Ski niveau

Hallo mede wintersporters!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Sankt Anton am Arlberg. Nu lees ik dat Sankt Anton vooral geschikt is voor de gevorderde skiër, ik heb zelf 19 jaar ski ervaring daarom kijk ik hier ook erg naar uit! Mijn vraag is of de meeste mensen die hier komen voor de wintersport ook aardig kunnen skiën/snowboarden? De afgelopen jaren in Saalbach/Hinterglemm was het namelijk kommer en kwel met kamikaze piloten en mensen die er totaal niks van konden, wat dus vaak voor gevaarlijke situaties zorgde. Dat en de sneeuw condities zijn de belangrijkste redenen dat wij (gezin) ook uitwijken naar dit gebied. Ik hoor graag uw opinie hierover!

@Hoekie in Arlberg area voordeel van de gevorderde wintersporter.
Grote gebieden schrikken de beginners af.
Ook de reisorganisaties zoeken de gebieden op waar ze voordeel uit kunnen halen. Sankt-Anton, Lech, Zurs, St. Christoff ed staan er zelden tussen.

Topbestemming voor de betere wintersporter. Enjoy

*bericht bewerkt door iSKI op 15 jan 2018 21:03

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ik heb vorig jaar heel weinig beginners-lesgroepjes op de piste gezien; het was echt even wennen toen we een rondje deden en in Lech terechtkwamen waar we weer tussen de sliertjes door moesten skiën.

Weinig beginners en veel goede skiërs, maar behoorlijk druk en er wordt door veel skiërs op ontzettend hoge snelheden geskied, dus gevoelsmatig vond ik het er niet veiliger op worden…

Aan het einde van de dag het laatste stukje van de mooserwirt naar het dorp terug voel ik me toch altijd weer een beginner. En mijn maatjes verzekerden mij dat het er ook precies zo uitzag! Hals und beinbruch.

@schulo haha maar dat kwam door de après ski zeker? Heb gelezen dat mooserwirt DE apres ski tent van Sankt Anton is namelijk.

@paolie oké bedankt voor de reactie, goed om te weten. Ik ben zelf een goed technische skiër maar heb nooit echt de drang gehad om met hoge snelheden de berg af te gaan, voor mijn gevoel geniet ik dan gewoon minder van het skiën!

@ankiepankie oké goed om te weten! Was sowieso van plan meer aan de kant van Sankt Anton te blijven maar ga zeker ook voor de tochten die kant van Lech uit .

Heb gelezen dat mooserwirt DE apres ski tent van Sankt Anton is namelijk.

Hoekie op 16 jan 2018 17:29

Is zelfs nummer 1 après ski ter wereld volgens sommige websites! Echt geweldig wat mij betreft.

*bericht bewerkt door Schulo op 17 jan 2018 14:53

Plaats een reactie