atomic redster mt 18 geschikt voor mij?

Ik ben nieuwsgierig naar jullie mening, ik ben gevorderde skier, 1.80m 83 kg, goede schoenen (Head) en wil ski’s aanschaffen, is de Atomic Redster MT 18 een verstandige keuze?

Ik denk dat voor een gevorderde skiër (wat betekent dat precies? Hoe scoor je jezelf op dit lijstje: https://www.wintersport.nl/forum/topic/118761) met jouw postuur een wat steviger constructie lekkerder is.

Maar: wat voor bochten ski je? Lang? kort? gesneden? geslipt?
En: ski je krachtig/agressief? Speels? Lui?

Zonder wat meer info over wat je wil met die ski is het lastig adviseren, of antwoord geven op je vraag.

Thanks GiGi, niveau 7-8 ski ik. ik ski actief/speels meestal rode pistes en heel af en toe wat zwart. hou wel van wat snelheid . dacht zelf aan lengte 165.

Dit is denk ik de oude Atomic XT in een nieuw jasje, speciaal voor de Decathlon. De XT is geen verkeerde ski, maar met jouw niveau en postuur zou ik eerder voor de versie met metaal nemen, de XTI. Genoeg reviews van te vinden, als je geïnteresseerd bent. Die zou ik dan in 176 adviseren trouwens. 165 is de lengte van een slalomski, niet voor een allround pisteski.

veel dank GiGI, daar kan ik mee verder.

De mt18 kost nu maar € 225 😳. Dat is goedkoop!
Volgens de beschrijving van Decathlon heeft hij een “titanium versteviging”. Grappig dat ze erbij vermelden dat hij op 89gr is geslepen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 jan 2018 13:22

Ja, in de Atomic XT zit ook wel wat titanal, een paar lengte-strings onder de binding. Maar geen hele lagen, zoals in de XTI.

Ik zag inderdaad ook wat mooie aanbiedingen bij Decathlon… Al met al ben ik een leek op het gebied van ski’s dus vroeg me af of dit een vergevingsgezinde ski is voor iemand met mijn postuur (60 kg, 173cm met skiniveau 5/6) of dat ik in een totaal andere categorie zou moeten gaan zitten?

Ik ski vooral lange geslipte bochten en af en toe korte bochten op een “speelse manier”

@djim, dan lijkt de MT18 me geknipt. En spotgoedkoop.

Ik moet wat bekennen.
Als ik een goedkoop skietje koop en ik zou er toevallig niets van bakken denk ik altjjd zie je wel het ligt aan het materiaal.Dus ik koop altijd goed spul kan het zeker weten daar niet aan liggen.

@djim, dan lijkt de MT18 me geknipt. En spotgoedkoop.

DrPhil op 25 jan 2018 17:31

Zou ik deze het best in de 157cm of de 173cm kunnen nemen?

Fijn @hooykaas. Doe maar drie weesgegroetjes en het zij je vergeven.
PS. Google eens op “richard hammond formula 1”.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 jan 2018 18:02

@djim, dan lijkt de MT18 me geknipt. En spotgoedkoop.

DrPhil op 25 jan 2018 17:31

Zou ik deze het best in de 157cm of de 173cm kunnen nemen?

Djim op 25 jan 2018 17:56

157 is veel te kort. 165 en 173 kunnen allebei. Ik zou persoonlijk voor de 165 gaan. Maar de meeste puristen adviseren lichaamslengte.

Ook ik zit te kijken naar de Atomic mt18.

Waarom, vorig jaar begonnen met skieen en als ter 2de hands Turner skiees gekocht in Heemstede.
Ik merk dat deze indoor (Uithof) niet goed draaien en dat de bindingen vaak los schieten.

Ervaring, ondertussen 2 weken wezen skieen en hierna bij de Uithof indoor zeer veel les gehad en wekelijks 2 uur wezen skieen.

Leeftijd: 35 jaar
Lengte: 176
Gewicht: 73 kilo

Huidige turner ski’s waren 150 euro tweede hands en heb ik eigenlijk afgeschreven.

Met nieuwe ski’s wil ik vrij lang kunnen doen zowel indoor als op de piste.

Nu de Atomic ski kopen voor 225 euro maat 173 of toch verder kijken en eerst diverse modelen huren en proberen?

Van 23 maart tot 30 maart naar Bramberg al Wildkogel dus wellicht leuk om wat nieuwste proberen.

*bericht bewerkt door petervdzwet op 13 mrt 2018 20:36

Dan zou ik in Bramberg in de plaatselijke shop kijken of je elke dag wat anders kan meenemen. Dan kom je er goed achter wat voor iets je fijn vindt (wat steviger of juist niet, grotere of kleinere radius etc.)

Dan duwen ze hem daar iets in handen en heeft hij geen idee wat hij krijgt.

Dat is op zich toch niet zo erg? Als je zelf van elke ski die ze je in de hand duwen kan zeggen wat je en fijn en minder fijn aan vindt, kunnen wij je wel verder helpen. Moet je wel even noteren welke ski’s het waren, in welke lengte. Een foto’tje helpt altijd.

Gewoon ouderwets empirisch vergelijkend warenonderzoek.

*bericht bewerkt door GiGi op 13 mrt 2018 20:45

Mijn zegen heb je. Ik zal er In elk geval verder niet over meedenken. Veel succes @petervdzwet (en prettige vakantie).

Kijk super bedankt voor jullie tips!
Ik ga gewoon lekker een en ander uit proberen en laat jullie weten wat ik allemaal getest hebt.

Hierna zal ik pas mijn keuze maken en nu niet vanwege een leuke korting wederom snel een ski aanschaffen.

Bedankt!

Plaats een reactie