Snowboard lengte

Hallo mensen!

Ik snap dat deze vragen veel vaker voorkomen, maar ik weet gewoon niet zo goed of mijn snowboard nou de juiste lengte heeft. Zelf ik ben 1.78m en weeg rond de 70kg. Ik heb een board gekocht van 152. Ik begin nu wel erg te twijfelen. Dus iemand help me out?

Hey Snowgirl, check deze site http://www.justsnowboard.nl/snowboard-lengte-calculator/….
Als even googelt dan kom je meer info tegen. Ook je stijl en type board is bepalend voor de lengte.
succes!

Op de website waar je het board koopt, of fabrikant zelf, staat het meestal vermeld

Welk merk&type board is het? Per board bestaan gewoon tabellen gebaseerd op gewicht welke lengte je moet hebben.
Meeste vrouwen boards worden trouwens niet boven de 152 gemaakt soms 154. Gewicht is het meest bepalend, maar gezien jouw lengte kan een iets langer board prettiger zijn. M.a.w.: hoeft niet meteen fout te zijn, maar langer kan beter zijn.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 01 jan 2018 12:38

Ik heb als dame beetje zelfde ‘lichaamsafmetingen’ en heb een 152 board, niet dames specifiek. Maar dat zegt niks over of jouw board voor jou geschikt is.
Ik heb een true twin en heb bewust voor iets korter gekozen om een speels en wendbaar board te hebben.

Super bedankt voor al jullie reacties! Het board dat ik gekocht heb is een Nitro …? gullwing. Ik denk dat ik wel goed zit als ik jullie reactie zo hoor.

Gok een team of mystique (gullwing is de vorm van je base). Beide kan met je gewicht. Team zit je wel aan de bovenkant.

Ik ben 180 en weeg 72. Begon op kamikaze rossinol speedboard met hardboots 1.70. Na het leren en overleven huurde ik enkele jaren slappe korte boards. Top om van alles mee te doen die waren 155. Later palmer gekocht om op pistes te gaan 162. Nu recent weer plank 160. Ik denk dat gewicht en niveau belangrijker zijn dan je lengte. Vroeger was zo dat je 20cm onder je lengte ging zitten met plank maat. Denk dat je goed zit.

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Even googlen op size chart ride snowboard 2018. Op de site van Evo staan ze altijd wel. Dan kun je zien kf je volgens ride binnen de marges valt. Opzich klinkt t prima.

Plaats een reactie