Simkaart Oostenrijk

Ik ben van plan om dit jaar gebruik te gaan maken van Oostenrijkse simkaarten zodat ik met anderen in Oostenrijk tegen lokaal tarief kan bellen/sms’en

Dus

  1. Waar kun je deze Simkaarten kopen? (Tankstation, postkantoor oid)

  2. Hoe makkelijk is het om een simkaart gebruiksklaar te maken?
    Ik ken namelijk de spaanse praktijken waarbij je je paspoort moet gebruiken en vanalles moet regelen alvorens je daadwerkelijk kunt bellen.

Dank!

bij de Hofer (de oostenrijkse Aldi) kun je een prepaid-kaartje voor 10 euro kopen van Yesss.at

kun je gewoon aan de kassa zeggen, de hoofdkassiere haalt dan een simkaartje uit het magazijn en na 10 euro aftikken kun je bellen en sms’en.
Er is ook een DATA simkaart te koop, hiermee heb je 1GB ruimte en uit ervaring weet ik dat je er ook mee kunt bellen en sms’en.
Vraag dus naar de DATA variant!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ferdinand, dank voor je reactie!

Dan moet je natuurlijk wel bij een Höfer in de buurt zitten en dat is bij ons niet echt het geval (Ischgl)

Wellicht is via internet een kaart bestellen en laten opsturen naar het appartement een optie?!

Iemand nog andere mogelijkheden??

Als je naar Ischgl gaat kom je onderweg door Landeck.
Daar zitten er 2.
Ook in Bludenz en in Prutz zit er een.

fijne site hè, dat wintersport.nl?
Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Je kunt ook andersom naar Ischgl rijden (korter) en dan kom je dus niet door Landeck. Ik vraag me alleen af wat voor weg dat is want het ziet er wat gammel uit van bovenaf (veel haarspeld bochten, smal)

Als via Landeck de meest gebruikelijke route is dan ga ik daar zeker langs. Maar vanuit Ischgl is het 50 km op en neer.

In de Hofer en Lidl kun je inderdaad vrij goedkope prepaid sim-kaarten kopen, en zelfs ook abonnementen. Verder in veel elektronica zaken, en vaak ook bij de Post.
In Ischgl is zeker een zaak waar je een sim-kaartje kunt kopen! En het is inderdaad erg eenvoudig. Aanschaffen en in je sim-lock vrije telefoon stoppen. Of een telefoon erbij kopen, kan natuurlijk ook. Tarieven vallen in Oostenrijk wel mee.

Bedankt Geertje!

Dan gaan we het in Ischgl zelf proberen. Mocht het daar niet lukken dan rijden we toch maar even op en neer naar Landeck.

Als ik mij niet vergis, kun je zo’n simkaart kopen in de billa in ischgl.

Je kunt inderdaad bij Hofer sim-kaarten kopen van Yess.at. Ze hebben ook prepaid micro-simkaarten voor bijvoorbeeld de iPhone of iPad met 3G. Een prepaid sim-kaart kost 9,95 met 1GB data. Downloadsnelheid 7,2Mbps. Een starterset met USB-modem en SIM-kaart met 3GB data kost 49,95

Ik zou als ik jou was ook even naar Yooopi kijken, nee ik heb het niet verzonnen, met deze kunnen je gratis onderling bellen en is het goedkoopst om naar NL te bellen.

Toen ik in Oostenrijk woonde kon je die simkaarten bij de telefoonwinkel halen of bij het postkantoor, daar verkochten ze ook telefoons.
sim in telefoon gestopt en kon toen gewoon bellen, dus geen moeilijkheden met paspoorten enz.

Ik zou als ik jou was ook even naar Yooopi kijken, nee ik heb het niet verzonnen, met deze kunnen je gratis onderling bellen en is het goedkoopst om naar NL te bellen.

Floris (BeakerFlo) op 15 dec. 2011 13:11

Ik zal eens kijken! Bedankt voor de tip

Toen ik in Oostenrijk woonde kon je die simkaarten bij de telefoonwinkel halen of bij het postkantoor, daar verkochten ze ook telefoons.
sim in telefoon gestopt en kon toen gewoon bellen, dus geen moeilijkheden met paspoorten enz.

Iris op 15 dec. 2011 13:47

En wanneer was toen?? Times are changing;)

ja, tijden veranderen idd.
Dit was siezoen 2007/2008 dus kan ondertussen al veranderd zijn.

maar het kan toch veel eenvoudiger. Gewoon het sim kaartje online kopen. Weet je van te voren je nummer en geen gezeur met het zoeken naar een winkel in Oostenrijk. Wij gebruiken al sinds jaren Eety en nu ook wowww. Hier te vinden http://www.eety.eu/nl

meestal vallen de kosten wel mee dus ik houd gewoon mijn normale NL nummer…
Data schakelen we gewoon uit en wifi finder aan! Voor onderweg hebben we walkie talkie.

Seriously snow addicted family!

http://www.prepaid-sim.eu/nl/wowww-prepaid-sim-kaart-oostenr…

deze is gewoon in nederland te bestellen

Ik Woon in België maar ik zou graag een sim kaart van Oostenrijk willen hebben.

Hoe en welke krijg ik ?
Hoe kan ik het bestellen?
En kan ik het gebruiken ook al woon in BELGIË?
Krijg ik inkomende oproepen/sms-en ?
Kan ik vanuit België naar Oostenrijk bellen of sms-en sturen met een simkaart van Oostenrijk?

AUB ik moet dit echt weten !
Dringend !!
Alvast bedankttt

Begin september gaan wij voor 10 dagen naar Oostenrijk(Bach ,lechtal,tirol).Kan men daar
een plaatselijke stick van een provider kopen
of een prepaid kaart.En zo ja welke is de goedkoopste provider?Kan men ook dergelijke kaarten kopen bij Hofer?

:') De Europeese tarieven zijn zo verlaagd dat je met je Belgische of Nederlandse simkaart in Oostenrijk slecht 10 eurocent per sms betaald en ongeveer 40 cent per minuut bellen. Als je echt wilt internetten maak je gewoon een avondwandeling door Ischgl en zoek je een free wifi spot… Een andere simkaart kopen is zwaar overdreven lijkt mij.

Die laatste lift halen...

Wij zitten wel in Bach en op een redelijke hoogte
de bedoeling is te kunnen internetten emailen en skypen met onze kleinkinderen.Ook volgen we graag
het nieuws in België.Is het mogelijk met een kaart aangekocht in de Hofer winkel op internet te geraken en kun je me uitleggen hoe het werkt om een verbinding tot stand te brengen?
Beste dank bij voorbaat

@ Noël:
bij de Hofer is het deze kaart: http://www.hofer.at/at/html/product_range/2744_20244.htm…
Mobile Internet Daten Starter-Paket von YESSS! Inkl. USB-Modem für Windows, Daten-SIM-Karte (UMTS) und 3 GB Datenpaket (3 Monate gültig).
(Is hierboven ook al eens aangehaald).

Niets moeilijks aan, insteken op laptop (evt installatieprogramma op usb volgen) en verbinden. Let op: (1) snelheid hangt af van aantal personen in omgeving die gebruik maken van gsm netwerk en databelasting; (2) slechts 3 maanden geldig.

Ik heb zelf één via A1… 2Gb, 1 jaar geldig. Aanbod is nu 1.5Gb, 1j geldig http://shop.a1.net/handys-telefonie/bfree/B_free_Breitband_S…

Lars,

Van harte bedankt voor jou informatie.
Kan ik ,eens telefonisch contact met U opnemen?

                                 Mvg

                                  Noël

@Noel:
registreer even en we regelen iets via pb (ben niet zo happig op telefoonnummers op sites :p)

Zit net de (oude) infos van yesss te lezen maar wij gebruiken al sinds zomer 2007 een sim kaartje van eety. Gesprekken onderling kosten maar 4,9 cent. Bellen naar Nederland kost 6,9 cent. Meer informatie vindt je hier http://www.eety.eu/nl/eetyfaqnl.html

yess.at werkt niet meer

Het werkt nog steeds prima. Momenteel kun je je classic abo omzetten naar classic aanbieding. Tarief gaat van 1 eurocent per mb naar 0,9 per mb. Sms en bellen 3,9c€

Mijn vraag in de ios app store van oostenrijk staat een yesss app hoe kan ik die instaleren op mijn iphone. Kan alleen uit NL store downloaden.

Plaats een reactie