Help, kan niet kiezen welke Supershapes...

Hallo allemaal, na altijd gehuurd te hebben wil ik dit jaar eigen ski’s aanschafffen. Na veel reviews gelezen te hebben heb ik de Supershape magnum en rally getest voor een paar dagen en allevei bevielen ze mij zeer. De Speed en Titan waren niet beschikbaar helaas. Ik ben zelf een gevorderde, sportieve skiër, ik ben 1.80 lang en weeg 77 kilo. Ik vraag mij af dus hoe de Supeershape Speed ski’s zijn vergeleken met de Rally en Magnum.

Ik heb zowel de Magnums als de Speeds vorig jaar geprobeerd, waarbij mijn voorkeur naar de Magnums uitging.
Beide zijn heerlijke pisteski’s die wel wat techniek vragen maar waar je fantastisch bochten mee snijdt.De Speeds (de naam zegt het al) zijn net wat meer geschikt om op snelheid en met ruime(re) bochten over de piste te jagen.
De Magnums snijden de korte bochten heerlijk agressief in en bijten zich in de bocht vast als een pitbull die je een worst voorhoudt.

Het is maar net waar je voorkeur voor uit gaat, voor mij waren het duidelijk de Magnums, er staat hier op zolder nu dus een set te popelen om volgende week uitgelaten te worden :)

*bericht bewerkt door Emilio op 12 dec 2017 10:24

Speed is hierboven omschreven.

Titan is iets breder onder de voet, maar heeft toch de kortere radius. Redelijk vergelijkbaar met de Magnum, maar beter in slush en slechte pistes.

De verschillen tussen de vier varianten zijn de breedte en de radius van de ski’s. Qua constructie en gevoel zijn ze verder heel vergelijkbaar vind ik (heb alleen de Speed niet geskied).

Dit vat de verschillen wel goed samen denk ik:

null

Bron: https://issuu.com/trojansport/docs/katalog_narciarski_head_2…

*bericht bewerkt door GiGi op 12 dec 2017 11:29

Dank jullie voor de reacties, ik denk dat ik voor de magnums ga aangezien ik een voorkeur heb voor korte bochten.

De beschrijving van die blauwe… “youll need a snow cat to scrape the grin off your face” haha geweldig

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

De beschrijving van die blauwe… “youll need a snow cat to scrape the grin off your face” haha geweldig

Quisa2 op 12 dec 2017 12:51

Als je ergens rimpels van krijgt…

Plaats een reactie