Fisher koa 75

Ik ben opzoek naar nieuwe ski’s.
Gisteren in de winkel geweest, en daar mijn ‘wensen’ en ervaring gedeeld.
Ik ben 1,76, 85kg en 12 weken ervaring. Kom gecontroleerd een rode piste af. Af en toe waag ik me een stukje door ‘het bos’/ naast de piste.
Qua bochten werk is het gevarieerd, de ene x korte en de andere x heerlijk lange.
Ik wil graag een ski die op hogere snelheid goed stabiel blijft.

Nu kwam de verkoper dus met de fisher koa 75 en de atomic cloud 9.

Kan iemand mij iets vertellen over deze ski’s?

Kijk eens op http://www.yellowgentian.com. verschillende types skiers schrijven daar reviews. Dat is een leuke start :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

De Koa moest ik googlen. Dat lijkt me een beginnerski. De Cloud ken ik ook niet maar daar lees ik hoofdzakelijke slechte verhalen over. Welke winkel was dat?

@DrPhil juist ook omdat ik die cloud recensies had gelezen ging ik twijfelen over de andere ;)
Dit was overigens bij daka.

Wat mij betreft zijn beide ski’s onder jouw niveau. De Cloud serie ben ik totaal geen fan van. Rutschen kunnen ze niet, alleen maar op hoog tempo carven. De 9 is tegenwoordig alleen nog maar een foam kern. Gewoon slecht gebouwd dus en totaal niet stevig. De Fischer Koa 75 wordt al 2 seizoenen niet meer gemaakt. Het is het instapmodel in de lijn, een beginnerski dus. Ook met foam kern.

Ik zou als ik jou was lekker naar een unisex ski kijken. Die zijn gewoon wat steviger dan damesski’s. Bijvoorbeeld:
Fischer Progressor F19
Atomic Redster GS
Salomon Xmax 12
Elan Amphibio 16ti

Dit zijn allemaal allround pisteski’s uit ongeveer hetzelfde segment.

Naar de DAKA zou ik maar niet meer teruggaan.

Welke Daka? Er zijn er zo veel tegenwoordig…

Naar geen een DAKA…

Plaats een reactie