Skien in Colorado

Overigens is het niet altijd fantastisch champagne powder riding, momenteel is de situatie daar:

https://www.outsideonline.com/2272801/literally-wests-worst-…

Dat is vaak/vaker aan de zuidkant. Blijf je in de buurt van de I-70 (vail, breck, keystone, steamboat, aspen, copper) dan komt slechte sneeuw minder vaak voor dan in Europa… Maar je hebt gelijk, het blijft de natuur. Paar jaar geleden in de krokusvakantie naar canada (whistler) geweest en daar konden we alleen piste skien, terwijl er volop gepoederd werd in De alpen… Soms zit het mee, soms…

Paulr

Een voorlopige boeking gemaakt voor een Appartement tussen Frisco en Silverthorne voor 2 weken. Denk mooi centraal t.o.v alle skigebieden.

May the ski force be with you !!

Dat is vaak/vaker aan de zuidkant. Blijf je in de buurt van de I-70 (vail, breck, keystone, steamboat, aspen, copper) dan komt slechte sneeuw minder vaak voor dan in Europa… Maar je hebt gelijk, het blijft de natuur. Paar jaar geleden in de krokusvakantie naar canada (whistler) geweest en daar konden we alleen piste skien, terwijl er volop gepoederd werd in De alpen… Soms zit het mee, soms…

Paulr op 6 jan 2018 11:22

Klopt. Over Whistler gaan altijd de meest fantastische verhalen rond over de sneeuwkwaliteit. In Whistler kan heel veel sneeuw vallen. Tot 10 meter toe. Maar feit is dat Whistler heel dicht bij de oceaan ligt en dat de sneeuwkwalitiet daar fors onder te lijden heeft. Ik ben er 3 keer geweest. De eerste keer was goed, maar zeker geen champagne powder. De overige 2 keren waren ronduit slecht. Natte sneeuw en regen.
Ook in de Rockies kan de sneeuw tegenvallen. Niet altijd valt er veel, maar door de droge lucht is de kans op champagne powder groter. Maar staar je ook daar niet blind op. In een fantastische laag echte champagne powder zak je toch door tot op de vaste laag sneeuw die onder de powder ligt. Dat is nog steeds heerlijk skiën en fotografische gezien krijg je fraaie effecten. Maar de kans daarop blijft klein.

Een voorlopige boeking gemaakt voor een Appartement tussen Frisco en voor 2 weken. Denk mooi centraal t.o.v alle skigebieden.

CJAHulskamp op 6 jan 2018 20:53

GMC Yukon ook geregeld :)

Beste tip is idd alles vroeg boeken.

May the ski force be with you !!

Vergis je in ieder geval niet in (de effecten van) de hoogte: Breckenridge bijv. ligt op ca. 2900 meter (het dal dus). Komend uit het laagland leidde alleen een stukje lopen die eerste dagen al tot licht gehijg. En toen - 1999 - was ik begin dertig en in best aardige conditie…

Voor mensen die ook interesse in Breckenridge hebben, kan ik qua verblijfsmogelijkheid Breckenridge Park Meadows als tip geven: relatief budgetvriendelijk, ski-in locatie, met in 1999 op ca. 50 meter de skibushalte die je in een minuutje bij de lift bracht. 's Middags langs de Four O’Clock Run naar beneden skiën en dan hop! de hot tub in. Op loopafstand van het centrum van Breckenridge. Te bekijken via Booking.com trouwens en sinds 1999 wel nieuw meubilair zo te zien.

Vliegtickets ook geboekt met Lufthansa. Nu wachten tot de Seizoens kaart in de verkoop gaat in Mei.:)

May the ski force be with you !!

Zo te lezen is de voorpret is al begonnen :-)

Zo te lezen is de voorpret is al begonnen :-)

PaulSnow op 10 jan 2018 09:12

Is wel leuk om weer iets heel anders te doen. Van de Alpen heb ik al heel wat gezien. Maar wintersport in Amerika compleet nieuw. Nu bijna alles betaald is vallen het reuze mee qua prijs voor 2 weken met kerst en oud/nieuw.

May the ski force be with you !!

De lunches zijn dan ook anders. Geen Kaiserschmaren of schnitzel maar tortilla-wraps met kalkoen of cheese-burger en Starbucks coffee :)

Wij hebben als lunch diverse malen ‘clamp chowder’ gegeten. Dat is een goed gevulde soep. Een echte aanrader.

Die Clam Showder ook aantal keren gegeten/gedronken. Uit de kluiten gewassen kreeftensoep.

Verder zal ik de Schnitzel niet echt missen. Zal wel een Culinaire Hamburger worden.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 10 jan 2018 12:01

May the ski force be with you !!

Een veel TexMex en BBQ eten, dat is geen straf hoor. De amerikanen hun idee van service is wel totaal anders dan die wij gewend zijn vond ik. Alles moet snel op tafel en na je nagerecht ligt de rekening er ongevraagd bij. Voor hun topservice, voor ons even schakelen.

Ben geen fan van de doorsnee Amerikaanse keuken. Wij bestellen meestal ook twee gerechten en daar kun je meestal met 4 personen van eten. Enkele keer als het kleiner uitvalt dan nemen we een nagerecht.

May the ski force be with you !!

. De amerikanen hun idee van service is wel totaal anders dan die wij gewend zijn vond ik. . Voor hun topservice, voor ons even schakelen.

HN65 op 10 jan 2018 12:50

Maar hun service in de skigebieden is weer vele malen beter dan wij in de Alpen zijn gewend. Bij de gondel nemen ze netjes je ski’s aan en plaatsen deze in de bakken aan de buitenkant. Bij drukte regelen ze ‘het verkeer’ in de rij voor de lift zodat er geen lege stoeltjes in de lift zijn. Op de pistes skieen vrijwilligers rond die allerlei vragen kunnen beantwoorden en je als je wilt gratis door het gebied rondleiden.

*bericht bewerkt door zenith op 10 jan 2018 14:30

Als een van de nieuwe voornemens hebben we besloten om volgende kerst / oud en nieuw 2018 naar Amerika te gaan. Het idee is om twee weken te gaan en te vliegen op Denver.

De gebieden die goed te bereiken zijn vanaf Denver lijken me:
-Steamboat
-Breckenridge
-Vail
-Bever Creek
-Snowmass

Misschien leuk om er een combi van te maken met een paar verschillende gebieden. Wie heeft er ervaring met wintersport met kerst / oud en nieuw in Amerika of met een van de bovenstaande skigebieden ?

CJAHulskamp op 1 jan 2018 13:11

Dan is het wel het waarde om naar de Epic Ski pass te kijken, in april-mei kan je hem kopen. Qua ski passes kom je voordelig uit, maar je moet schema aanpassen, met Breck, Vail, Beaver Creek, Keystone… Steamboat ligt verder weg…

Onze uitvalsbasis is Frisco geworden. Vanuit daar Breck, Keystone en A. Basin en de andere kant Vail en Beaver Creek. Misschien het jaar daarop SnowMass en Aspen.
Verder ingeschreven voor de nieuwsbrief van Epic, dus krijg vanzelf een seintje als de jaarkaarten te koop zijn.
Vliegtickets (Lufthansa) ook bevestigd. Gaan een dagje eerder weg om zo een nachtje extra in Denver te overnachten om zo wat beter aan de hoogte te wennen.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 19 jan 2018 15:14

May the ski force be with you !!

Die Clam Showder ook aantal keren gegeten/gedronken. Uit de kluiten gewassen kreeftensoep.

Verder zal ik de Schnitzel niet echt missen. Zal wel een Culinaire Hamburger worden.

CJAHulskamp op 10 jan 2018 12:00

Je hoeft de Schnitzel in Vail niet echt te missen. In die plaats zit een uitstekend restaurant van een Oostenrijker. Daar kan je ook Schnitzels eten. Hou er wel rekening mee dat de afmeting van 1 Schnitzel ruim voldoende is voor 2 à 3 personen.

Die Clam Showder ook aantal keren gegeten/gedronken. Uit de kluiten gewassen kreeftensoep.

Verder zal ik de Schnitzel niet echt missen. Zal wel een Culinaire Hamburger worden.

CJAHulskamp op 10 jan 2018 12:00

Je hoeft de Schnitzel in Vail niet echt te missen. In die plaats zit een uitstekend restaurant van een Oostenrijker. Daar kan je ook Schnitzels eten. Hou er wel rekening mee dat de afmeting van 1 Schnitzel ruim voldoende is voor 2 à 3 personen.

Ronaldski op 22 jan 2018 14:54

Dat is voor ons een Familie Portie

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie