Val Gardena in maart, sneeuwzeker?

Hallo!
Ik overweeg om van 3 - 10 maart mee te gaan met een single reis naar Val Gardena. Ik heb veel ski-ervaring en heb al jaren in Italie willen skien. Ik vraag me af of dit een goede periode is. Ik hoorde verhalen over altijd goede kunstsneeuw mocht dat nodig zijn, maar ik ski liever niet in een groen landschap met witte stroken. Ervanuitgaande dat skien in Italie misschien iets wat je maar 1 keer doet, is dit dan een goed idee of kan ik beter een keer in januari/februari gaan?

Alvast bedankt!

Groet

Begin maart is normaal gesproken geen enkel probleem. Al kan niemand dat met zekerheid zeggen natuurlijk.
En dan nog iets: als je er bent geweest blijft het vast niet bij ‘maar 1 keer’.

Sneeuwdek is dan zo’n beetje op zijn dikst. Maar dat is natuurlijk geen garantie. Ik ben afgelopen jaar eind maart geweest en toen lag er haast niets, maar ja, er was in december, januari, februari en maart ook eigenlijk niets gevallen 😉. Ik zou me er overigens echt niet druk om maken (sowieso niet), er ligt nu al een aardige laag, dus komt goed.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ga in dezelfde week en maak me er geen seconde druk om.
👍

*bericht bewerkt door Noblesse op 18 dec 2017 23:04

Begin maart verwacht ik daar geen problemen.
En mochten de weergoden niet al te veel mee willen werken, als ze daar ergens goed in zijn, dan is het wel sneeuw maken.

Rob

Niet sneeuwzeker maar zeer skizeker.

Niet sneeuwzeker maar zeer skizeker.

Userd op 19 dec 2017 07:05

Dit dus :).

Het halve forum is in de Dolomieten in die week (zo’n beetje dan ;))…

Ik denk dat je begin maart echt overal kan skien, hooguit kun je wat pech hebben met hogere temperaturen en dus wat papsneeuw, maar dan betekent dat ook prima terrasweer.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Aight klinkt goed. Ga ik maar boeken :)

Thanks!

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/4acc5a97a8be942698a4f534...

Vorig jaar maart, Alte Badia. Zoals je ziet kun je gewoon skiën…

##Humor :-)

Plaats een reactie