Dakdragers

Beste medewintersporters ,

1 van onze wagens (opel astra sports tourer 2017) waarmee we op wintersport gaan heeft geïntegreerde dakrails. Dit wil zeggen dat er tussen het dak en de rail geen plaats is om de dakrail te bevestigen. Na telefonisch contact met de garage zeiden ze dat deze via de deur moeten bevestigd worden.
Heeft er iemand zo een setje liggen die wij kunnen gebruiken voor de week 20-27 januari?
Wij zijn van regio Brussel. Moest iemand in België of Nederland ze hebben , wij kunnen daar zeker en vast achterkomen.
Bakje Belgisch bier kan daar zeker tegenover staan ;)

Je moet toch gewoon dan dragers hebben voor een dakrail? Of mis ik wat?

(Het nut van die rails ontgaat mij ook trouwens)

Er zijn specifieke voetjes voor zo’n geintegreerde rails. Bv. Thule Rapid System 753

null

1 klopt , maar dan wel die dat over de rails gaan en bevestigd worden dmv de deur
2 geen idee , aerodynamica , show , uitstraling…?

Er zijn specifieke voetjes voor zo’n geintegreerde rails. Bv. Thule Rapid System 753

null

Stijn8 op 11 jan 2018 16:03

Dank je stijn8 !
Iemand die deze toevallig liggen heeft?

Waarom koop je niet gewoon een set van Thule? Dat kost toch ook niet de wereld? Volgend jaar ga je vast weer op wintersport.

Waarom koop je niet gewoon een set van Thule? Dat kost toch ook niet de wereld? Volgend jaar ga je vast weer op wintersport.

DSvier op 11 jan 2018 16:20

Omdat ik al een set dakdragers / bevestingen heb. En omdat in de zomer deze auto weggaat en een andere firmawagen in de plaats komt . ;)

Huren bij de Opel dealer? of verdeler… ;-)

Opel verhuurd deze niet daar het een nieuw model van dakdragers betreft. (Enkel verkoop)
Huren bij de verdeler is een optie. Wou graag hier eens proberen. Als er hier iemand kon helpen hadden wij daar ook graag iets tegenover gezet , forumleden onder elkaar :)

Het systeem van Thule kun je de voetjes van vervangen, dus je hoeft geen compleet nieuwe set te kopen. Anders huren inderdaad

1 klopt , maar dan wel die dat over de rails gaan en bevestigd worden dmv de deur
2 geen idee , aerodynamica , show , uitstraling…?

jessedeconinck op 11 jan 2018 16:04

Met mijn oude Subaru Legacy moest ik de dragers ook onder de deurstijl plaatsen (Thule 754 / kit 1061 volgens mij). Dat werkt prima en geen probleem met aerodynamica en/of looks.

When life gets too complicated.... SKI

Mijn nieuwe ford focus heeft helemaal geen dakrails… Heb dakdragers van ford die inderdaad onder de deurstijl klemmen in een speciaal gaatje wat daar zit.

Dakdragers kan je volgens mij huren bij o.a. Bosthon Sport in Houthalen (https://www.dakkofferhurenlimburg.be).

Ik neem aan dat er ook dichter bij Brussel bedrijven zullen zijn die dakkoffers verhuren.
Die gaan zeker ook alle soorten dakdragers in hun magazijn hebben liggen.

Ook als het niet rechtstreeks op die firma hun site staat, kan je het hun ook rechtstreeks vragen per telefoon.

Glide on!

Dakdragers huren of anders kopen en daarna weer van de hand doen… of dezelfde firmawagen weer nemen ?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Waar ik ook net aan dacht.
Ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten (dakdrager nodig voor firmawagen enkele maanden voordat deze vervangen moest worden) en had toen een voorstel gekregen van de verhuurfirma in Houthalen om daar dakdragers te kopen (Thule) met de juiste adapters erbij en deze dan na een half jaar terug om te ruilen naar een ander type adapter.
De tijdelijke adapterset zouden ze dan wel verder gebruiken in de verhuur achteraf.
Ik weet wel niet meer zeker of ze daar iets extra voor aangerekend zouden hebben.

Glide on!

je kan die voetjes + rail ook gewoon apart huren hoor.

heb je de dwarsbalken al? of eventueel de dwarsbalken met voeten? En zo ja van welk merk. Mocht je alles van Thule hebben, zou je voet 754 moeten hebben met kit 1817. Heb je helemaal niets, moet de laadstangen 769 of wingbar 969 erbij

Nu heb ik gisteren tweedehands dakdragers van thule voor mijn vorige week geleverde Astra sportstourer (2018) gekocht.

Inderdaad, de dakrails zit er voor de sier. Dus zijn de dragers bevestigd vlak boven de deuren. Als je de deur open doet zie je een gaatje waar de dakdragers zich bevestigen.

Maar nee, ik leen ze niet uit omdat ik vlak na u op wintersport ga.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Toffe forum leden hier. Helpen staat tegenwoordig niet meer in hun draaiboek. Commentaar geven en waar je dit kan kopen of huren, dat wel. Maar even onderling uitlenen voor een bak kan net niet. Indien ik het juiste materiaal had was de oplossing nabij maar helaas… veel succes🚠⛷

Geen ski zonder après ski...

Toffe forum leden hier. Helpen staat tegenwoordig niet meer in hun draaiboek. Commentaar geven en waar je dit kan kopen of huren, dat wel. Maar even onderling uitlenen voor een bak kan net niet. Indien ik het juiste materiaal had was de oplossing nabij maar helaas… veel succes🚠⛷

Ribse op 14 jan 2018 02:11

Waar slaat het op dat er een soort van verplichting zou bestaan om spullen uit te lenen?

What’s next? Ik ga op wintersport, maar ik wil graag de huur van materiaal uitsparen: wie heeft er schoenen maat 26,5 en pistesski’s liggen die ik even kan lenen? En o ja, ook een helm graag en natuurlijk stokken.

Zo kunnen we wel doorgaan.

Daarbij is de kans dat iemand precies dit gevraagde heeft liggen vrij klein. Vandaar ook het advies om gewoon bij Thule te kopen en de voetjes te wisselen. Als ik dat afzet tegen ergens in Nederland gaan halen en terugbrengen (kosten daarvan) en biervergoeding, is dat waarschijnlijk nog een voordeliger optie ook.

Vragen staat vrij, maar de gedachte dat je je spullen over het internet moet uitlenen desgevraagd is mijns inziens bespottelijk.

Mee eens “DS”

@Ribse
De tips die ik gaf ivm huren of kopen in de buurt van Brussel gaan je waarschijnlijk minder kosten dan 2x 200km te moeten rondrijden om deze bij iemand te lenen + 13 EUR voor een bak bier + alle tijd die je nodig hebt, dus we proberen je wel degelijk te helpen met deze reacties.

Glide on!

ik heb nog een setje opel dakdragers liggen die in deurstijl bevestigt moeten worden.
weet niet of het deze moeten zijn.

null

null

@Ribse
De tips die ik gaf ivm huren of kopen in de buurt van Brussel gaan je waarschijnlijk minder kosten dan 2x 200km te moeten rondrijden om deze bij iemand te lenen + 13 EUR voor een bak bier + alle tijd die je nodig hebt, dus we proberen je wel degelijk te helpen met deze reacties.

Vivace op 14 jan 2018 11:29

@Ribse is niet de vraagsteller…

Maar inderdaad, iedereen probeert naar beste kunnen te helpen. Vandaar dat ik vanochtend even lekker uit mijn slof schoot bij het lezen van de zure post. ;)

@DSvier Een zure reactie zou ik dit niet durven noemen, het was op de zin bedoelt in de vorige post waar stond “ik leen ze niet uit want ik vertrek direct na u”. Was meer grappig bedoeld maar zal dat blijkbaar niet zijn. Hou u sloffen maar aan. 😜😇😎

Geen ski zonder après ski...

Het zit iets anders. Die gaatjes zitten op alle Astra’s, of je nou dakrails hebt of niet. Dat is omdat het goedkoper is om die schroefgaten erop te zetten bij alle auto’s. Als je dakrails hebt, kun je dus kiezen tussen die schroefgaatjes gebruiken, of universele dakdrager die op de dakrails vastklemmen.

Die universele heb je ook van andere merken, zo heb ik de mijne van een ander merk. Waren iets van 80 euro. Als je bij je volgende leasewagen weer de staande dichte rails als optie neemt, dan passen ze er gewoon weer op.

Let op dat je wel rails neemt met een T-Profiel. Montage van skibox is nogal wat sneller en gemakkelijker met T-Profielen en T-Adapters. Dat is die paar euro’s voor die adapters dubbel en dwars waard.

Let wel op dat je redelijk brede rails neemt. Dan kun je de dakdragers ook bij bredere auto’s gebruiken, en: Je kunt de koffer dan buiten de steunen monteren. Dat geeft je de optie voor eventueel een 2e koffer én het is makkelijker als de koffer verder naar de zijkant van de auto gemonteerd zit. Maakt het in en uitladen eenvoudiger. Doe ook de rubber strips die erbij zitten in het T-Profiel. Dat scheelt nogal veel lawaai onderweg. Die strippen kun je gewoon op de juiste lengte knippen.

Voorbeeld voor Astra-J: http://www.ebay.de/itm/Menabo-Pick-Up-Dachtrager-Aluminium-O…

*bericht bewerkt door Robert7 op 14 jan 2018 12:42

@DSvier Een zure reactie zou ik dit niet durven noemen, het was op de zin bedoelt in de vorige post waar stond “ik leen ze niet uit want ik vertrek direct na u”. Was meer grappig bedoeld maar zal dat blijkbaar niet zijn. Hou u sloffen maar aan. 😜😇😎

Ribse op 14 jan 2018 12:23

Ok, als ik het verkeerd begrepen heb, dan trek ik mijn keutel weer in.

Ik zie dat mijn opmerking wat poedersneeuw (stof) deed opwaaien.

Het was niet de bedoeling om zuur over te komen en al helemaal niet om grappig over te komen. ik wilde gewoon duidelijk zijn en niet de suggestie wekken dat ze te leen zijn.
En dat deed ik volgens mij met geen woord teveel.

De tip over universele dakdragers op de roofrails gaat niet op voor de Astra K ST. De rails is van plastic en hier kan zeker geen dakdrager op geklemd worden!

Je hebt bij Thule kitset 1817 nodig, de stangen en sluitmechanismen zijn bij thule universeel.

*bericht bewerkt door Ferdinand op 14 jan 2018 14:18

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Plaats een reactie