Wie heeft ervaring met nachttrein dusseldorf-innsbruck

Ik heb voor de paasvakantie de nachttrein Dusseldorf-Innsbruck geboekt voor heel onze familie (2 volwassen + 3 kids) plus de auto aan 348 euro. Het leek me een goede deal, dus ik wou het eens uitproberen. we komen om 9u15 aan in Innsbruck, dus ik hoop uitgerust (?) om 11u in Obergurgl aan te komen en dan nog een halve dag te skiën. Heeft iemand hier ervaring mee? Verloopt het uitladen in Innsbruck vlot?

Totaal geen ervaring maar je gestelde vraag lijkt een hele makkelijke voor de betreffende websites.

http://noordwestexpress.nl/project/obb-nightjet-innsbruck/…

https://www.seat61.com/trains-and-routes/nightjet.htm…

Staat volgens mij alle info en waar je auto zal gaan staan:

http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=OeBB&kateg…

De link: volgens mij even in het Engels zetten door op het vlaggetje te klikken…

Zo te zien zitten jullie in trein 421 op de heenreis en mogelijk als jullie teruggaan met de trein in de 420 op de terugreis…? Althans zo noemen ze de ‘lijn’.

Ik vermoed na aankomst dat jullie na 15min echt wel in de auto zitten. Op YouTube zijn volgens mij ook wel filmpjes te vinden van het inladen/uitladen van de auto’s.

Ik zou mij niet al te druk maken, je hebt vakantie. Nog geen meter gereden…dan zal ik mij persoonlijk niet al te druk maken of je nu na 10min gas mag geven of na 30min na aankomst op het perron.

Je dient maar zo te denken die machinist wilt ook door en naar huis of het volgende station alhoewel Innsbruck volgens mij wel het eindstation is.

Veel plezier!

Begrijp ik nou goed dat je de auto ook mee hebt naar Innsbruck? Dat is relaxed! Voor maar 348 euro (retour of enkele reis?)

Ik heb een aantal keren met de Alpen Express naar Oostenrijk gereden. Het is niet de snelste trein, Maar op stations proberen ze zo snel mogelijk alles uit te laden want de trein moet zich ook aan de dienstregeling houden en ruimte maken op het spoor.

Bergen + Sneeuw = ❤

Van de zomer gedaan met de fiets. Was erg relaxed

Vorig jaar gedaan tot aan Wörgl, zonder auto uiteraard want die kan er inderdaad alleen op het eindstation af. Op zich prima. Ik hoop dat je een slaapcoupe hebt geboekt, minder dan dat vond ik niet echt comfortabel.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Wel eens met een dergelijke trein gegaan, o.a. naar Bolzano en Modena. Naar mijn idee ging het allemaal erg soepel. Ook CityNightLine naar Basel, ook prima. De eerste twee waren met auto en dat ging vrij vlot.

Mr. Slow

11:00 in Obergurgl zou ik maar niet op rekenen.
Ten eerste is die trein vaak al te laat agv onderweg opgelopen vertraging, na 2 jaren achter elkaar met ca +30 vertraging op Innsbruck aan te komen, waren we vorig jaar voor het eerst op tijd.

Ik heb geen ervaring met het lossen van de auto’s, maar om je een indicatie te geven van wat er gebeurt:
Als de trein binnenkomt moeten de autowagens eerst naar het autoperron gerangeerd worden.
Afhankelijk van hoe de trein binnen komt (autowagens achter de loc of achteraan), kan dat of vrij soepel, of moet er het nodige gerangeerd worden.
Ondertussen moet jij met je reisgenoten en (een deel van je spullen) naar het autoperron lopen.
Vervolgens stap jij in je auto, maar wat nu als jij toevallig achteraan in de rij staat en de mensen voor je wat trager zijn…

Google Maps geeft een reistijd van 1:30 naar Obergurgl onder normale omstandigheden, wat inhoudt dat je er een kwartier voor hebt.

Zoals gezegd, ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben bang dat je dat niet gaat redden.

Verder zijn onze ervaringen met de City Night Line / EuroNight wel goed, wij hebben nu 3x een eigen coupé gehad met eigen douche en toilet en “ontbijt op de kamer”. Is ons prima bevallen, na aankomst een goede Capu bij Bakker Lutz in de stationshal en vervolgens met de EC verder naar Brixen.

Het feit dat hij sinds vorig jaar uit Dusseldorf vertrekt (was Amsterdam) levert echter heen en terug een extra overstap op, die met name terug als resultaat heeft dat je vroeg op moet.

Dit heeft ons doen besluiten om dit jaar toch maar met de auto te gaan.

Rob

Plaats een reactie