Konigsleiten via Kitzbuhel en Mittersill

Goedemmiddag,

Wij gaan al een aantal jaren naar Konigsleiten in de voorjaarsvakantie naar Konigsleiten.
Is er een andere route waar iemand ervaring mee heeft? Normaal gaan we via de 169 en dan door Fugen en Gerlos.
Wij overnachten altijd bij vrienden in Memmingen en we vertrekken daar weer om 10.00.
Ik denk er over na om via Kitzbuhel en Mittersill te rijden. Dus via de B173, B178, B108 en de B165.
Deze route via Kitzbuhel lijkt me ook druk maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik hoor graag jullie tips en ervaring.

Ik heb nog niet de neiging gehad de andere kant langs te rijden.
Wat zou volgens jou het voordeel zijn?

Wij rijden nu voor het negende jaar ook die kant op. Je hebt dan dacht ik wel de toll te betalen… toch?

It is an amazing world

Via Kitzbühel is net zo goed filerijden en Pass Thurn is bij slechter weer ook een issue komend uit de richting Kitzbühel. Reistijd en fileleed zal vergelijkbaar zijn.

Route die wij 2 keer hebben gevolgd richting Hochkrimml. Wij overnachten in Kiefersfelden en daarna vroeg op pad om de extreme druk te vermijden. Zeker 1e stuk zit je samen met verkeer richting St-Johann en de skigebieden die daarvoor liggen. Kortom alleen erg vroeg vertrekken uit Memmingen zal je helpen.

Deze route is goed te doen. Behalve tijdens de Hanekamm rennen. Alleen zou ik net voorbij Going am wilder kaiser richting Reith bei Kitzbühel rijden ipv Sankt Johan IT is korter en minder druk. Wel moet je tol betalen voor de Gerlospass. Tenzij je het smalle weggetje neemt van Wald im Pinzgau naar Konigsleiten.

Deze route is goed te doen. Behalve tijdens de Hanekamm rennen. Alleen zou ik net voorbij Going am wilder kaiser richting Reith bei Kitzbühel rijden ipv Sankt Johan IT is korter en minder druk. Wel moet je tol betalen voor de Gerlospass. Tenzij je het smalle weggetje neemt van Wald im Pinzgau naar Konigsleiten.

sanmar1971 op 13 dec 2017 19:00

Als je een skipass hebt hoef je toch geen tol te betalen?

Peter Pos

De file begint al bij de rotonde als je net de afslag neemt en gaat door tot je door de tunnel bent. Dus vandaar misschien via de andere kant een keer proberen.
Ons nadeel is dat we midden op de dag deze route nemen.
Die tol hoeven we niet te betalen en de route binnendoor kennen we ook en is heel leuk.

Deze route is goed te doen. Behalve tijdens de Hanekamm rennen. Alleen zou ik net voorbij Going am wilder kaiser richting Reith bei Kitzbühel rijden ipv Sankt Johan IT is korter en minder druk. Wel moet je tol betalen voor de Gerlospass. Tenzij je het smalle weggetje neemt van Wald im Pinzgau naar Konigsleiten.

sanmar1971 op 13 dec 2017 19:00

Als je een skipass hebt hoef je toch geen tol te betalen?

peterpos op 13 dec 2017 19:09

Klopt, maar heb je die op de heenweg al?

De tol op dag van aankomst kan je terug krijgen bij aanschaf van de skipas. Bewaar dus wel het bonnetje deze moet je dan inleveren bij de kassa van het skigebied.
De binnendoor route vanuit Wald is idd geweldig maar zeer afhankelijk van de condities.

Heen naar HochKrimml rijden wij meestal via Fugen en terug via Mittersill.
Bij Kitzbuhl altijd ff kijken wat het beste is via of Kirchberg of via Ellmau (meestal via Ellmau omdat daar nog wat historie van ons ligt ;-) ).
Maar hou gewoon goed de verkeersinfo in de gaten als je hoort dat er bij Wiesing/Jenbach file staat da weet je genoeg en ga je er bij Kufstein al af

Plaats een reactie