Iemand ervaring met de Blizzard RC TI

Ik heb de G9 geskied, drie dagen lang, en vind ze niet zo bijzonder. Er zijn betere op de markt!

Ja, Marcel Hirscher zal ongetwijfeld iets van doen hebben met die populariteit ;). Ik heb nu alleen nog ervaring met de S9, maar denk dat dat ook wel wat zegt over de G9. Je moet een heel behoorlijk niveau en krachtige stijl hebben om daar echt uit te halen waarvoor ze bedoeld zijn. De rebound lijkt ook niet progressief, maar een minimale input nodig te hebben. Bij te weinig input lijkt er (haast) geen rebound te zijn, totdat je wel echt op snelheid, agressief en over de tips inzet, dan lanceren ze je. Relaxt rutschen, zijn de S9’s al zeker niet de lekkerste ski’s voor, tails iets te substantieel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb gisteren ook Blizzard RC Ti’s gekocht op advies van Gijs moet de ski’s alleen nog ophalen bij een vriendin in Salzburg

*bericht bewerkt door Idssie op 03 feb 2018 01:41

Ik zie de Blizzard RC TI bij de Duitse webshop 3s-ski aangeboden staan van €649,-- voor € 399,–. Enkel in de lengte van 1.66. Ik heb bij die webshop ook mijn Uvex vizierhelm onder zeer gunstige condities gekocht. Hoe moet ik bij deze ski de 1.66 m. zien t.o.v mijn lengte van 1.74. ?

Hen48

Prima lengte.

De genoemde webshop heeft meer verleidelijke aanbiedingen. Mijn toch wel geliefde Elan’s 16TI2 Fusion/2018 van €899,-- voor
€ 449,-- en dat in alle beschikbare lengtes. Dan is het dus zaak geen overhaaste beslissingen te nemen.

Hen48

Carldenig.nl had de ski 2 weken geleden iig niet op voorraad. Die 2 Oostenrijkse webshops had ik gemaild, maar ze verzenden beiden niet naar Nederland.

eric.steijvers op 31 jan 2018 10:51

Dit klopt. Ik heb ook op deze site gekeken en zij boden alleen de oude modellen van 2016-2017 aan voor € 520,00. Nu staat blijkbaar deze modellen 2017-2018 op de site voor deze prijs. Maar ik heb ze via service@rakuten.de binnen 5 dagen ontvangen voor € 416,00. Vind ik een redelijk goede prijs. Nu maat wachten tot mijn skivakantie van 17-24 maart in La Plagne:-)

Gerardo1301

Afgelopen 2 dagen de blizzard uitvoerig kunnen testen op de pistes. Een zeer lekkere ski. Vertrouwen, kantgrip, kan heel hard (en ook wat minder). Geen spijt van deze aankoop.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Weet iemand wat het verschil is met de Blizzard RC Ca?

^^de Ti heeft een Titanal versteviging en de Ca heeft een carbon versteviging. Ti geeft iets meer demping en stabiliteit en de Ca is iets lichter en stuiteriger (op papier dan, ik heb alleen de Ti geskied). De Ti is bedoeld voor een iets hoger nivea dan de Ca, echter is de Ti ook zeer geschikt voor lichtgevorderden aangezien deze ski zch heel makkelijk laat skien.

@elisabeth101 duidelijk. Zal over twee weken eens kijken wat ik er zelf van vind.

Ik kwam dit op Ebay tegen… “nieuw, met kleine foutjes” (ik vermoed printfoutjes e.d., maar ik zou het even navragen).

https://www.ebay.nl/itm/Ski-Race-Carve-BLIZZARD-RC-TI-cm-POW…

Gaat om kleine vlekken zegt de begeleidende tekst.
Ga nog naar Oostenrijk. Eens kijken of daar nog de mogelijkheid is om uit te proberen.

Op deze website hebben ze het nog in 166cm
https://www.3s-ski.de/blizzard-rc-ti-crosscarver-skiset-2018…

Grassisport heeft ze nog in diverse lengtes. Ik wacht nog even af voor een nog mooier prijsje :)

Grassisport heeft ze nog in diverse lengtes. Ik wacht nog even af voor een nog mooier prijsje :)

Sjaak27 op 28 feb 2018 19:48

Grassisport website/prijs link aub ?

Of iedereen wacht nog even op de nieuwe 2019 versie met volledige sidewall… nog mooier wordt ie.

Of iedereen wacht nog even op de nieuwe 2019 versie met volledige sidewall… nog mooier wordt ie.

GiGi op 28 feb 2018 21:10

een link naar model/details ?

@BaY Mogelijk wat pre-release info van insider GiGi… Zal vast op de beurs gepresenteerd zijn.

Wat is het verschil van full sidewall vs gedeeltelijke sidewall?

Een sidewall over de hele lengte zorgt voor een wat meer consistente buiglijn, wat meer grip over de hele lengte en oko wat meer demping. Veel ski’s met een gedeeltelijke sidewall hebben in mijn ervaring wat minder grip voor in de ski (grijpen minder direct aan), klapperen wat eerder.

Dubbel

*bericht bewerkt door BaY op 01 mrt 2018 14:03

Of iedereen wacht nog even op de nieuwe 2019 versie met volledige sidewall… nog mooier wordt ie.

GiGi op 28 feb 2018 21:10

heeft de rc ti van nu een volledige of partial sidewall?

*bericht bewerkt door BaY op 01 mrt 2018 14:03

Of iedereen wacht nog even op de nieuwe 2019 versie met volledige sidewall… nog mooier wordt ie.

GiGi op 28 feb 2018 21:10

heeft de rc ti van nu een volledige of partial sidewall?

BaY op 1 mrt 2018 14:00

Partieel. De voorste 30 cm of zo heeft geen sidewall, en de achterste 15 cm ook niet. Dat blijft zo in de nieuwe Firebird-lijn. Maar er komt een model bij, de ‘RC Comp’ die wel een volledige sidewall heeft. Mogelijk iets minder speels daardoor, en misschien ook een tikkie minder vergevingsgezind, maar wel wat stabieler en meer grip, vermoed ik.

*bericht bewerkt door GiGi op 01 mrt 2018 14:16

Of iedereen wacht nog even op de nieuwe 2019 versie met volledige sidewall… nog mooier wordt ie.

GiGi op 28 feb 2018 21:10

heeft de rc ti van nu een volledige of partial sidewall?

BaY op 1 mrt 2018 14:00

Partieel. De voorste 30 cm of zo heeft geen sidewall, en de achterste 15 cm ook niet. Dat blijft zo in de nieuwe Firebird-lijn. Maar er komt een model bij, de ‘RC Comp’ die wel een volledige sidewall heeft. Mogelijk iets minder speels daardoor, en misschien ook een tikkie minder vergevingsgezind, maar wel wat stabieler en meer grip, vermoed ik.

GiGi op 1 mrt 2018 14:15

in de review op je website staat volledige sidewall… is dat een foutje ?

Ja, zal het aanpassen. Thanks

Betekent sandwich sidewall construction gedeeltelijke sidewall?

Nee. Sandwich slaat op de houten kern van een ski, die uit verschillende laagjes hout is opgebouwd. (Verschillende houtsoorten vaak, maar soms ook lagen van dezelfde houtsoort, maar met de nerven in de andere richting.) Dat ziet er een beetje uit als een sandwich, waarbij de gelaagde kern op zijn zijkant ligt (het beleg), ingeklemd tussen de sidewalls (het broodje).

Hier hoe Scott het verbeeldt:

null

Plaats een reactie