Indoor skihal

Wij willen in de aankomende week van deze kerstvakantie nog een dagdeel indoor gaan skiën, de kinderen die mee gaan zijn 8 en kunnen lekker skiën.
Ik wil weer even het skigevoel krijgen, heb februari 2016 skiongeluk gehad en kruisband gescheurd. We gaan in februari weer naar Flachau maar wil vantevoren even het gevoel krijgen.

Welke skihal raden jullie aan?
Zo ja waarom? Of waarom raden jullie een bepaalde skihal af?

Waar woon je? Want als je in Amsterdam woont is het wat anders dan in het zuiden van het land. Voor het zuiden: Snowworld Landgraaf of Neuss in Duitsland.

Beiden een stoeltjeslift, Landgraaf heeft wat langere piste, Neuss de betere piste en iets steiler.

*bericht bewerkt door DSvier op 31 dec 2017 12:19

Ja sorry is wel handig om te weten… Wonen net onder Rotterdam :)

Zoetermeer is een prima hal. Het is allemaal meer van hetzelfde.
Landgraaf en Neuss hebben mijn voorkeur vanwege lengte en/of stoeltjeslift maar dat is ook omdat ik meer in die richting woon. Het is nu ook weer niet zo dat het een uur extra reistijd waard is.
Bottrop raad ik af vanwege de lopende band lift die regelmatig stil staat vanwege omgevallen figuren. Maar wil je een dagje all inclusive met eten en drinken dan is ook die baan okee.

Ja sorry is wel handig om te weten… Wonen net onder Rotterdam :)

Desiree2 op 31 dec 2017 12:23

Dan is Zoetermeer denk ik de beste keuze voor je. Ook prima. Alleen geen stoeltje.

+1 voor Zoetermeer.

Tijd voor een uitpakparty?!

Sowieso Zoetermeer. Ik vind zelf stoeltjesliften in hallen niet zo boeien, duurt alleen maar langer lijkt het. Zou wel vroeg of laat gaan, denk dat t redelijk druk kan worden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zoetermeer de verlengde piste is leuk om te doen.

Ben afgelopen vrjjdag naar Zoetermeer geweest van 10.00 tot 11.00 uur. Tot 10.45 uur was het prima, daarna werd het erg druk.

*bericht bewerkt door MbSn op 31 dec 2017 14:15

Happy shredding!

Aspen bij Antwerpen. Heb nog door niemand horen noemen.Is een lekker brede hal net geopend. Maar om de techniek en het skigevoel weer te krijgen, waarom niet naar een rollerbaan even google want er zijn er verschillende. Qua ondergrond en methode. Veel glijplezier.

Zoetermeer is zeker leuk, wij wonen ook net onder Rotterdam en tegenwoordig via de A4 ben je er zo.
Zou alleen de vakantie periodes vermijden of heel vroeg gaan vanwege de drukte.
Zondagavond buiten de vakantie periode is altijd erg rustig, maar wellicht onhandig met kleine kinderen.

Veel plezier!

Ja sorry is wel handig om te weten… Wonen net onder Rotterdam :)

Desiree2 op 31 dec 2017 12:23

Wij ook en gaan nog wel eens naar Skidome in Rucphen. Banen zijn niet overdreven lang, maar het voordeel is dat het er zelden druk is.
Om die reden vermijd ik Zoetermeer. Eigenlijk wilden we in september al een keer gaan, maar nu het wintersportseizoen begonnen is vermoed ik dat het daar altijd druk is.

^^drukte valt wel mee. Of doordeweeks in de ochtend gaan of in het weekend heel vroeg.

Een skihal is leuk om het gevoel eens te ervaren. Maar een rollerskibaan is veel interessanter om de techniek van het glijden onder de knie te krijgen. De glij minuten zijn daar veel hoger per uur. Voordeel een zeer veilige omgeving waardoor er goed op de techniek gelet kan worden. Er wordt altijd onder leiding van een skileraar gegleden. Dus het is maar net waar de voorkeur naar uit gaat. Veel glijplezier.

Idd rolbaan voor les. Maar voor lol in de kou: zoetermeer.

Ja we gaan gewoon voor de lol en weer even het gevoel krijgen hoe mijn knie het oppakt, en de kleine meid wil gewoon ff lekker skiën haha.

We gaan morgenochtend vroeg, willen voor 9.00 op de latten staan… Aan Rucphen heb ik ook nog gedacht… Denk dat het zoetermeer wordt… Twijfel nog haha

Helaas heel de nacht wakker gelegen met hoofd en oorpijn. Dus bezoekje wordt uitgesteld naar een andere vrije dag… Helaas

Wat de de beste skihal voor mensen (zoals ik) uit omgeving Eindhoven (NB)? We zijn naar brottrop geweest maar de kiften vielen niet in de smaak. Het is fijn als het goedkoop is. Alvast bedankt.

Ski you later!

@TessaSki Ben er nog niet geweest, maar Neuss in Duitsland hoor ik ook goede verhalen over. En anders gewoon Landgraaf.

Ik ga ondanks dat dat Snowplanet om de hoek zit, toch liever naar Zoetermeer. Toch wat meer uitdaging op baan 3.

@TessaSki Ben er nog niet geweest, maar Neuss in Duitsland hoor ik ook goede verhalen over. En anders gewoon Landgraaf.


Tiny-M op 3 jan 2018 11:42

Dat, heel veel meer keus heb je niet. Landgraaf op zondagavond is goedkoper en meestal niet druk.

Niemand ervaring met de baan Aspen vlakbij Antwerpen?

Niemand ervaring met de baan Aspen vlakbij Antwerpen?

guusvanbosveldheinsi op 3 jan 2018 12:09

Afgelopen week tweemaal geweest. Best leuk maar ik was dan ook nog nooit eerder in een indoorhal geweest.
Lift (tapijt) had vorige zondag wel wat kuren en bleef op 2 uurtjes een vijftal keren een paar tientallen seconden stilstaan. Op zaterdagochtend 23/12 (9u30 tot 11u30) was het rustig, afgelopen zondagochtend (10u00 tot 12u00) iets drukker maar doordat de liften niet heel snel zijn viel de drukte op de piste wel mee. Beginnersklasjes hebben een afzonderlijke oefenweide. Ben geen kenner maar ik vond de sneeuw heel fijn skiën.

Vond het al bij al wel leuk en een oké voorbereiding op het echte werk.

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 03 jan 2018 12:23

Vanuit Eindhoven is Peer ook nog wel aardig. Of Westerhoven maar die is wel wat kleiner. Voor de kids of gewoon even een uurtje overigens prima.

Plaats een reactie