Vliegticket te koop

Dag allemaal,

Bij deze wil ik graag een vliegticket aanbieden van Rotterdam/Den Haag naar Innsbruck voor aankomende week
Heen vlucht is zaterdag 06-01-2018 vertrektijd 07:35 aankomst 09:00
Retourvlucht is op 12-01-2018 vertrektijd 09:15 aankomst 10:45

Er zijn wel kosten verbonden aan het wijzigen van persoon de vlucht is met Transavia.
Vliegtickets worden aangeboden voor 30,-

Bij interesse graag een berichtje

Zitten wel een paar haken en ogen aan:
“Kosten voor wijzigen. Per naamswijziging per enkele reis betaal je €50 wijzigingskosten. Op het moment dat je een naam wijzigt, wordt het ticket opnieuw geboekt en kan de prijs van het ticket hoger zijn. Als dat zo is, dan betaal je ook het prijsverschil tussen deze vliegtickets.”
https://www.transavia.com/nl-NL/service/passagiersgegevens-w…

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 jan 2018 18:11

Even nagekeken.
Het ticket kost nu € 68 heen en € 39 terug. Samen € 107.
De omboekkosten zijn € 100. Samen met de koopprijs van € 30 is dat € 137. Plus nog de evt. Meerkosten van de tickets tov de boeking.
Je bent dus wel mooi gek als je hier intuint.
Zit er ook ruimbagage bij?

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 jan 2018 18:12

Dus €237,- dan kun je beter nu rechtstreeks boeken ;)

Dienten Die Alte schule

Verbaast me altijd dat die mensen geen enkele gene hebben. Hij weet dat aan de wijziging kosten verbonden zijn.

Verbaast me altijd dat die mensen geen enkele gene hebben. Hij weet dat aan de wijziging kosten verbonden zijn.

DrPhil op 3 jan 2018 23:49

En aan @DrPhil om de mede forummers te behoeden voor onheil ;-) Hulde!

Al heb ik vaak het idee dat totale onwetendheid is. Categorie Marktplaats verkopers…

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ja en ik heb gisteren ook per ongeluk de bank overvallen 😏

Ja en ik heb gisteren ook per ongeluk de bank overvallen 😏

DrPhil op 4 jan 2018 00:37

Serieus? Een driezits?

Uitrusten doe je maar in de lift.

Zitten wel een paar haken en ogen aan:
“Kosten voor wijzigen. Per naamswijziging per enkele reis betaal je €50 wijzigingskosten. Op het moment dat je een naam wijzigt, wordt het ticket opnieuw geboekt en kan de prijs van het ticket hoger zijn. Als dat zo is, dan betaal je ook het prijsverschil tussen deze vliegtickets.”
https://www.transavia.com/nl-NL/service/passagiersgegevens-w…

DrPhil op 3 jan 2018 18:01

Als ik die voorwaarde lees, dan ben je toch altijd duurder uit met het wijzigen van de naam? Immers: je betaalt de nieuwe prijs van het ticket + 50 euro wijzigingskosten per enkele reis. Dan is opnieuw boeken per definitie voordeliger, of maak ik een rekenfout? En het zou overigens wel terecht zijn als ze het dan andersom ook “terug” zouden geven. Oftewel: bij naamwijzigen terwijl de ticketprijs lager is, krijg je geld terug. Maar dat zal dan wel niet.

Ik denk dat het in veel gevallen niet interessant is, maar de TS zou, afhankelijk van de door hem betaalde ticketprijs, moeten meebetalen aan de wijzigingskosten, zodat de koper een betere deal heeft dan de €107 retour die het direct bij Transavia kost en de TS zijn ticketkosten niet helemaal kwijt is.

Omboeken is dus alleen interessant als de originele prijs relatief hoog was, en het verschil met de actuele ticketprijs vrij klein. Dan is het misschien wel 2x €50 omboekkosten waard.
Aangezien TS maar €30 rekent is er weinig marge om de koper nog iets tegemoet te komen. Misschien dat het handig is om de originele prijs even te melden, zodat geïnteresseerden kunnen uitrekenen wat de totaalprijs gaat worden.

Omboeken is dus alleen interessant als de originele prijs relatief hoog was, en het verschil met de actuele ticketprijs vrij klein. Dan is het misschien wel 2x €50 omboekkosten waard.
Aangezien TS maar €30 rekent is er weinig marge om de koper nog iets tegemoet te komen. Misschien dat het handig is om de originele prijs even te melden, zodat geïnteresseerden kunnen uitrekenen wat de totaalprijs gaat worden.

Jay op 4 jan 2018 12:16

Een nieuw ticket kost € 107.
Het omboeken van het bestaande ticket kost € 100.
Wat maakt het uit dat de oorspronkelijke prijs hoger was? Ik vermoed eerder dat de oorspronkelijke prijs lager was. Waardoor de omboekkosten nog hoger worden.
Het is alleen interessant als er bagage is bijgeboekt.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 jan 2018 12:26

Omboeken is dus alleen interessant als de originele prijs relatief hoog was, en het verschil met de actuele ticketprijs vrij klein. Dan is het misschien wel 2x €50 omboekkosten waard.

Aangezien TS maar €30 rekent is er weinig marge om de koper nog iets tegemoet te komen. Misschien dat het handig is om de originele prijs even te melden, zodat geïnteresseerden kunnen uitrekenen wat de totaalprijs gaat worden.

Jay op 4 jan 2018 12:16

Een nieuw ticket kost € 107.
Het omboeken van het bestaande ticket kost € 100.
Wat maakt het uit dat de oorspronkelijke prijs hoger was? Ik vermoed eerder dat de oorspronkelijke prijs lager was. Waardoor de omboekkosten nog hoger worden.
Het is alleen interessant als er bagage is bijgeboekt.

DrPhil op 4 jan 2018 12:21

En dan vergeet je de 30 euro nog die de verkoper graag ontvangt voor de tickets. Dan heb je de bagage ook al bijna betaald. Kortom ik zou eerder nieuw ticket kopen dan omboeken. Is alleen interessant als vlucht vol is en je wel met vliegtuig wilt. Maar zolang er nog tickets zijn is nieuw ticket kopen handiger.

@DrPhil, goed punt.
In dit geval, €107 voor een nieuw ticket, kan het nooit interessant zijn als je alleen al €100 omboekkosten betaalt, plus €30 aan TS. Daar komt nog een extra bedrag bij als de oorspronkelijk ticketprijs lager was.

Als het toestel dan vol is, en je wilt per se mee… hoe bereken je dan het verschil in oude en nieuwe ticketprijs want die laatste is er niet meer?
Ik vermoed dat Transavia wel een lijstje heeft met ‘standaardprijzen’ waardoor het prijsverschil enorm is.

Ik vermoed dat de verkoper niet volledig op de hoogte was voor de in mijn ogen bizarre kosten van €50,- enkele reis.

Een naamswijziging op een ticket dat je via een QR-code toegestuurd krijgt of kan uitprinten nadat je zelf je eigen gegevens hebt ingevuld/aangepast.

Ik zeg, lekker verdienmodelletje.
@DrPhil heeft een prima punt maar om nu direct de verkoper belachelijk te maken. De omboekkosten staan natuurlijk in geen enkele verhouding voor de totale handeling en veelal de oorspronkelijke prijs betaald voor een ticket.

Ik vlieg niet naar de wintersport, kosten-baten analyse van vaak alleen al de idiote toeslag op eigen materiaal i.c.m. de uren wachten, naar het vliegveld reizen wat te doen met je eigen auto/buren/vrienden lastig vallen. De hele heisa van een ideaal tijdstip vinden van de vlucht (ja wij willen allen vroeg vliegen en 3 uur later op de piste staan liefst nog voor koffietijd en terugvliegen op de vrijdag-zaterdag na het avondeten en rond middernacht landen op een Nederlands vliegveld zodat er nog een optimale skidag heeft plaatsgevonden) dan nog de 'ellende’van vervoer van luchthaven naar plek waar je wintersport vakantie gaat plaatsvinden.

Je bent veelal zelf nog uren onderweg voordat je met je ‘snelle’ vlucht ergens bent om dan een vaak relatief dure transfer te regelen.
Hele topics hier om taxi’s te delen en tips hoe goedkoop van vliegveld naar bestemming te komen. Mij niet gezien, deur tot deur ideaal.

Ik rijd graag auto en die zogenoemde goedkope tickets met slechts je schone onderbroek mee en anders toeslagen betalen… mij niet meer gezien. Ook ik heb het meegemaakt en dan kom ik met 10-uurtjes sturen op hele mooie plekken vanaf het Plassengebied in M-Nederland in gebieden als Paradiski, L3V en l’Espace Killy.

Ieder zo zijn eigen afwegingen en keuzes om te reizen zoals degene het zelf prettig ervaart natuurlijk.

Een naamswijziging op een ticket dat je via een QR-code toegestuurd krijgt of kan uitprinten nadat je zelf je eigen gegevens hebt ingevuld/aangepast.

Ware het niet, dat het niet zo simpel is als het lijkt.
Het is nl niet mogelijk om een naam in eenmaal afgeronde reservering te wijzigen.
Dan zul je de bestaande reservering moeten annuleren en vervolgens een nieuwe moeten maken.

Rob

[mention=“133551”]Als het toestel dan vol is, en je wilt per se mee…

Dat wordt heel lastig, een vliegtuig heeft nu eenmaal nog geen staanplaatsen.
Vol is vol

Rob

@RCGrootveld, als het toestel vol is kunnen er geen EXTRA passagiers mee, maar de reeds geboekte tickets kunnen dan overgedragen worden aan iemand anders, tegen meerprijs. Dus als je dan per se op die vlucht mee moet zou je hiervan gebruik kunnen maken, maar dat zal een prijs hebben…

@Jay: OK, bedoel je het zo …
In dat geval wordt de oorspronkelijke reservering geannuleerd en komt die stoel dus vrij.
Er kan dan weer een nieuwe res gemaakt worden (er is immers weer plek) waarbij de bijbehorende prijs gehanteerd wordt.
En dat kan een hogere of een lagere prijs zijn; meestal het eerste.

Rob

@rcgrootveld. Begin eens bij de eerste reactie.

Waarom, die gaat alleen maar over de centen, ik heb het over het proces

Rob

Zitten wel een paar haken en ogen aan:
“Kosten voor wijzigen. Per naamswijziging per enkele reis betaal je €50 wijzigingskosten. Op het moment dat je een naam wijzigt, wordt het ticket opnieuw geboekt en kan de prijs van het ticket hoger zijn. Als dat zo is, dan betaal je ook het prijsverschil tussen deze vliegtickets.”
https://www.transavia.com/nl-NL/service/passagiersgegevens-w…

DrPhil op 3 jan 2018 18:01

@RCgrootveld

Het staat er toch heel duidelijk.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 jan 2018 16:30

OK - Jij wint

Rob

Totale onzin natuurlijk RC, je kunt je systeem ook zo inrichte dat die wijziging volledig automatisch wordt verwerkt. En het hoeft zeker geen 50 euri per enkele reis te kosten.

Maar voor low cost maatschappijen moet voor alle extra’s en service goed betaald worden. Het is ook geen liefdadigheidsinstelling natuurlijk.

Totale onzin natuurlijk RC, je kunt je systeem ook zo inrichte dat die wijziging volledig automatisch wordt verwerkt. En het hoeft zeker geen 50 euri per enkele reis te kosten.

Maar voor low cost maatschappijen moet voor alle extra’s en service goed betaald worden. Het is ook geen liefdadigheidsinstelling natuurlijk.

Hessel op 4 jan 2018 16:37

Als je er bagage bij boekt, mag je bij Transavia wel de vlucht onbeperkt wijzigen. Dat kost niets, behalve de hogere ticketprijs. Dus het kan wel.
De naam wijzigen kost dan wel nog steeds € 50.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 jan 2018 16:45

Totale onzin natuurlijk RC, je kunt je systeem ook zo inrichte dat die wijziging volledig automatisch wordt verwerkt. En het hoeft zeker geen 50 euri per enkele reis te kosten.

Zoals gezegd, het lijkt simpeler dan het is.

Rob

Ach, Transavia is nog een redelijk schappelijke low cost airline. Natuurlijk moet er voor voor de extra’s flink betaald worden, maar kleine wijzigingen zoals typefouten worden door de vingers gezien. Bij Ryanair heb ik om die reden op de luchthaven een nieuwe enkele reis moeten kopen a €300. Dat was direct de laatste keer met deze airline…

Totale onzin natuurlijk RC, je kunt je systeem ook zo inrichte dat die wijziging volledig automatisch wordt verwerkt. En het hoeft zeker geen 50 euri per enkele reis te kosten.

Zoals gezegd, het lijkt simpeler dan het is.

RCGrootveld op 4 jan 2018 16:50

Kan me niet anders voorstellen dat het systeem in feite redelijk simpel en volledig geautomatiseerd is.
Omboeken is echt geen rocketsience. Zelfs volledig ingeburgerd in de reisbranche. Dus daar zal het echt niet aan liggen.

Maar als je voor een paar cent een ticket kunt kopen, dan is het logisch dat bij alles dat je meer of anders wilt gaat betalen.

Goed om te lezen dat ieder die gereageerd heeft kritisch is, en beter onderzoek heeft gedaan dan ikzelf. Ik had een ticket over die ik toch niet zou gebruiken en had graag gezien dat ik er iemand blij mee kon maken. Een ieder bedankt voor het reageren!

Wat heb je er zelf voor betaald, @mathijs7

Plaats een reactie