Allround dames ski?

Ben op zoek naar een dames ski met goede grip op harde pistes, maar ook bij slush sneeuwhopen. Gemiddeld niveau. Relaxed skiën met bochtjes draaien belangrijker dan snelheid.
Heb nu de k2 super burn 1m60. Is prima op zachtere pistes, maar mis grip op hardere pistes.
Ben 1,76/65kg. Wie heeft er tips die ik komende kerst kan uitproberen?

Voor allmountain ski’s vind ik K2 geweldig. De nieuwe K2 ikonic is super. Je hebt de 80 en 84 versie voor beginner-gemiddeld niveau en de 80ti en 84ti voor gemiddeld-gevorderd niveau. Is alleen geen damesski. De damesversies zijn de Luv sick 80ti en Luv Struck 80. Die zijn lichter en iets onder het niveau van de unisex ski’s. Enige nadeel is dat deze iets minder grip zal hebben vanwege de ingekorte sidewall. Maar als je snelheden niet zo hoog liggen zul je hier minder van merken. Volgens mij staan een aantal van deze ski’s bij Duijvestein in Zoetermeer om te testen.

Overigens. Als je nu op een Superburnin skiet zou ik sowieso voor een Ti versie gaan!

Ik weet niet wat je budget is, maar de Stöckli Stormrider serie voldoet aan al je wensen vwb harde pistes en sneeuwhopen/slush. Dit zijn echte alleskunners. De Stormrider Motion is het makkelijkste te skiën. Deze kun je rustig skiën maar ook flink de sporen geven, heerlijke ski. Enig nadeel: de prijs! Maar in mijn ogen zijn ze dat heel erg waard.

Winter is coming

Dank beiden voor advies. STÖCKLI zit wel aan bovenkant prijs, maar zeg niet gelijk nee. Nu weet ik dat op mijn wintersportbestemming (ellmau) vooral salomon verkocht wordt. Hoe zijn die? En in verhouding tot bovengenoemde ski’s?

Ja voor Ellmau is Salomon perfect, in Kitzbuhel kun je veel beter met Fischer’s uit de voeten. Die Stockli vind ik meer Hintertuxer gletscher spul ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sorry, heb wat twijfels mbt een paar Stockli’s. Denk niet dat een gemiddelde skiester het forse prijsverschil er uit haalt. Misschien beter besteden aan een paar goede betaalbare skis en van het restant lekker les nemen. Tenzij de Euro’s echt niks uitmaken, dan allebei doen :)

Edwin van Riel

Heb je er zelf op geskied @Evr66? Ik durf toch echt te stellen dat ik na vele ski’s te hebben gehad, ik nu voor het eerst met mijn Stormriders ski’s heb die in alle omstandigheden (behalve hele diepe poeder, dan zou ik ze graag iets breder hebben dan de 85mm) als de brandweer gaan en altijd het vertrouwen geven dat ze doen wat jij wil.
Niet voor iedereen geschikt nee, je hebt wel een redelijke basis nodig om er lekker op te skiën maar heb je dat dan is het super.

*bericht bewerkt door MiTi op 11 dec 2017 16:49

Winter is coming

Klinkt alsof die Stockli’s te hoog niveau zijn. Zeker flink stijf?

Nope, heb het geld aan lessen besteed :) Ieder het zijne.

Ik zeg ook nergens dat het geen fantastische skis zouden zijn, wel dat een gemiddelde skier (waar hier sprake van is volgens TS) meer baat heeft bij een verbetering van haar techniek dan van nog betere (of in ieder geval veel duurdere) ski.

Edwin van Riel

Zonder iemand die de moeite neemt om mij van advies te voorzien te kort te doen. Ik ben op zoek naar een allround dames ski die zowel op harde pistes als in slush/sneeuwhopen 't goed doet. Waarbij ik relaxed skiën belangrijker vind dan zo snel mogelijk beneden komen.
Ik wil de ski graag op vakantie in de sneeuw kunnen testen, dus hoor graag over meerdere merken.

Als je daar vooral salomon aantreft, gewoon uitleggen wat je wilt en eens testen. Verder zijn hiet al leuke skis voorbij gekomen. hiernaast: mijn vrouw ( niveau gemiddeld) was direct erg entjousiast over haar nieuwe atomic xti, dochterlief heeft een wat hoger tempo en prefereert de dynastar intense 10.

Edwin van Riel

Atomic Redster XTI
Dynastar Speedzone 10
Fischer Progressor F18 (W)
Elan Insomnia (geen eigen ervaring, maar ik hoor goede dingen)
Head Worldcup Rebels i.GSR
Blizzard RC TI

Ik kijk trouwens net even naar je huidige ski @rmgb, maar het lijkt me eigenlijk sterk dat een andere ski een wezenlijk verschil gaat maken. Je ski is al smal en geschikt voor hoog niveau skiers.

Sowieso is het 80% (of meer) techniek en 20% materiaal dat het verschil maakt, in jouw geval denk nog veel minder.

*bericht bewerkt door Shane op 11 dec 2017 18:13

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mijn huidige ski is flink beschadigd en zoek hier tips voor wat nieuws, waarbij ik mijn wensen heb aangegeven.
Dank voor de tips.

Weet je al in welk dorp je wil gaan huren? Dan kan je kijken of je bij de huurshops (per mail of op hun website) kan achterhalen welke modellen ze in het assortiment hebben. Dan kan je van te voren ook al inlezen of specifieke modellen reserveren.

Ellmau, vandaar mijn vraag over salomon.

?? eerste google hit komt met sport 2000 fuchs. vehuurt onder meer Nordica, Head, Rossignol en Fischer. Hebben ook een testcentrum. Klinkt alsof er daar toch iets moet kunnen zonder je direct tot één merk te beperken.

En ben het (eindelijk eens :) ) met Shane eens :)

*bericht bewerkt door evr66 op 11 dec 2017 20:12

Edwin van Riel

Ellmau, vandaar mijn vraag over salomon.

rmgb op 11 dec 2017 19:05

Voor het eerst dat ik lees dat ze in een dorp één merk ski’s verkopen… Persoonlijk vind ik dat je deze vragen zo vlak voor je vakantie stelt, kort dag voor een juiste keuze. Ik zou mezelf langer verdiepen en ski’s in Nederland kopen. Reden is dat de prijzen hier gunstiger zijn. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Piste riderrrrr

Top @Evr66!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ellmau, Salomoncity. Wie kent het niet.

Maar even serieus. On topic: ik zou de Salomon kopen.

Natuurlijk verkopen ze ook andere merken skies, hèhè, maar viel me afgelopen jaren wel op dat ze verreweg 't meeste van salomon etaleren en ik wil ze graag eerst dag huren.
Maar goed @gigi, @Elisabeth101 en @miti dank voor serieus advies.

Volgens mij zie ik hier de Blizzard RC TI (van twee seizoenen geleden, maar alleen de print is anders):

null

Rossignol Unique 8 (ook twee jaar oud, maar nog steeds een passende ski denk ik):

null

En een Atomic Redster Pro, wat denk ik een rental-versie van de Edge of XTI is (5-sterren categorie). Allemaal in de categorie die je zoekt denk ik. Ik zou er even een mailtje aan wagen naar die Sport 2000 Fuchs in Ellmau om al hun modellen te kennen.

Volgens mij zie ik hier de Blizzard RC TI (van twee seizoenen geleden, maar alleen de print is anders):

null

Rossignol Unique 8 (ook twee jaar oud, maar nog steeds een passende ski denk ik):

null

En een Atomic Redster Pro, wat denk ik een rental-versie van de Edge of XTI is (5-sterren categorie). Allemaal in de categorie die je zoekt denk ik. Ik zou er even een mailtje aan wagen naar die Sport 2000 Fuchs in Ellmau om al hun modellen te kennen.

GiGi op 11 dec 2017 20:10

zit genoeg mooi spul tussen ja

Edwin van Riel

Plaats een reactie