Drukte rondom Chambéry

Beste forumleden,

Wij gaan deze winter naar Val Cenis. Daar hebben we een hotel geboekt van zondag 11/02 tot 18/02 om de drukte op de weg te vermijden. Echter, aangezien we twee kleinere kinderen hebben, zouden we graag het traject in twee dagen doen. Ons plan was om in Chambéry te overnachten. Dan hoeven we op zondag, na een lekker ontbijtje, nog slechts 120km te rijden om uitgerust aan te komen in Lanslebourg.

Heeft iemand ervaring met de verkeerssituatie rondom Chambéry? Ik weet intussen - na het lezen van diverse forumberichten - dat Chambéry een knelpunt kan zijn op wisseldagen maar tot hoe lang duurt dit? We zouden net na de middag ( zaterdag ) thuis vertrekken waardoor we slechts rond 19:00 - 20:00 in Chambéry zouden aankomen… Zouden we dan al achter de files aanrijden? Of blijven de verkeersproblemen aanhouden tot in de nacht?

Iemand ervaring met het B&B Hotel Chambéry La Cassine?

Dat is pas de eerste vakantieweek in de Franse Alpen. Dus je hebt vooral veel ‘op weg’ en weinig ‘terugrijders’. De drukte zal dus minder erg zijn dan de week erna.
Chambery is verder gewoon een drukke stad. Maar eerlijk gezegd zal het dus wel los lopen, zeker als je daar een hotel hebt geboekt.

Click. Click. Peace

Met uitzondering dat er weer een sneeuwstorm is ;)

Mijn ervaring om de 2e etappe zo kort mogelijk te houden, is recentelijk goed bevallen. Waarom vertrek je op zaterdag niet iets eerder. Doe het lekker rustig aan en rijd nog iets verder dan Chambéry. (misschien zijn daar de simpele overnachtingshotelletjes ook nog wel goedkoper ook).
Je hebt wel het voordeel dat tot aan Saint-André/ Freney je dubbelbaans over de A43 kunt rijden. Dus verwacht dat je daar nog wel door kunt rijden. Daarna is het nog een half uurtje (op papier).

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

@Rogier : dat is inderdaad zoals ik verwachtte. Bedankt voor je reactie. @Veenhoorn : Onze dochters hebben nog activiteiten 's morgens, vandaar dat we pas in de namiddag vertrekken. Ik vrees dat nog verder rijden een beetje teveel van het goede zal zijn dan.

Denk ook dat het heel goed zal meevallen. In die week heeft België vakantie, eventueel sommigen in Zuid Nederland (niet altijd duidelijk) en voor de rest zone A in Frankrijk (Acquitaine, Bourgogne en Rhone-Alpes). Het zal eerder rustig zijn in Frankrijk en al helemaal in de meer zuidelijk gelegen gebieden.

Vanaf Chambery is het nog maar anderhalf uur rijden, zelfs met wat vertraging ben je zo in Val Cenis. Naar Chambery rijd je achter de files aan. Hou inderdaad wel de weersvoorspellingen in de gaten en pas je plannen aan als er serieuze sneeuwval verwacht wordt. Niet zozeer voor het laatste stuk. maar vooral vanaf even voorbij Lyon tot de splitsing van de A430 (verkeer richting Albertville) en A43 even voorbij Chambery. Bij flinke sneeuwval en vakantieverkeer wil dat nog wel eens flink vastlopen.

Wij zijn vorig jaar op zaterdagmiddag krokus verlof naar chambery vertrokken, aankomst daar rond 22 u. Overnacht in familiekamer van kyriad hotel. Viel goed mee. Ze hebben ook een parkeergarage maar niet hoog genoeg voor skibox. Verkeer was geen probleem. De volgende dag dan doorgereden naar peisey vallandry

Dank iedereen! We hebben intussen geboekt in Chambéry!

In de kerstvakantie vanaf Dijon over de a39 gegaan. Vervolgens net voorbij bourg en bresse de provinciale weg (D1504)gepakt van Ambérieu-en-Bugey naar Chambery. Geen enkel last van files gehad terwijl heel veel mensen toch minimaal 1,5 uur vertraging hadden die over de snelweg zijn gegaan. Kost je 10 minuten extra t.o.v. de normale route zonder files.

In de kerstvakantie vanaf Dijon over de a39 gegaan. Vervolgens net voorbij bourg en bresse de provinciale weg (D1504)gepakt van Ambérieu-en-Bugey naar Chambery. Geen enkel last van files gehad terwijl heel veel mensen toch minimaal 1,5 uur vertraging hadden die over de snelweg zijn gegaan. Kost je 10 minuten extra t.o.v. de normale route zonder files.

aartstyle op 18 jan 2018 09:12

En bespaart ook weer wat op péage. Maar sssst, niet teveel verder vertellen :-)

Wij overnachten ook steeds in Kyriad Hotel te Chambery in de heenreis. Prijs kwaliteit zeker in orde en er zijn wel n paar leuke restaurantjes in de buurt! We parkeren steeds op het plein in openlucht, wegens te hoge auto + skibox. Komen daar meestal aan rond 18u vrijdags, zonder al te veel verkeer. Om dan zaterdagochtend om 10u op onze bestemming aan te komen en een skidag te winnen, maar dit jaar was het anders. 30/12 om 8u vertrokken en pas om 18u in Tignes aangekomen wegens de hevige sneeuwval. Een uur stilstaan op de N90, 5 meter vooruit en weer een uur stil, etc. Dit was echter niet aan Chambery, maar al een stuk verder…

Plaats een reactie