Winterberg.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

We (gezin van 5, ouders + 3 kids van 13,11,8 jaar) komen vooral rode en blauwe pistes af en blijven ook op de pistes. Willen in de kerst vakantie graag 2 à 3 dagen in Sauerland gaan skiën, bestemming en datum staat nog niet vast. Ouders en kind van 13 hebben eigen schoenen en helm. De rest van ons materiaal huren we daar. We willen niet het eerste weekend gaan omdat we dan al plannen hebben en het leek mij ook niet zo slim om in het weekend te gaan omdat het dan extra druk is. Als we drie dagen gaan hebben we automatisch zo’n kaart voor een stuk of 8 skigebieden in Sauerland, dan kunnen we na een dag altijd nog zeggen, we gaan een dagje ergens in de buurt skiën. We vinden het niet erg om 20 à 25 minuten rijden van het skigebied af te zitten en willen voor de accomodatie max. 450 euro kwijt zijn.

We hebben een aantal vragen:
-Wanner zullen we gaan.
-Welke accomodatie
-Waar huren
-Waar skiën.

https://www.expedia.nl/Sauerland-Hotels-Ferienwohnung-Skilif…

04;dest_id=-1889301;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;group_children=3;hapos=4;highlighted_blocks=47310104_99837900_0_1_0;hpos=4;no_rooms=1;req_adults=2;req_age=11;req_age=13;req_age=8;req_children=3;room1=A%2CA%2C11%2C13%2C8;sb_price_type=total;spdest=ci%2F-1889301;spdist=12.0;srepoch=1513019294;srfid=f30f131540b6889c16ce2f4169415fb51ef76cceX4;srpvid=b999868e75ea02c6;type=total;ucfs=1tab-main
Dit leek ons wel wat.

Ski you later!

vakantiehuisjewinterberg.nl
Dicht in de buurt van het centrum. Pistes ook op loopafstand. Huren doe je dan op weg naar Der Brabander, bij Skiverleih Klante of Probiker. Alles bij elkaar een kilometertje klossen. Doe je twee dagen Winterberg zelf en één dag Neuastenberg of, als je sleepliften niet erg vind, Altastenberg.
Verder heb ik een aantal keer via deze gehuurd: https://de.welcomeinwinterberg.com/buchen

En Tessa, ben jij de oudste van de drie? Je hebt trouwens nog een webcam te raden ;)

*bericht bewerkt door Bennie op 11 dec 2017 20:50

Ja ik zal eens kijken. Ik vond der Brabander een goed hotel maar dat zat de hele kerstvakantie vol.

Ski you later!

Ah, kerstvakantie. Dat was door de link wat moeilijk te lezen…

*bericht bewerkt door Bennie op 11 dec 2017 20:53

Kijk op http://www.winterberg.de
Perfecte zoekmachine

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Op de Fichtenweg heb ik ook wel eens wat gehuurd. Er zit een skiverhuur (Schneider op de hoek) en instappen in het skigebied kan je bij de Astenstrasse lift. Moet je een (klein) stukje lopen en toch ook de B480 oversteken.
Je kan ook de andere kant oplopen, naar het Schneewittchenhaus en daar beginnen. Is ietsje verder. Winterberg is wel erg druk, (en dan ook erg druk) in de week na nieuwjaar. Als er genoeg sneeuw ligt is Neuastenberg (postwiese) ook leuk voor een dag.;

Afgelopen zondag materiaal gehuurd voor mijn vriendin (alleen ski’s) bij Schneewitchen. Dat was prima materiaal (wij hadden nieuwe ski’s) en er waren ook echt verschillende keuzes. Vorig jaar heb ik bij de Brabander wat gehuurd voor mijn broertje en mezelf en dat was echt slechtere kwaliteit.

Qua accomodatie heb ik helaas geen tips.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie