Baustelle en grenscontroles
Nu de kerstvakanties zijn geweest ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het met de baustellen is in duitsland en of er nog grenscontroles zijn vanuit oostenrijk duitsland in. Bij Kiefersfelden is er een hele tijd een geweest bijvoorbeeld.
Mijn voorkeursroute zou in de krokus de bekende route via de A3 naar munchen zijn en dan oostenrijk in via Intall autobahn, de A12.
De grens controle bij Kiefersfelden is al zins afgelopen zomer niet meer. Terugweg vanuit Italië eind augustus was de controle weg.
Handige app, StauMobil kun je de actuele baustelle opvragen.
Midden December was daar wel controle en ook een baustelle aan de grens, dit gaf toen een kleine 15min vertraging.
De grenscontroles bij Kiefersfelden zijn er gewoon en op zaterdag eind december was de file midden op de dag flink lang richting Duitsland. Wij vonden de A3 goed opgeknapt, minder baustelles in vergelijking met voorgaande jaren.
Wij zijn in de kerstvakantie heen over de A61 en A8 via Stuttgart en de Fernpass gereden. A8 wel veel files door werkzaamheden en omdat het gewoon een nare route is met al die bochten.
Terug op zaterdag via Fernpass, Ulm, Würzburg en dan de A3. Vrijwel geen files, gewoon constant lekker doorrijden. Het viel mij reuze mee. Op de A3 waren ook maar een paar Baustellen.
De grenscontrole bij kiefersfelden is makkelijk te omzeilen door daar even van de snelweg af te gaan.
Dan tuf je zonder enig oponthoud de grens over.
Vorig jaar was het zelfs om 4:00 's nachts raak met files daar.`
@Bertje. De beruchte plek tussen aschaffenburg en wurzburg op de A3 is er nog steeds. Daar zou ik alleen 's avonds of 'snachts langsgaan.
Aan de andere kant, Pforzheim Stuttgart en Heilbron zijn ook bekende knelpunten. Toch hoor ik meestal dat die route rustiger is.
@Taan, het alternatief bij kiefersvelden is bekend :). Als er grenscontrole staat dan neem ik die! De beruchte baustelle bij aschaffenburg en wurzburg was er van de zomer ook nog. Net wat jij zegt, alleen 's avonds of 's nachts dan langs gaan. Overdag kan het een ramp zijn.
Staat er nu nog steeds dus, helaas!