Uit de stoeltjeslift vallen

Ik kwam het volgende filmpje op YouTube tegen:

en was toch wel verbaasd over hoe vaak mensen wel niet uit een stoeltjeslift lijken te vallen. Ik heb dit in al mijn jaren wintersport in Europa nog nooit gezien/meegemaakt.
Is dit meer een fenomeen wat in de VS voorkomt? Opvangkussen en doeken die men gebruikt om mensen op te vangen heb ik nooit bewust ergens zien liggen.

Iemand ervaring mee?

Pray for Snow!

Al twee keer gezien (Scheffau en Val Thorens), maar in beide gevallen wel vrijwel direct na instappen.

*bericht bewerkt door paolie op 08 dec 2017 13:23

In de VS is het niet zo standaard als bij ons in Europa - schijnt - om de beugel te sluiten. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Ik vraag me serieus af wat je moet doen/gebeuren om zo bungelend onderaan een stoeltje te komen hangen… Dat laat het filmpje niet zien, helaas.

Wat @Gigi zegt heb ik ook wel eens gelezen, dat het daar vrij gebruikelijk is om de beugel naar boven te laten. Dan kan het wellicht sneller gebeuren. Ik heb t nog nooit gezien en kan me het zeker met gesloten beugel ook echt niet voorstellen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Valt me ook op bij filmpjes uit de US dat de beugel meestal open staat, zal er inderdaad mee te maken hebben.

Heb het ook nog niet in het echt zien gebeuren, maar vaak genoeg dat ik mijn voet nog even op de beugel laat staan als er weer zo 1tje is die haast heeft de beugel te openen.

Die lift op 2:03 heeft niet eens een beugel. Ik ben toch blij dat dat in Europa beter geregeld is. Ik hou de beugel ook altijd tot het einde dicht, met m’n voeten er op. Vinden mede-passagiers soms niet leuk, maar dan wijs ik ze op het bord waar staat tot waar je de beugel dicht hoort te laten.
Ik vind de nieuwe liften met automatische beugels ook een goede ontwikkeling, alleen vind ik die kleine voetstepjes een beetje vervelend.

Annoying skiers since 2003

goed dat die beugels gewoon dicht gaan hier, maar ze mogen van mij die ‘‘kiddiestops’’ zoals ze in italie heten snel verwijderen… heb je net een goed bord pasta op wordt je maaltijd even omhoog gepusht…

Holy sh…wel echt n paar serieuze valpartijen daar…nooit geweten dat dat ook gebeurt…

Eind november j.l kregen wij een telefoontje dat een vriend van ons een dwarslaesie had opgelopen met skiën. Omdat hij op de latten is geboren gingen wij uit van off piste ongeluk. Echter, na een epileptische aanval (nooit eerder gehad) uit de lift gevallen, beugel was gewoon omlaag. Zijn eerste reactie, mijn doel is om te leren zit-skiën. Wat een held!

goed dat die beugels gewoon dicht gaan hier, maar ze mogen van mij die ‘‘kiddiestops’’ zoals ze in italie heten snel verwijderen… heb je net een goed bord pasta op wordt je maaltijd even omhoog gepusht…

henkhupelschoten op 8 dec 2017 22:05

Waarvoor denk je dat die kidstops dienen?!

Al paar keer gezien dat men een klein kind alleen laat gaan in een lift (vreemde volwassene ernaast die zich niet bekommert) en dat het kind er bijna uitvalt.

Als een kind naast me zit hou ik die altijd in de gaten en een arm in de aanslag om de jas vast te pakken mocht t nodig zijn. Zolang niet iedereen dat doet, lekker kidstops houden.

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie