reisgenoten gezocht voor shortski in week van 05/02

Hallo,

Ik ben pas terug uit skiverlof met mijn gezin, maar heb de kans (zonder vrouw en kinderen weliswaar) nog een 2de keer naar de bergen trekken in februari.
Helemaal alleen naar daar rijden zie ik niet zitten rijden en vandaar ben ik ook op zoek naar reisgenoten.
Ik dacht hiervoor om in de week van 05/02 (net voor het krokusverlof) voor 4 a 5 dagen in de Alpen op de piste te staan.

De focus van deze vakantie zou op skiën liggen + een gezellige babbel op de skiliften en aan de eettafel.
(ik ben geen uitgaanstype dat tot in de stille uurtjes in een après-ski bar blijft hangen)

Ik ben 42 jaar en heb skiniveau ESF4 (vergevorderd/expert), met sterke focus op de piste.
Ik kan dus alle soorten pistes aan, maar heb weinig ervaring hors-piste (en ook de skilatten hier niet voor).

Voor gezamenlijke ski-strips mag zowat alles (buiten snowparks/echt hors-piste), ik kan evenzeer genieten van een rustige lange toertocht als van een aantal rode pistes aan hoge-snelheids af te jagen, als ik maar in de sneeuw in de bergen kan zittten.

Als accomodatie kan zowel een appartement als hotel, afhankelijk van de interesse van de potentiël reisgenoten.
Als vervoer kan zowel een busreis, maar ik heb ook een eigen auto + dakkoffer + sneeuwbanden en kettingen om naar ginds rijden (kosten te delen natuurlijk), wat veel goedkoper zal uitvallen als we met 3 of 4 zouden zijn.

Geef me een privébericht als je geïnteresseerd bent, dan kunnen we samen iets uitzoeken.

Groeten

Glide on!

Hoi Vivace, heb je een PB gestuurd.

*bericht bewerkt door HeerlijkBuiten op 19 jan 2018 12:52

Reis is geboekt samen met HeerlijkBuiten.
De bestemming is Bad Gastein geworden (Ski Amedé), ben benieuwd wat dit gaat worden aangezien ik tot nu toe alleen in Frankrijk en Zuid-Kore geweest ben.

Deze thread mag hierbij gesloten worden.

Glide on!

Goede keuze hoor, er ligt een bak sneeuw bij afgelopen dagen, mooi gebied.
Ga ook een dagje naar Dorf Gastein of Hochkönig, is ook leuk, aangezien je snel de pistes over jaagt ;) Fijne vakantie.

Dienten Die Alte schule

@Elly3
Hallo Elly,
Je lijkt het gebied rond Bad Gastein redelijk goed te kennen.
Voor mezelf zou het de eerste keer zijn dat ik naar Oostenrijk ga.
We hebben een shortski geboekt met 4 dagen skipas Ski Amedé.
Aangezien we toch waarschijnlijk de auto of bus moeten nemen van ons appartement tot aan de skilift, kunnen we er natuurlijk altijd voor kiezen om niet altijd vanuit Bad Gastein te vertrekken.

Jouw tip om naar Dorf Gastein te gaan (15 min rijden) gaan we zeker in beraad nemen.

HochKönig lijkt me op het eerste zicht moeilijker te bereiken van waar we zitten (meer dan 40 minuten rijden via een kleinere weg naar Dienten).

Het skigebied tussen Alpendorf-Wagrain-Flachau lijkt me dan weer iets makkelijker te bereiken (30 minuten rijden via hoofdwegen), eventueel zelfs te doen op de laatste skidag (we rijden pas 'savonds terug naar huis).

Als Frankrijk-skiër ben ik het trouwens niet gewoon om smorgens een skigebied te moeten uitzoeken.
Ik snap de hele Ski-Amedé opzet eigenlijk ook niet heel goed omdat de Gastein regio alleen al 187km piste heeft.

Wat zijn volgens jou de meest interessantste skipistes/skiroutes om te doen in de buurt van Gastein?
Lees: snelle liften omhoog met uitdagende pistes zonder al te veel volk erop omlaag en dat liefst in een aaneengesloten tour.

Glide on!

(Ik zie trouwens net dat Elly3 in Dienten woont)

Glide on!

Zitten jullie in Bad Gastein zelf? Vandaar kun je de Stubnerkogel omhoog nemen. De afdaling terug is niet zo bijzonder. dus je kunt het beste achterlangs de zwarte em rode afdaling naar het Angertal pakken. Dan vervolgens richting Bad Hofgastein, ik vindt het daar mooier skiën. Als je dichter bij Bad Hofgastein zit kun je ook daar omhoog. Neem dan ook de 2 persoons stoeltjes lift naar de top en neem buiten om vanaf boven de piste ik meen H1/2 naar Hofgastein. mooie afdaling.
In Dorf Gastein gewoon omhoog en de route naar Grossarl volgen, tussendoor nog de andere pistes mee pakken, en in de Wengerl Alm gaan lunchen ;)
Naar Dienten ben je in een half uur, de weg naar boven is een berg weg maar vanaf de provinciale weg ben je met ongeveer 10 min boven en de weg is goed te rijden hoor. Wel de moeite waard. Halverwege aan de linker kant staat ons huis,en oude school, kan niet missen ;) Maar ik woon in NL hoor dat is ons vakantie huis, wij verhuren daar ook een appartement.
Welke dagen gaan jullie?

Dienten Die Alte schule

Bedankt voor de tips.
We gaan van do 01/02 tot zondag 04/02.

Glide on!

Dan ben ik daar wel maar ga vrijdag naar Obertauern voor zes dagen op kamp met 40 kids met DM, georganiseerd door de Bas van der Goor Foundation.
Veel plezier, aan de sneeuw zal het niet liggen.

Dienten Die Alte schule

( Bad ) Gastein + Wgrain + Flachau
4 Toffe dagen gehad:
1 dag bewolkt
2 sneeuw dagen
1 dag zon

Toegankelijke niet te drukke pistes.

Plaats een reactie