Skislot

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een skislot, uiteraard ben ik benieuwd naar jullie ervaringen zoals Safeman, dakine, tsa slotje etc.

Aan de ene kant is een slot met sleutel handig, aan de andere kant is een cijferslot misschien ook wel handig. Graag jullie meningen over de voor en nadelen van deze sloten.

*bericht bewerkt door Michel13 op 24 dec 2017 21:25

Vorig jaar een safeman gekocht omdat mijn cijferslot een dun kabeltje had (voelt toch onbetrouwbaarder) en na een keer in de sneeuw vallen ook bevroor tijdens de lunchpauze.

Safeman bevalt goed, Twee snowboards en een paar ski’s past net.

Cijferslot is geen donder waard. Paar jaar terug iemand uit onze groep die zijn snowboard er mee had vastgezet en hij kreeg hem niet meer open. Die heb ik vervolgens gewoon met mijn handen open gebroken. En dat zegt meer over de kwaliteit van het slot dan mijn kracht.

Mijn safeman begaf het dus tijdens gebruik -
slot ging niet meer open. Dan sta je wel raar te kijken! Na n halfuur wroeten toch losgekregen…durf het nie meer zon slotje. Dan maar ski’s wisselen met iemand.

Ik heb ook meer ruzie gehad met slotjes dan iets anders. Gebruik ze nooit en er is nog nooit iets gejat (afkloppen). Nou moet ik wel zeggen dat ik nooit op plaatsen kom waar ze met een busje bij het rek kunnen komen waar mijn ski’s in staan…

Gebruik ook al jaren Safeman. Tevreden over. Het sleuteltje doe ik altijd aan een haakje in mijn jaszak of broekzak.

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Safeman is top, maar je moet voor dat je op vakantie gaat beetje siliconen spray inspuiten, dan heb je geen probleem in de vakantie.

Weet iemand of je ergens reservesleutels kan krijgen van safeman? Ben een sleutel kwijt en zag op de site niks over vervangende sleutels…

Gebruik al jaren een gewoon fietsslot met sleutel. Werkt prima

Ik heb zo’n Dakine met cijfercombinatie. Ooit een keer met een zelfde variant (wel via een chinese rommel site geloof ik) gestaan welke niet meer open ging, deze toen losgeknipt met gereedschap van de liftbedienden.

Gebruik hem alleen bij de apres ski aan het eind van de middag en als we in het dorp zijn, op de berg bij de lunch zet ik m’n spul gewoon in een hoek of het liefst op een plek waar ik er zicht op heb. Voornaamste reden is vooral afschrikken, de theorie van zorg dat de spullen van een ander makkelijker mee te nemen zijn ;) als je het echt mee wilt nemen doet zo’n klein slotje inderdaad ook niet veel.

Plaats een reactie