Skibroek hardshell gezocht

Dag allemaal

Ik ben op zoek naar een hardshell skibroek, maat S of M. Ik wil er eentje kopen om op het einde van het seizoen of volgend jaar te gaan splitboarden, maar heb nu al zin om eentje te kopen :-)

Vooral belangrijk: lange ritsen aan de buitenkant van de benen om te verluchten bij het stijgen, genoeg zakken om vanalles in te steken, versteviging onderaan tegen scherpe randen, goede waterkolom en verluchting…

Als mensen zich geroepen voelen om wat suggesties te doen, zelf iets willen aanbieden, of om gewoon koopjes te melden, mag dat altijd!

Dankjewel!

Het is o zo hard genieten.

Even over die zakken… heb je die wel nodig? Als je gaat splitbooarden heb je neem ik aan een rugzak met 3-eenheid bij je? Daar kunnen vast nog wel wat boterhammen bij.

Bovendien lijken volle broekzakken mij niet lekker lopen of boarden.

@Hendrik5 heb je een budget? Zelf vind ik Peak Performance een fijn merk: ze hebben gevoerde en ongevoerde broeken. Zelf heb ik een ongevoerde Heli broek en die vind ik fijn van snit (niet te wijd, niet te strak). Er zitten zakken in en de onderkant van de pijpen heeft een heel dikke versteviging.
Helaas is de broek wel duur (€350+) tenzij je’m tweedehands kunt vinden (soms komt er wat voorbij op marktplaats).
Ik heb overigens geen ervaring met splitboarden en/of tourskiën, dus ik weet niet of’ie daar fijn voor is. Ik geloof dat het origineel een freeridelijn is? Dus hij beschermt iig wel goed.

Verder kun je misschien op het WePowder forum kijken? Daar staat soms wat technischer spul te koop.

*bericht bewerkt door Quisa2 op 19 dec 2017 10:35

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

https://www.open-wear.com/

259 euro voor een broek! :)

*bericht bewerkt door Shane op 19 dec 2017 10:37

I can stick uphill ice, on my saucer...

Deze kunnen ver open aan de buitenkanten.

https://www.picture-organic-clothing.com/collection/en/snow-…

@Hendrik5 Als je gaat touren wil je echt zo min mogelijk in je broekzakken hebben zitten! Wat @GiGi zegt: spullen stop je in een rugzak (behalve je pieper natuurlijk :-P)

Hier kun je nog wel wat leuks vinden vermoed ik: https://www.sportpursuit.com/clothing/trousers-shorts-tights…

*bericht bewerkt door Alex op 19 dec 2017 11:33

When life gets too complicated.... SKI

Decathlon heeft best goede hardshell broeken. Betaalbaar ook.

Decathlon heeft best goede hardshell broeken. Betaalbaar ook.

QmaartenQ op 19 dec 2017 13:11

ik zag ze niet online… waarop zoek je dan bij Decathlon?

Als je toch pas tegen het einde van het seizoen gaat zou ik sowieso nog even wachten. Tegen die tijd ga je veel mooie aanbiedingen tegen komen waar je nu nog de volle prijs voor betaald. En vooral bergzeit.nl in de gaten houden!

Ach ja, maar kopen is zo leuk @Otto-V… ;-)
@GiGi - ja klopt, zakken niet zo broodnodig, maar als ik gewoon ga skiën vind ik altijd wel rommel om in een broek- of jaszak te steken. Maar 3-eenheid is zeker erbij!!
@Shane - dat ziet er heel mooi uit, heb je hier ervaring mee? Geen verkoopservaring natuurlijk, ik laat me niet in de luren leggen ;-) Ben benieuwd naar je reactie

Iemand anders ervaring met Open Wear?

Het is o zo hard genieten.

Nee, @Hendrik5 ik heb er nog geen ervaring mee. @Tiny-M heeft een jas besteld volgens mij, maar die ontvangt ze in januari. Ik kan je wel vertellen dat er een Nederlander achter zit en dat ze het zeer serieus nemen om een niet alleen een hele goede, maar ook verantwoorde kleding te maken.

*bericht bewerkt door Shane op 20 dec 2017 13:05

I can stick uphill ice, on my saucer...

Laatste update is dat begin januari de levering is en ze dan gaan versturen naar de consumenten. Wel leuk dat je in de tussentijd veel updates krijgt, ook verslag van bezoek aan de fabriek etc. Zodra ik de jas heb laat ik mijn ervaring weten.

Die Open One is inderdaad leuk. Maar die koop je dan blind of hoe moet ik t zien? Geen showrooms of überhaupt pasmodellen @Tiny-M ?

Zelf wil ik ook ooit aan de shell…dit wordt wel in de markt gezet als tour/off-piste pak. Neem aan dat t op de piste ook prima kan?

Tijd voor een uitpakparty?!

Is inderdaad alleen online te krijgen en dit is pas het 1e seizoen dat ze een hele collectie hebben. Ze hebben wel goede maattabellen, dus hoop dat het goed past.

Voor mij is het ook meer dat ik het een goed initiatief vind (jeej langere jassen voor vrouwen!) met mensen die er serieus mee bezig zijn voor een relatief leuke prijs.

En ja voor op de piste zeker ook prima! Meer dan zelfs.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 20 dec 2017 21:41

Iemand anders ervaring met Open Wear?

Hendrik5 op 20 dec 2017 12:54

Geen ervaring mee, maar ik zou er zelf niet zo gauw aan beginnen al was het alleen maar vanwege mogelijke garantie issues.

Voor het geld wat zij er voor vragen kun je een overjarig model kopen van een gerenomeerd merk voor minder.

When life gets too complicated.... SKI

Ze repareren zelfs je spullen als het door je eigen gebruik kapot gaat… garantie lijkt me voorlopig wel in orde.

Ik kan je wel vertellen dat de investering voor deze site en uitstraling een zeer, zeer behoorlijke is geweest, dus er zit wel wat kapitaal achter. Combineer dat met de passie van de mensen zelf, dan kan het zomaar een bijzonder hoogwaardig product zijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie