Stops busreis naar Frankrijk

Dit weekend vertrek ik met een georganiseerde busreis van Bizztravel naar Frankrijk.
Nu vraag ik me af of deze bus in Luxemburg stopt om bijv. te tanken. Ik zou namelijk graag een goede fles drank en sigaretten kopen voor tijdens de vakantie en in Frankrijk is dit nogal prijzig.

Ik heb bizztravel gebeld, maar het standaard helpdesk medewerkertje had daar geen idee van.
Heeft er iemand ervaring met zo’n busreis die dit wel weet?

Ga er maar vanuit dat de bus stopt in Luxemburg om te tanken.
Dan zullen de 100-en liters diesel je vast wel even de tijd geven om snel een flesje te scoren en wat ‘smerig’ ;-) rookwaar.

Wel fijn hoor dat EU en dat enorme ‘voordeel’, ze kunnen niet eens 1 Europees tarief bedenken voor brandstof, tabak en alcohol.
Ondertussen maar blijven ontkennen dat de pomphouders het in de grensstreek zwaar hebben. Dat lokt waarschijnlijk een discussie uit maar het geeft mij al dat kleine stukje inzicht dat het allemaal eilandjes zijn die nooit samen zullen werken. Maar OT:

Buschauffeurs zorgen doorgaans goed voor zichzelf en prefereren een goed ruststation boven een achteraf gelegen tankstopje.
Uit de studententijd vaak naar Oostenrijk en Frankrijk per bus gereisd en altijd gestopt bij prima plekken dus in neem echt wel aan dat ze daar stoppen. Als je met 2 chauffeurs rijdt vanuit NL zullen zij wisselen en is er geen ‘aanvoer’-chauffeur nodig die dan ergens op 300 - 400km dan weer in de 'luxe-'wagen stapt (een oude Opel Astra) om koers te zetten naar het thuisfront.

In Duitsland weet ik nog dat de aanvoer chauffeurs altijd tot Bad Camberg reden maar daar heb jij in dit geval niets aan.

De opmerking ‘stoppen met roken’ want dat bespaart je zoveel meer dan slechts heel veel centen heeft waarschijnlijk geen enkele zin om hier te vermelden maar doe het toch, goed voornemen en geen stress over waar je goedkoop ze kan scoren.

Dit weekend vertrek ik met een georganiseerde busreis van Bizztravel naar Frankrijk.
Nu vraag ik me af of deze bus in Luxemburg stopt om bijv. te tanken. Ik zou namelijk graag een goede fles drank en sigaretten kopen voor tijdens de vakantie en in Frankrijk is dit nogal prijzig.

Ik heb bizztravel gebeld, maar het standaard helpdesk medewerkertje had daar geen idee van.
Heeft er iemand ervaring met zo’n busreis die dit wel weet?

Papierwerk op 3 jan 2018 16:56

Mijn ervaringen (studententijd, al wel meer als 10jaar geleden) was dat dit van chauffeur tot chauffeur afhing, wij vertrokken altijd vanuit Antwerpen.

Btw, iemand “medewerkertje” noemen is weinig respectvol. Koop je saffen gewoon in België/NL zoveel verschil met Luxemburg zit er echt niet meer op.

Van werknemers bij sundio-groep ( waar bizztravel ook onder valt) heb ik begrepen dat de studentenbussen niet langer stoppen in Luxemburg ( tot vorig jaar was dat wel het geval).
Hoe dat zit met niet-studentenreizen weet ik niet.

Net terug uit La Plagne met bizz. Opgestapt in Maastricht en nachtstop in Luxemburg.

Ik weet dat we altijd stoppen inluxemburg. Vlak voor de Franse grens. Arlon stoppen de meeste bussen. Dit is vaak in nacht. Als film net af is gelopen. Misschien wijken sommige bussen uit naar andere stopplaatsen omdat deze altijd druk is.
Maar we zijn al een aantal jaar niet met bus geweest. Laatste keer was 3 jaar geleden. Maar ze moeten wel een keer stoppen ( elke vier uur) .

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 jan 2018 20:21

Arlon

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 jan 2018 20:23

Arlon

DrPhil op 3 jan 2018 20:19

Toen ik bericht opslaan deed , wist ik het ineens.

Bedankt voor alle reacties. Hier heb ik meer aan dan aan de helpdeskmedewerker van Bizz

Arlon

DrPhil op 3 jan 2018 20:19

Arlon ligt nog net in België en daar stoppen de bussen dus nooit. Althans niet de tientallen keren dat ik met de bus ben geweest.

Mijn ervaring is dat er altijd gestopt wordt in Luxemburg. Chauffeurs moeten daar ook vaak goedkope diesel tanken van hun werkgevers. Overigens ook altijd bij hetzelfde station: de eerste als je Luxemburg binnen rijdt, een BP

Arlon

DrPhil op 3 jan 2018 20:19

Arlon ligt nog net in België en daar stoppen de bussen dus nooit. Althans niet de tientallen keren dat ik met de bus ben geweest.

Gilio op 4 jan 2018 08:33

Toen ik dit las dacht ik nog, Arlon dat verschrikkelijke tankstation ligt in België.
Vanaf daar het herkenningspunt dat je ‘bijna’ thuis komt of vanaf daar de wegen eindelijk weer een beetje normaal worden…

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1458883/belgische-wegen-nog-…

Plaats een reactie