestermix. Door de dubbellaagse constructie kan de kleding meer lucht opslaan, wat de warmte-isolatie dan weer goed doet. De combinatie van wol en synthetische vezels verbindt hoog vocht-transport met optimale warmte-isolatie bij verschillende temperaturen en bewegingsintensiteit. Het materiaal is ook voor mensen geschikt, die puur wol onprettig op de huid vinden. Zit erg prettig, gaat niet ruiken, kriebelt dus niet en blijft mooi na wassen. Maar ook hier geldt, het kost een beetje, maar dan hebbie ook wat…

Better people, better food... and better beer!

Zeer tevreden met Cep ski compressie sokken.
https://www.cepsports.com/nl/product-detail/ski-merino-socks…

Pat.

Nou, goed kunnen testen de afgelopen dagen in de siberische kou!! …Resultaat: met de Falke sokken kreeg ik koude voeten, de x-socks en de smartwool totaal niet. De Smartwool vond ik nog het beste.

Dunne zijde sokken (van Armani) met daar overheen Falke sokken.
Nooit meer koude voeten @Shane
Probeer het maar 😂😂

Moet ik dan de Sk1 of Sk5 hebben @Hooykaas?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Maakt volgens mij niets uit. Zolang je er maar dunne zijde sokken (van Armani) onder draagt.
Je weet het pas tot dat je het geprobeerd hebt.@Shane
En dan wil je niet anders meer.

Jullie dachten zeker weer dat het een grapje was. Maar dat is deze keer niet zo.

null

Oke, het proberen waard. Ik heb nog dunne zijden Dolce & Gabbana liggen. Zou dat ook werken @Hooykaas? 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zolang ze maar gemaakt zijn van de Bombyc Mori rups 😜 @Shane

Nou, goed kunnen testen de afgelopen dagen in de siberische kou!! …Resultaat: met de Falke sokken kreeg ik koude voeten, de x-socks en de smartwool totaal niet. De Smartwool vond ik nog het beste.

nancymilou op 28 feb 2018 19:45

Leuk dat je je ervaring deelt! Zelfde ervaring als ik dus, ik zweer bij Smartwool (of merino in t algemeen voor kleding met direct huidcontact). En ook ik kreeg koude (zweet)voeten met Falke helaas.
De Smartwool sok van jou is volgens mij wat dunner ook hè?

En mijn Falke sokken? Die heb ik een reisgenoot kado gedaan😉

*bericht bewerkt door moderator op 28 feb 2018 23:07

Tijd voor een uitpakparty?!

Nou, goed kunnen testen de afgelopen dagen in de siberische kou!! …Resultaat: met de Falke sokken kreeg ik koude voeten, de x-socks en de smartwool totaal niet. De Smartwool vond ik nog het beste.

nancymilou op 28 feb 2018 19:45

Leuk dat je je ervaring deelt! Zelfde ervaring als ik dus, ik zweer bij Smartwool (of merino in t algemeen voor kleding met direct huidcontact). En ook ik kreeg koude (zweet)voeten met Falke helaas.
De Smartwool sok van jou is volgens mij wat dunner ook hè?

En mijn Falke sokken? Die heb ik een reisgenoot kado gedaan😉

*bericht bewerkt door moderator op 28 feb 2018 23:08

Tijd voor een uitpakparty?!

Gebruik ook alleen nog SmartWool. Met Falke kreeg ik ook wel eens last van koude voeten. De X-Socks vielen bij mij de gaten in.

May the ski force be with you !!

Maakt volgens mij niets uit. Zolang je er maar dunne zijde sokken (van Armani) onder draagt.
Je weet het pas tot dat je het geprobeerd hebt.@Shane
En dan wil je niet anders meer.

Hooykaas op 28 feb 2018 20:32

Welke sokken zijn dat van Armani @Hooykaas ?

May the ski force be with you !!

Zolang het maar dunne echt zijde sokken zijn @CJAHulskamp

Ik heb deze gekocht als aanvulling op mijn Smartwool compressie sokken. Hele fijne en dunne sokken: https://www.stance.com/black-cinder-black-m/190107093521.htm…

null

When life gets too complicated.... SKI

Geen padding hè @Alex ?

Vraag me af waarom niet alle skisokken zo zijn…

Tijd voor een uitpakparty?!

Totaal onbelangrijk, maar ik vind ze er toevallig ook nog mooi uitzien

Sneeuwt het al?

Geen padding hè @Alex ?

Gaston op 1 mrt 2018 21:55

Klopt, zero padding.

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb deze gekocht als aanvulling op mijn Smartwool compressie sokken. Hele fijne en dunne sokken: https://www.stance.com/black-cinder-black-m/190107093521.htm…

null

Alex op 1 mrt 2018 20:43

Daar heb ik ook 2 paar van gekocht, over een week maar eens gebruiken! Heb meerdere sokken van Stance en die bevallen mij uitstekend

Plaats een reactie