Wachtrijen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schmittenhöhe

Weet iemand hoe het in maart zit met de wachtrijen in Zell am See en de Kitzsteinhorn?

Wanneer in maart ga je?
Pasen is wat drukker, en bij een late krokusvakantie is het ook wat drukker. Echte knelpunten zijn er niet, maar 's middags van de Kitzsteinhorn naar beneden is wel aanschuiven.

We gaan van 3 tot 10 maart

Wachtrijen zullen wel meevallen dan. Areitbahn was altijd wat drukker maar heeft sinds de nieuwe gondels dit jaar flink kleinere wachttijden (dwz rond de 10 min. max)

null

😃😃😃

Zo te zien een meter of 30.

Mooi foto’tje @Hooykaas. Ik dacht dat je het meestal een stuk rustiger had daar bij jou in Lech. Al die reclame op wintersporters.nl is ook helemaal niet goed voor de drukte ;)

Veeeeel langer dan 30 meter.

@Sjaak421:
Dat is een hele goede week om naar de alpen te gaan!!
In Zell am See zal de drukte dan meevallen.
We waren er afgelopen week, ook laagseizoen, maar toch meer mensen als in Maart.
Schooltripjes etc. en er was al ergens vakantie in een oost-europees land.
Die nieuwe Areithbaan is een goede verbetering: “wachttijden” hadden wij van 0-1 gondel…
Drukste dag was de zondag.

In het skigebied zul je nauwelijks wachttijden hebben in die periode.
De op het noorden gelegen dalafdalingen zijn mooi en blijven lang goed. Dit geldt ook voor de afdaling naar Viehhofen die nu nog echt leuk om te doen is, als straks in 2019 de verbinding klaar is verwacht ik daar in het midden deel op het eind van de dag regelmatig een slachtveld…dat deel is op dit moment nog niet geschikt voor de grote massa. Het is nu nog een heerlijk gelegen piste, niet druk.

Het drukste gedeelte is bij de Glocknerwiese en Breiteckbahn, daar is het in de middag iets rustiger.

Als je graag pauzes maakt zit je er goed er zijn een aantal mooie hutten op de pistes.

Viel Spaß!

Dankje :)

Wel vervelend, wil je een selfie nemen, staan er nog 3000 man op.
Waar is die foto genomen? Ik zie allemaal mensen zonder helm, en zelfs twee zonder handschoenen @hooykaas

Ik ben die man op de voorgrond niet hoor! Ik stond iets verderop.Nog nooit in mijn leven zoiets meegemaakt.Maar ook voor Oostenrijk is dit iets bijzonders.
Deze foto is genomen inderdaad @Bennie ( goed van jou geraden)
tussen Lech en Sankt Anton. @DrPill

Weet iemand hoe het in maart zit met de wachtrijen in Zell am See en de Kitzsteinhorn?

Sjaak421 op 1 feb 2018 16:16

Ik ben 2 jaar terug in februari geweest. Toen nauwelijks wachttijden bij de Kitzsteinhorn. Soms 1 gondel wachten. Duurt wel een 20 minuten totdat je helemaal boven bent. Drukte hangt ook heel sterk af van het weer en de overige skigebieden af. Ligt daar weinig sneeuw bijv. dan is het drukker bij de gletsjer. Zell am see is het s morgens ook wat druk om naar boven te gaan. Eenmaal boven valt het doorgaans mee met wachttijden. Je kan ook eens een middag op de maiskogel doorbrengen, zeker weten rustig.

Ik ga een weekje later; 10-17 maart. Ik neem aan dat het dan prima te doen is in Zell am see / Kaprun?
Hoe zit het met de drukte in Saalbach/Hinterglemm rond die tijd, weet iemand dat?

Ik ga een weekje later; 10-17 maart. Ik neem aan dat het dan prima te doen is in Zell am see / Kaprun?
Hoe zit het met de drukte in Saalbach/Hinterglemm rond die tijd, weet iemand dat?

wayno op 21 feb 2018 14:49

Dat gaan redelijk lege pistes zijn! :) prima dus. Volk is er altijd in Maart, maar de drukte kom pas weer op gang na 24 maart, wanneer de Duitsers vakantie hebben. :)

Ik ga een weekje later; 10-17 maart. Ik neem aan dat het dan prima te doen is in Zell am see / Kaprun?

Hoe zit het met de drukte in Saalbach/Hinterglemm rond die tijd, weet iemand dat?

wayno op 21 feb 2018 14:49

Dat gaan redelijk lege pistes zijn! :) prima dus. Volk is er altijd in Maart, maar de drukte kom pas weer op gang na 24 maart, wanneer de Duitsers vakantie hebben. :)

Joy85 op 21 feb 2018 15:13

Helemaal top!! Het gokje om dit jaar weer eens in Oostenrijk te gaan skien icm wat later in het seizoen, lijkt zéér goed uit te gaan pakken (hopelijk houdt de kou nog even drie weekjes aan :D)

Plaats een reactie