Zitski te huur of te koop

Beste sneeuwliefhebbers,
Ik ga met carnaval met de familie op wintersport. Helaas heb ik net een knie operatie gehad en kan/mag ik niet skiën, ook niet met brace. Alternatief is een zitski. Liefst eentje waarbij ik vooruit geduwd kan worden, zoals de Bi-Unique. Dan kan ik hopelijk toch nog mee met wat dagtochtjes.
Ik had er eentje op het oog om aan te schaffen, maar deze bleek kapot te zijn. Nu zoek ik snel een alternatief, koop dan wel huur. Iemand suggesties? Ook voor verhuurmogelijkheden ter plaatse (Val Gardena/Corvara) Ik heb al enkele normale skiverhuurzaken ter plaatse benaderd zonder resultaat.

Alvast bedankt voor het meedenken.

@niekniek kan misschien helpen.

Een eventueel eens horen bij SHOS op http://www.shos.nl

*bericht bewerkt door Morzel op 01 feb 2018 13:16

Hallo Annemiekem,

Kijk eens bij SWG of bij de SHOS.
Is er wel iemand in de groep die er ervaring mee heeft?
Anders zal het moeilijk worden om er eentje te huren.

@niekniek kan misschien helpen.

Een eventueel eens horen bij SHOS op http://www.shos.nl

Morzel op 1 feb 2018 13:13

Ik heb er helaas nog niet eentje van mij eigen

Ik zou het VVV daar een mail sturen, die moeten wel weten wat de mogelijkheden zijn. Niet elk gebied kun je ook in met zo’n zitski, ik weet niet hoe dat in Val Gardena zit.

Bij de Vereninging Gehandicapte wintersporters kun je ook bi-uniques huren. Even vragen naar Luc. Je kunt er ook mono’s en/ of duels huren, zijn wat comfortabeler dan een bi.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Of de Wolfskamer in Huizen NH
Daar is een club die elke week training heeft. Ik weet zeker dat je daar ook les kan krijgen. En heb daar wel 40 zitskies gezien in een opslagplaats.
Lijkt me sterk dat je daar geen kan huren. Nieuw zijn ze 5000 Euro.

Of de Wolfskamer in Huizen NH
Daar is een club die elke week training heeft. Ik weet zeker dat je daar ook les kan krijgen. En heb daar wel 40 zitskies gezien in een opslagplaats.
Lijkt me sterk dat je daar geen kan huren. Nieuw zijn ze 5000 Euro.

Hooykaas op 2 feb 2018 14:40

Dat is bij VGW

Even voor mijn beeld:

U heeft nog nooit in een zitski gezeten en wilt hiermee met de familie op pad op gezellige dagtochtjes?!

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 03 feb 2018 00:37

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dat lijkt mij ook onverstandig / niet te doen @Sneeuwbaard

Ik ben al jaren actief als begeleider en coordinator (voor kinderen die nooit zelfstandig kunnen zitskien) binnen de VGW. Inderdaad verhuurt de VGW materiaal echter wordt dit alleen maar gedaan aan mensen die of zelfstandig kunnen zitskien (aantoonbaar) of begeleid worden door iemand die de begeleiderscursus heeft gedaan. Zoals hierboven al wordt aangegeven is een zitski niet iets waar je even gezellig in gaat zitten of je zomaar even achter gaat staan.
Daarnaast is Corvara ongeschikt voor zitskiers. De gondels zijn niet toegankelijk voor een zitski hierdoor is het bijna onmogelijk om tochten vanuit Corvara te maken.

*bericht bewerkt door Hakke op 03 feb 2018 09:51

Dank voor alle reacties en tips!
Inmiddels heb ik een mono zitski aangeschaft, deze gaat mee. We gaan rustig proberen op de oefenweide en als het niets wordt dan is dat jammer.
Ik kan ook gewoon uitstappen en lopen met dat ding dus het is niet zo ingewikkeld als iemand die niet zelfstandig kan lopen. En opgeven is geen optie.
Ik zal de afloop laten weten.
Veel sneeuwplezier allemaal!

Mijn zitski (monoski) is nu te koop. Het is een Oostenrijks fabrikaat, merk Praschberger. Een kwalitatief hoogstaand en veilige monoski. Geheel compleet:

  • kuip met schaarmechanisme om goed met de stoeltjeslift mee te kunnen
  • snelontkoppeling voor veilig verlaten van de sleeplift
  • krukkenski’s
  • skilat

Reageer gerust!

@Annemiekem neem eens contact op met Caroline Ooms/Simone Keijsers van http://www.upadaptivesports.nl
Voor datgene wat jij graag wil, hebben zij de mogelijkheden!
Ik heb zéér goede ervaringen met hen en wellicht kunnen zij jou op weg helpen.
Overigens is het geen kwestie van in een zitski stappen en ermee op weg gaan. De begeleider dient een speciale cursus te hebben gevolgd en dat is niet voor niets.

EDIT: ik zie nu net een latere post van je dat je een mono hebt aangeschafd. Ook ik was lopend patiënt en heb les gehad in een mono. Ik vond het erg pittig. Ik wens je veel succes met oefenen en hoop dat je veel plezier zal hebben!

*bericht bewerkt door Skimams op 17 feb 2018 13:00

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie