Kramp voeten snowboard

Beste allemaal,
na 1 uur soms 30 min snowboarden krijg ik een kramp aan de onderkant van mijn voet,
net een nieuwe schoenen gekocht en nieuwe binding maar toch blijft de kramp.
kunnen jullie mij hier een advies geven ?
snowboard : burton Chanel ripcore 156W
binding Rome SDS 390 (2018 ) nieuwe
schoenen Nike 41 maat ( normaal heb ik 40 )
ik ben 177cm

ik ride ruim 4 jaar en nooit last van gehad.

ik las ergens een INLEGZOLEN kan helpen, heeft iemand hier ervaring mee?

*bericht bewerkt door Julien-wk op 09 dec 2017 02:09

Bij skiën is kramp aan de ondervoet vaak een teken van te grote schoenen… (je zit niet vast genoeg, dus ga je “klauwen” met je tenen om grip te hebben). Dat is misschien evenzeer mogelijk bij snowboardschoenen.

Zooltjes kunnen daarbij helpen, maar het is geen garantie.

Had dit ook bij mijn eerste paar botten… Die bleken een maat te groot te zijn.
Bij mijn nieuwe nu was de kramp direct een heel stuk minder doordat ik niet meer met mijn tenen klauw om grip te hebben.
Het laatste beetje kramp is nu volledig weg door op maat gemaakte zoooltjes die veel meer steun geven aan de voetboog waardoor deze niet meer doorbuigt…
Ook kan het soms wel helpen wanneer je je boots aandoet ze ter hoogte van je wreef iets minder hard te doen spannen…

Als je dit hebt bij nieuwe schoenen is de maat niet goed. Kan te groot zijn, of te smal. Dat laatste heb ik jaren geleden eens gehad. Nieuwe boots van ander merk en opgelost. Ik had Burton en gebruik nu Salomons

pasvorm is wellicht niet optimaal. Heb je al geprobeerd om er andere zooltjes in te doen? Die van Superfeet, bootdoc, etc. bijv?

Bij de aanschaf van snowboard boots ook Nikes aan gehad. Ik heb een brede voet en Nikes waren helaas te smal. Ik vond ze wel heel mooi, maar ben voor de thirtytwos gegaan. Het kan dus zijn dat je voet net te breed is voor Nikes. Wellicht in combiantie met de veters te strak aantrekken, wat normaal redelijk moet kunnen, maar bij te krappe boot in de breedte niet verstandig is.

Wel heel vervelend voor je!

Happy shredding!

Het blijkt dat het aan de binding lag
Tijden mijn verblijf in Zwitserland heb ik een nieuwe binding gekocht en de kramp is minder geworden
Ik had Burton custome en nu heb ik Rome SDS 390

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden

Dank voor de terugkoppeling!

Wat Morsel zei: “Je zit niet vast genoeg, dus ga je “klauwen” met je tenen om grip te hebben. Dat is misschien evenzeer mogelijk bij snowboardschoenen.” klopt inderdaad.

Ikzelf had last van “heel-lift”. Oftewel: door te grote schoenen komt je hiel te ver omhoog tijdens je bochten. Ik ging daardoor ook klauwen. Zooltjes kunnen dit inderdaad verhelpen. Ik kocht zelfs speciale (goedkope) hiel-zooltjes zie alleen onder je hiel geplakt worden in je binnenschoen.

Plaats een reactie