Wat is dit? (Zakjes van Atomic voor in skischoenen)

Hallo,

Weet er iemand waarvoor dit juist dient?

null

Het zijn zakjes voor in de skischoenen te doen, die ik bij mijn skischoenen heb gekregen (gekocht in locale skishop in Zuid-Korea, dus ik kan de shop niet zo makkelijke bellen om te vragen wat het juist is). Ze zaten niet in de schoenen zelf (die trouwens van Salomon zijn), maar in een appart luchtdicht afgesloten zakje.

Mogelijkheden waar ik aan zelf aan denk:

  1. soort vochtvreter zakjes voor eenmalig gebruik
  2. soort vochtvreter zakjes die hergebruikt kunnen worden (hoe terug laten drogen? In oven of in microgolfoven?)
  3. soort kersenpitkussentjes om in de skischoenen te te steken om ze voor te warmen voor aan te doen (hoe opwarmen? In oven of in microgolfoven?)

Er staat verder geen gebruiksaanwijzing op, maar ik zou liever niet zomaar iets in mijn microgolfoven (magnetron voor de Nederlanders) steken met het risico dat de boel ontploft of dat ik mijn hele familie vergiftig door de gassen die zouden kunnen ontstaan.

Bedankt voor jullie hulp.

Glide on!

Zijn leuk voor in de kerstboom :-)

Ik dacht dat het pantoffels waren😀

Zit er niet een label aan met een productcode?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Misschien is het dé oplossing voor deze ( https://www.wintersport.nl/forum/topic/382289 ) mensen die nog 3meter op skischoenen kunnen lopen. Van de piste af en de die rode dingen aan tot je bij je accomodatie/ ski/snowboard berging. Ik zeg maar iets.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 25 dec 2017 14:26

Ski you later!

Het zijn geen pantoffeltjes, het zijn L-vormige zakjes die je in je binnenschoenen kunt stoppen.

Ik weet alleen niet wat ze zouden moeten doen.

Glide on!

Mocht je golfen, het lijken prima headcovers voor een putter. Maar het zal zeker ter bevordering zijn van het drogen van je binnenschoen. Of rekken ze enorm op en te gebruiken over je skischoen tijdens vervoer oid?

Ik zou gewoon even een berichtje sturen aan Atomic via Facebook ofzo, foto’tje erbij. Meestal reageren ze vrij snel op dat soort dingen.

@GiGi
Done, nu even afwachten.

Glide on!

En hou ons op de hoogte

Click. Click. Peace

Yes please… hou ons op de hoogte!

Paul

Lijkt een beetje een kopie hiervan:
https://drysure.co/

Don`t eat yellow snow

qua vorm dacht ik eerst (zonder verder te lezen) aan overschoenen voor nordic skischoenen
maar mis dan wel weer de ritsluitingen etc.

Is het niet gewoon reclame materiaal en een soort stressbal voor de overspannen wintersporter? ;-)

Reactie Atomic:

Hi,

thanks for your request. I’ve never seen this before, so you’ll need to ask your local dealer what this should be good for.

thx
stevie

Het zal dan toch een Aziatische ripoff zijn van die drysure zakjes.
Ik zal volgende week de zakjes eens opensnijden aan de naad.

Glide on!

Vreemde reactie van Atomic. Zet het gewoon even intern uit. Ze maken het immers. Dus iemand bij Atomic moet het weten. Even de foto duursturen naar een paar interne afdelingen.

Zuid of toch Noord Korea?

Hen48

Maar ze zijn dus niet open te maken (hebben geen rits)?
En je voelt geen (bv korrelig) vulmateriaal?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Zou het kunnen, om vocht te absorberen . Na het skien in de schoenen te doen.
of wanneer de schoenen opgeborgen worden, voor het vocht.

*bericht bewerkt door marie-louise op 02 jan 2018 16:42

Vocht? Das dus gewoon zweet! (net als van die blazers die zeggen dat wat er uit hun trombone loopt ‘condens’ is… :'))

Lijkt me een weinig hygiënisch onbetrouwbaar continu met hetzelfde ding eruit te absorberen. Pfjoe, wat een lucht moet daar naar verloop van tijd uit komen… :/

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Het zijn dus zakjes zonder rits.
De witte randjes zijn gewoon naden (die ik volgende week ga openmaken).
Binnenin zitten op gevoel kleine korreltjes.
Hier in de bergen zal ik ze niet nodig hebben (electrische schoendrogers zijn in elke skilocker geïnstalleerd).

Glide on!

“zakjes zonder rits met binnenin kleine korreltjes!”
Doet mij denken aan een “pittenkussen”. Is een stoffen zak(je) gevuld met (kersen)pitten.
Na opwarming in de microgolf (magnetron) te gebruiken als voet-, nek-, rug-, weet ik veel warmhouder.
Deze varianten kunnen dan misschien dienen om je skibotten te préwarmen.
Zonder gebruiksaanwijzing wel even opletten met de wattage en duur van het opwarmen, die spullen durfde al wel eens “te warm worden”!

Ik denk dat ze gebruikt kunnen worden als vulling van je skischoenen buiten het seizoen. Om ze ‘in vorm’ te houden… (?)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Vocht? Das dus gewoon zweet! (net als van die blazers die zeggen dat wat er uit hun trombone loopt ‘condens’ is… :'))

Lijkt me een weinig hygiënisch onbetrouwbaar continu met hetzelfde ding eruit te absorberen. Pfjoe, wat een lucht moet daar naar verloop van tijd uit komen… :/

Quisa2 op 2 jan 2018 17:16

Het geurtje (en de bijbehorende bacteriën en schimmels) gaat pas groeien als het vocht te lang in je skischoenen blijft. Als het tijdig geabsorbeerd wordt, krijgen geurtjes geen kans.

Als het inderdaad is om je schoenen snel te helpen drogen (bv silicagel), zijn het geen geurvreters maar wel geurvoorkomers. Dan moet je ze natuurlijk wel zo snel mogelijk een elke keer na het skiën gebruiken, en niet pas na een weekje skiën 🤢.

Het absorberend vermogen van silicagel kan je regenereren door ze een uurtje of twee op betrekkelijk lage temperatuur (100-120 graden) in de oven te steken. Dan moet de stof van de verpakking dat natuurlijk wel kunnen trekken…

*bericht bewerkt door Morzel op 03 jan 2018 13:00

Het absorberend vermogen van silicagel kan je regenereren door ze een uurtje of twee op betrekkelijk lage temperatuur (100-120 graden) in de oven te steken. Dan moet de stof van de verpakking dat natuurlijk wel kunnen trekken…

Morzel op 3 jan 2018 12:59

Zou dat niet op 60C met je skischoenen kunnen? ;)
Of zijn er andere trucjes om je schoenen niet te laten stinken?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 ik gebruik altijd de Sidas Drywarmers. Dit zijn speciale schoenendrogers die je aan het eind van de dag in je schoenen hangt. Deze verwarmen je schoenen licht vanbinnen en er zit ook een ventilatortje in dat het drogen versnelt. Daarnaast zit er een bacteriedodend UV licht in wat de stank ook wegneemt. Ze zijn zeer compact en licht en daardoor makkelijk mee te nemen en werken zeer goed.

Born to Ride

@Quisa2: ervoor zorgen dat die dingen zo snel mogelijk droog zijn is de boodschap.

Als de liners echt nat zijn (condensdruppels zichtbaar aan de binnenkant van de schaal), is het nog steeds het beste om ze uit de skischoenen te halen en apart te laten drogen. Ik kan aardig wat zweten, en ik laat mijn liners en zooltjes uit de skischoenen drogen. Ik heb ook een verwarmde schoenentas, die het boeltje tegen de volgende dag lekker warm hebben waardoor de schoenen makkelijk aan te trekken zijn.

Drogers met geforceerde ventilatie werken redelijk goed, tenzij je echt verzuipt in je schoenen (deze vind je vaak in hotels). Die dingen die enkel verwarmen (al dan niet in combinatie met uv-licht) doen vaak niet meer dan je lauwe vochtige schoenen geven 's morgens 😉.

Vandaag mijn ski and snowboardgear maar weer van zolder gehaald en ik kwam dezelfde 'zakjes ’ tegen inclusief een plaatje. Zaten bij mijn oude boots die ik al zeker 10 jaar geleden heb gekocht. De zakjes heb ik echter nooit gebruikt. Zie hier een foto

Al moet ik bekennen dat het er niet duidelijker op wordt…

null

Dat lijkt me eerder iets om een drukpunt te verhelpen dan voor te drogen.

Ik dacht dat die van @Vivace ongeveer zo groot als een voet zijn?

Vandaag mijn ski and snowboardgear maar weer van zolder gehaald en ik kwam dezelfde 'zakjes ’ tegen inclusief een plaatje. Zaten bij mijn oude boots die ik al zeker 10 jaar geleden heb gekocht. De zakjes heb ik echter nooit gebruikt. Zie hier een foto

Al moet ik bekennen dat het er niet duidelijker op wordt…

null

Gilio op 3 jan 2018 21:00

Dit zijn banaantjes om in je boots te doen, als je te veel ruimte hebt bij je enkel. Of te wel de j-bars van burton om heel lift tegen te gaan. Deze zijn denk ik een stuk kleiner als de rode zakjes

*bericht bewerkt door Boardster op 05 jan 2018 23:46

Even een foto van de Atomic zakjes met de skibotten erlangs.
Heb trouwens nog geen tijd gehad om ze open te doen (net terug uit Les Arcs).

null

Glide on!

Het is vulling voor vrouwen die op deze schoentjes lopen.

null

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie