Wel of niet tot aan Vaujany skien?

Ik ben aan het kijken om een week naar het skigebied van Alpe d’Huez te gaan. Momenteel twijfel ik tussen twee accomodaties het ene in Vaujany en het andere in Auris en Oisans.

Een van de dingen die ik zelf heel prettig is om een dalafdaling tot het dorp te hebben zodat je niet afhankelijk ben van een lift om terug te komen. Nu denk ik op de piste kaart te zien dat je altijd een lift nodig hebt om in Vaujany te komen. Klopt dit, of loopt de piste wel door tot het dorp?

Nog andere reden waarvoor ik voor Vaujany dan wel Auris zou willen kiezen?

Er lopen 2 piste’s tot in het dorp, ongeveer tot in het dorp…
Een blauwe saaie, eerder soms richting groen en dan kom je uit bij de cabinelift en dan moet je daarmee nog enkele minuten tot naar het dorp afdalen.
De 2de is de zwarte La Fare. Was een top piste, alleen ligt ze in een schaduwgedeekte van de berg en bij ons was ze dus 2 maal zeer ijzig. Daarom denk ik ook dat ze zwart werd genoemd want eigelijk meestal donker rood. Daar beneden aangekomen moet je oude cabinelift nemen, begreep niet dat zo’n dingen nog bestonden en daar ben je ook enkele minuten onderweg als het niet druk is want anders kan je toch wel even aanschuiven.

Edit: had ergens gelezen dat het traag liftje ging vervangen worden maar ben niet zeker of dit al gebeurd is.
Auris kan je perfect met piste bereiken. Enkel bij ons einde Maart was het in Vaujauny perfect de hele week en in Auris een groot verschil omdat het tegen een zuidhelling ligt en de pistes, zeker naar het einde van week, één grote hoop pap waren. Dus latere in het seizoen niet zo’n aanrader.
Mijn tip, ga naar Oz! Centraal en ligt altijd uit de zon dus de sneeuw blijft de gehele dag goed bewaard.

*bericht bewerkt door Arno11 op 28 dec 2017 13:57

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Druk onderaan een ijzige zwarte, naar een dorp buiten het gebied?

@DrPhil ja dit komt door het verschrikkelijk trage liftje. In de laag periode daar 20min moeten aanschuiven. Mede door ze ook geen capaciteit aan kan en er ook een parkeerplaats is die skiërs naar het dorp/grote lift brengt.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Dat is wel het laatste wat ik had verwacht!

Ik was ondertussen nog even aan het verder zoeken op google, hier heb ik wel gevonden dat deze lift blijkbaar vervangen is door een 8 persoons gondel lift. Zie onderstaand bericht op snowplaza, misschien dat het ook voorbij is gekomen in het nieuwe liften topic op wintersporters.

https://www.snowplaza.nl/weblog/10811-nieuwe-skiliften-en-pi…

@Guuskoppes ik wou het inderdaad net posten. Ook hier op Wintersporters een artikel over gemaakt. Dus dat probleem is van de baan. Moet je zelf nog de keuze maken of je deze zwarte neemt natuurlijk. Maar de Blauwe wordt ook verlengd zeggen ze. Al lijkt mij dit een lang saai pad te zijn totaan de lift l’Enversin.

*bericht bewerkt door Arno11 op 28 dec 2017 14:18

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Het voordeel van een lang saai pad is meestal wel dat je ook terugkomt bij slechte sneeuw. En op het eind van de dag vind ik dat persoonlijk ook wel prettig. Al ken ik die piste niet natuurlijk.

@DrPhil ja het wat je zelf wilt.
Ik zou er soms ook voor gaan, afhankelijk hoe zwaar de dag al geweest is en anderzijds omdat het langer duurt dus je langer op de piste zit. Puur gevoelsmatig wat ik op dat moment wil.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Zou persoonlijk altijd Vaujany boven Auris verkiezen. Je bent vanaf daar ook makkelijker in het centrale gedeelte van het gebied, 2 grote cabinebanen naar de Dome des Rousses.

De lift omhoog vanaf de zwarte La Fare is inderdaad dit seizoen vervangen, dus dat is ook niet echt een probleem meer.

Mr. Slow

Plaats een reactie