Iemand ervaring met de Blizzard RC TI

Heel fijn skietje. Wel jammer dat na een week skien de mooie glimmende gladde bovenlaag beschadigd kan raken…maar ja, dan kan je wel zien dat je geskied hebt ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Gisteren iemand zien skien hier in Val Gardena met de RC ti. De sidewall loopt tot ongeveer30 cm voor de tip en tail. Dus loopt niet over de volledige lengte. Heb ik bij t skien overigens niks van gemerkt vorig jaar, ski had goeie kantengrip.

Klopt, geen complete sidewall.

null

Stop bij de A van Blizzard richting tip en bij de C van RC richting tail.

Net een setje besteld bij Grassisport, voor €399.

Wim Jacquet had ze ook nog staan in alle maten, maar daar was dezelfde set €589.

Voor iedereen die nog op zoek is naar deze ski, 3s-ski heeft alle maten nog in de aanbieding voor €399,–.

Hen48

Vraagje over de blizzard rc ti. Ik had hem graag willen testen maar helaas hadden ze deze ski niet in de verhuur. Ik kreeg toen de blizzard racing scs mee, komt uit 2014/2015. Deze bevalt mij uitstekend. Kan ik deze ski vergelijken met de rc ti? Want dan wil ik de blizzard rc ti gaan bestellen. Alvast bedankt.

De scs heeft carbon in plaats van titanal. Daarmee lijkt ie dus denkik meer op de RC Ca dan op de TI denk ik. Ook is bij de scs de radius iets kleiner en daarmee de ski dus iets makkelijker te draaien, maar potentieel wat minder stabiel op snelheid dan de RC’s. En dan is er dus nog het verschil tussen de carbon in de scs die je hebt geskied versus het metaal in de RC TI. Dat zijn twee verschillen die het erg lastig maken om te zeggen dat als je de scs fijn vond je zo de RC TI kan kopen en dan dezelfde ski moet verwachten.
Overigens denk ik dat je je aan de RC TI geen buil kan vallen als je een speelse toch stabiele alleskunner zoekt die zowel op snelheid lekker is als op lage snelheid vrijwel automatisch skiet.

Dank je Gigi. Eerst hadden ze me de stockli laser 160 lengte meegegeven maar die vond ik veelste agressief voor mij. Als ik me goed concentreerde en mooi op de kante skiede was het een fantastische ski, maar aangezien ik op vakantie ben en af en toe graag lui wil skiën was dit niks voor mij. Toen kreeg ik de blizzard scs 160 lengte mee en deze is heerlijk simpel te skiën en bevalt goed. Alleen weet ik niet wat zijn opvolger is aangezien dit een oudere ski is. Vandaar de vraag.

Ik denk dat de SRC de opvolger is. Wat meer slalom dus. De RC TI is iets allrounder, vooral de radius.

Ik denk dat ik dan de gok wel neem om rc ti te kopen. Aangezien je ze wel hier in Italië kan kopen voor 400 euro. Alleen niet huren🙈😡

Mooie deal. Ik zou het doen.

👍

Mijn blizzard RC Ti’s 178 zijn nog in Salzburg ik heb ze helaas niet uit kunnen testen maar, mijn neef heeft heeft ze gisteren even uitgeprobeerd de ski heeft veel grip en skiet perfect het draaien van korte bochten is alleen vrij zwaar. Ook staat er op de site van blizzard dat de ski een radius heeft van 16.5 op de ski zelf staat 15.5

https://youtu.be/GjDzC7jX58o

*bericht bewerkt door Idssie op 13 mrt 2018 13:57

Hmm, dat van die radius is best apart…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Is de taillering dan ook anders?

Verschilt per lengte he… de 172 heeft een radius van 15,5; de 178 heeft een radius van 16,5. Staat zo ook op de site van Blizzard (je kan elke lengte aanklikken om de exacte taillering en radius te zien).
In de PDF brochure staan wel afwijkende radii (t.o.v. de ski’s en van de website): http://www.zuzupopo.com/xe/index.php?mid=catalog&categor…

Lekker verwarrend weer. De fysieke ski lijkt dus hetzelfde te zeggen als de PDF brochure; de website zegt wat anders (grotere radii).

Je kan het zelf allemaal narekenen: http://member.fis-ski.com/skicalc_info.htm

*bericht bewerkt door GiGi op 13 mrt 2018 19:03

Hebben de 172 en 178 cm nu allebei dan een radius van 15.5 of heeft de 172 cm in de praktijk een radius van 14.5?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Volgens mij heeft de 172 een radius van 14,5 (het exemplaar waar ik op heb geskied vorig jaar). Dus ik denk dat de website het verkeerd heeft. De 178 heeft geloof ik een radius van 15,5.

Ik bedoelde: is de taillering op de ski dan ook anders dan de taillering op de website?

Volgens mij heeft de 172 een radius van 14,5 (het exemplaar waar ik op heb geskied vorig jaar). Dus ik denk dat de website het verkeerd heeft. De 178 heeft geloof ik een radius van 15,5.

GiGi op 13 mrt 2018 19:09

De gegevens op de site kloppen dus van alle lengtes niet op de site van Blizzard.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Even een foto gemaakt van mijn 1.72 m ski.
Radius 14,5m

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/222c31e81feff2b84e694113...

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Dat is duidelijk, de daadwerkelijke radius is dus 1m minder dan de site aangeeft 😬

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nu is dat alleen de sidecut radius. Als je de ski een fractie meer op de kant zet en buigt is de radius van de bocht die je in de sneeuw snijdt al snel kleiner (bij een zuivere carve-bocht).

is er een verschil tussen de rc ti modeljaar 2017 vs 2018 ?

is er een verschil tussen de rc ti modeljaar 2017 vs 2018 ?

BaY op 1 apr 2018 15:18

alleen de kleur

zijn deze model 2017 zoals er op de website staat of is het toch model 2018 ?
http://www.galy.be/nl/product/887/3284/blizzard-race-rc-ti-2…

Dat is het 2018 model.

Bedankt GiGi ;-)

Wow mooie deal! Helaas niet in 178cm… Misschien toch maar gewoon de 172 bestellen, het verschil zal ook weer niet zo groot zijn… twijfel twijfel twijfel.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Jeffvdv ik had dezelfde twijfel. Ben voor de 1.72 gegaan. Ik ben zelf 1.82. Geen spijt gehad. Ik merk dat ik iets vaker kortere bochten maak…dus heb ik voor de kleinere radius gekozen. Ook even getest op hogere snelheden…het is voornamelijk mij techniek die dan achterblijft, de skies niet.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Plaats een reactie