Ervaringen met deze shop?

http://www.ekosport.nl/dynastar-salsa-baby-team-4-b76-blk-wh…

Is dit te mooi om waar te zijn of is dit oké?

Als ik die bindingen er nog op moet letten zetten waar moet ik dan aan denken qua

Ik heb al vaker bij Ekosport besteld (nooit ski’s, overigens) en dat was allemaal prima. De website ziet er vaak war raar uit, vooral het taalgebruik. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de kwaliteit van de vertalingen (door Google Translate?) uit het Frans dan dat het iets te maken heeft met malafide praktijken.

Overigens is 68 euro voor een overjarige kinderski in een van de kleinste maten toch niet bizar goedkoop? Wel een mooie aanbieding, maar volgens mij nog niet de categorie ‘te mooi om waar te zijn’.

Heb al vaker iets besteld bij Ekosport, en laatst zelfs ski’s inclusief bindingen. Dit was de eerste keer dat ik online ski’s heb besteld. Ski’s kwamen netjes op afgesproken dag binnen. Duurt wat langer dan we gewend zijn hier in NL, maar dat komt omdat het uit Frankrijk (Albertville) moet komen. Prima (web)shop.

Diurt indedaad even (dacht een week ongeveer) maar Ekospirt is prima. Al vaker skis, bindingen en wat kleiner spul daar besteld. Evt ophalen daar kan ook, mocht je er in de buurt komen (Albertville, aardig op de route voor bv 3 vallees, les arcs, tignes)

Edwin van Riel

Ook hier goede ervaringen met ekosport. De nl site is inderdaad niet geweldig vertaald, ik gebruik zelf altijd de franse site.
De bindingen (lijken geen in lengte verstelbare bindingen) moeten op lengte van de skischoen gemonteerd worden (bsl). Deze waarde staat op de schoen.

Vragen stellen aan de shop doe je het beste in frans of engels. Nederlandse vragen halen ze volgens mij ook door google translate net als het antwoord…er zit namelijk geen enorme backoffice achter met talensprekende medewerkers.

valt wel mee, nederlandstalige klantenservice, 024-8080165, bereikbaar van 10-18 uur. Netjes in nederlands en inhoudelijk correcte antwoorden hehad in ieder geval.

*bericht bewerkt door evr66 op 12 dec 2017 08:32

Edwin van Riel

valt wel mee, nederlandstalige klantenservice, 024-8080165, bereikbaar van 10-18 uur. Netjes in nederlands en inhoudelijk correcte antwoorden hehad in ieder geval.

Edwin van Riel

@gigi, ik krijg met die link een prijs van eur 30 voor de complete set. lijkt me inderdaad geen geld dan. Verzendkosten erbij blijf je onder de 50. Raak je ze volgend jaar waarschijnlijk wel weer ongeveer voor kwijt ook.

Edwin van Riel

valt wel mee, nederlandstalige klantenservice, 024-8080165, bereikbaar van 10-18 uur. Netjes in nederlands en inhoudelijk correcte antwoorden hehad in ieder geval.

evr66 op 12 dec 2017 08:33

Oh da’s wel netjes. Bestond enkele jaren geleden nog niet. Ze gaan erop vooruit :)

Mailtjes van 2014, dus is al even :)

Edwin van Riel

De bindingen (lijken geen in lengte verstelbare bindingen) moeten op lengte van de skischoen gemonteerd worden (bsl). Deze waarde staat op de schoen.

Is dat zelf te doen, of als je t laat doen wat kost dat dan ongeveer?

Hessel op 12 dec 2017 08:14

Als je een beetje handig bent, geen probleem. Wel lekker (geen noodzaak) is het om een kolomboor te hebben. Aftekenen (sjablonen vaak wel op het www te vinden). Check of te schoen op de juiste positie uit gaat komen (staan streepjes op de ski en de zool die zo goed mogelijk samen moeten vallen). 3x controleren en boren. beetje witte houtlijm in de gaten en vastschroeven (zorg wel even voor een goed passende schroevedraaier!)

Bindingen instellen op juiste schoenlengte (meeste bindingen hebben een indicator, pijltje dat tussen 2 streepjes moet vallen oid), dinsetting evt uit tabel op www halen. Ik zou zonder ervaring hiermee de instellingen even in een skishop laten controleren, door iemabd met ervaribg hierin of zo’n gecomputeriseerde tester. Dan weet je zeker dat de uitbreekwaarde goed staat ingesteld.

Edwin van Riel

laten doen zal iets tussen de 25 en 40 eur kosten.

Edwin van Riel

Bedankt voor alle info

prijs is ondertussen nog maat 29 EUR!
daar kan je echt niets mis mee doen

Normaal gezien monteert de shop de bindingen trouwens voor jou.
Je moet dan de lengte van de onderkant van de skishoen opmeten met en lintmeter.

Glide on!

Je moet dan de lengte van de onderkant van de skishoen opmeten met en lintmeter.

Vivace op 12 dec 2017 11:06

Bij - voor zover ik weet - alle skischoenen staat dat erop, toch? Of geldt dat niet voor die verstelbare schoenen voor kinderen?

Als ik het me goed herinner, staat het er ook bij de verstelbare op. De zool blijft namelijk, ondanks het verstellen, even lang.

Edwin van Riel

Plaats een reactie