Vliegen naar val Gardena Italië

Ik wil naar val Gardena Italië.
Voor 1 pers.
Wat is het best om via te vliegen en hoe de transfer te doen .

Vliegen lijkt me Innsbruck, Verona of eventueel Treviso het makkelijkst, waarbij Innsbruck veruit het dichtstbij is. Transfer weet ik niet.

Mr. Slow
Don`t eat yellow snow

Keuzes genoeg, je kunt zo’n beetje naar alle luchthavens die hiervoor genoemd worden, tel daar Munchen ook nog even bij.
Bij onze groep vliegen ze via Venetie, Munchen en Innsbruck.
Transfer vervolgens met trein en/of bus, reken er op dat je over moet stappen.
Voor zover ik weet, hebben Innsbruck en Munchen een directe verbinding met Selva, maar dat hangt ook weer van je tijden af.
Het is allemaal een beetje lood om oud ijzer, als je dezelfde dag nog op de latten wilt staan is voor zover ik weet de vroeg Trans naar INN de enige optie.

Rob

Kies een vliegveld, koop een ticket en huur er een auto. By far de snelste en relaxte manier

Als je de keuze hebt zou ik toch innsbruck vermijden. Ik hoorde deze kerst horrorverhalen van engelsen die op innsbruck wilden vloegen en uiteindelijk door de mist moesten uitwijken naar salzburg. Zijn uiteindelijk om 4 u s nachts aangekopen in hotel

Als je de keuze hebt zou ik toch innsbruck vermijden. Ik hoorde deze kerst horrorverhalen van engelsen die op innsbruck wilden vloegen en uiteindelijk door de mist moesten uitwijken naar salzburg. Zijn uiteindelijk om 4 u s nachts aangekopen in hotel

koenbali op 10 jan 2018 22:32

Daar heb je zeker een punt, Innbruck is meteo technisch gezien een kritisch veld.
Hoewel je dat risico, zei het kleiner, bij elk veld loopt.

Rob

Kies een vliegveld, koop een ticket en huur er een auto. By far de snelste en relaxte manier

HN65 op 10 jan 2018 22:22

Ik zou eerst een bestemming kiezen

Rob

Kies een vliegveld, koop een ticket en huur er een auto. By far de snelste en relaxte manier

HN65 op 10 jan 2018 22:22

Ik zou eerst een bestemming kiezen

RCGrootveld op 10 jan 2018 23:31

De bestemming is Val Gardena zoals je weet. Je hebt zelf de mogelijke vliegvelden al gegeven zodat TS kan gaan shoppen voor het beste/goedkoopste/meest gewilde ticket en daar dan een huurauto bij vinden.

Was dat nu zo onduidelijk?

Was dat nu zo onduidelijk?

HN65 op 11 jan 2018 08:41

Volgens mij quote ik jouw post … dus sloeg mijn reactie daarop…
Bestemming > Vliegveld > Transfer
Was dat nu zo onduidelijk ?

Rob

Was dat nu zo onduidelijk?

HN65 op 11 jan 2018 08:41

Volgens mij quote ik jouw post … dus sloeg mijn reactie daarop…
Bestemming > Vliegveld > Transfer
Was dat nu zo onduidelijk ?

RCGrootveld op 11 jan 2018 15:37

Ja, zeer. Het zal in jouw wereld vast heel logisch zijn maar we zitten in een topic waarvan de bestemming helder als kristal is. Volledige overbodige reactie dus om op mijn post dan over de bestemming te beginnen. Mijn suggestie om ipv allerlei transfers gewoon een huurauto te nemen zal wel aangekomen zijn voor TS, daar gaat het om.

Was dat nu zo onduidelijk?

HN65 op 11 jan 2018 08:41

Volgens mij quote ik jouw post … dus sloeg mijn reactie daarop…
Bestemming > Vliegveld > Transfer
Was dat nu zo onduidelijk ?

RCGrootveld op 11 jan 2018 15:37

Ja, zeer. Het zal in jouw wereld vast heel logisch zijn maar we zitten in een topic waarvan de bestemming helder als kristal is. Volledige overbodige reactie dus om op mijn post dan over de bestemming te beginnen. Mijn suggestie om ipv allerlei transfers gewoon een huurauto te nemen zal wel aangekomen zijn voor TS, daar gaat het om.

HN65 op 11 jan 2018 15:42

Maakt @RCGrootveld een keer een goede grap, wordt hij niet begrepen 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vliegen op Innsbruck is inderdaad het kortste bij, maar daarna zal het of een auto huren worden of met de trein verder. Je moet 1 keer overstappen maar er gaat een trein door de hele Val Gardena. Kijk hier voor meer informatie over treinen in Italie: https://goo.gl/g2HRGE

Ik wil naar val Gardena Italië.
Voor 1 pers.
Wat is het best om via te vliegen en hoe de transfer te doen .

EmielBos op 10 jan 2018 21:23

Back to topic:
http://www.altoadigebus.com
Rechtstreekste busverbinding MUC-INN-Selva
Doet één van onze groep, stapt voor het hotel uit.
Makkelijker kan niet …
Nadeel: Met € 180 pp retour niet goedkoop

BTW: Al eens aan de nachttrein gedacht?

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 11 jan 2018 21:43

Rob

maar er gaat een trein door de hele Val Gardena

Dan heb je vast op een hele oude kaart gekeken, eentje van voor 1960 … :-)
Operatie is in 1960 gestaakt, een groot deel van de route is nu fiets/wandelpad en er zijn ideeën om een nieuwe aan te leggen.

Ik weet dat er soms wonderen gebeuren in de wereld, maar afgelopen zomer was er nog geen spoor :-) van te zien.

Ik denk dat je in de war bent met het “Noord Zuid” dal van de Brenner naar Bolzano, dat is echter niet Val Gardena.
Door dat dal loopt inderdaad één van de belangrijkste slagaders van het Europese spoorwegnet met om de 2 uur een Eurocity Munchen-Innsbruck-Bolzano (en dan uitsplitsend naar diverse andere bestemmingen). Op de andere uren een verbinding met overstap op Brenner.

Rob

Plaats een reactie