Handschoenen voor iets warmer weer...

Momenteel heb ik twee paar handschoenen, de Reusch Down Spirit GTX en een leren paar van Reusch.
Maar zo gauw de temperatuur rond het -1/-2 graden is of daarboven worden mijn handen te warm en vind
dat irritant… En ik heb snel warme handen…

Heeft iemand advies over een fijnere koelere handschoen om te skien bij mooi weer?

Geen specifiek merk, maar ik heb ook gewoon dunnere leren handschoenen die niet snel te warm worden, maar wel goede bescherming bieden.

Koop een paar goede windstoppers. Gebruik ik ook al jaren bij hogere temperaturen. Lekker dun en toch beschermend. Ik koop ze vaak in Oostenrijk of Italië zelf, maar in Nederland tegenwoordig ook makkelijk te krijgen bij de betere speciaalzaken.

Piste riderrrrr

Paar dunne fleeces van Barts o.i.d.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Motorhandschoenen voor de zomer. Veel dunner. En sommige hebben ook ventilatiekanalen. Als je dan nog warme handen krijgt 😁

Herkenbaar “probleem” met te warme handen bij dergelijke temperaturen. Mijn Dakine Titan handschoenen vond ik ook te warm dus heb ik me vorig jaar in Serfaus na lang twijfelen toch maar een set windstoppers gekocht. In mijn geval de Zanier Hike ZB. Vorig jaar alle dagen in Serfaus mee geskied net zoals vorige week in het Montafon-gebied. Temperaturen lagen tussen de -5 en +3 graden en vond ze echt ideaal en veel fijner dan mijn Titan’s bij die temperaturen. Ze zijn ook nog eens water- en sneeuwafstotend wat met fleece-handschoentjes natuurlijk niet het geval is.

Ze zijn qua materiaal op de naden natuurlijk wel minder stevig dus heb me maar aangeleerd om de ski’s niet meer aan de kanten op te tillen, maar hangend in elkaar aan de binding. Inmiddels twee weken mee geskied en er is niks qua slijtage te zien. Was dus een goede aankoop voor zo’n 40€ die ik al jaren eerder had moeten doen.

null

Zeer herkenbaar probleem!
Voor mij zijn zelfs windstoppers nog te warm…
Ik kwam 2 jaar geleden de ideale handschoen tegen, helaas niet meer in mijn maat :(

Black Diamond Pilot.
Model bestaat blijkbaar niet meer maar is vervangen door de Black Diamond torque. Zijn eigenlijk cragging/klimhandschoenen… Sterke lederen handpalm en ongevoerde buitenzijde.

Binnenkort maar eens gaan ophalen in de winkel, bij mijn vorige bezoek waren ze nog niet geleverd :)

*bericht bewerkt door Bchs op 02 feb 2018 19:12

Bij warmer weer gebruik ik een Oakley parkhandschoen. Ideaal!

Thank God summer is over!

Bij warmer weer gebruik ik een Oakley parkhandschoen. Ideaal!

Lisa. op 2 feb 2018 19:57

Maar ook nog behoorlijk warm voor de warmbloedigen onder ons ;)

Ze zijn ook nog eens water- en sneeuwafstotend wat met fleece-handschoentjes natuurlijk niet het geval is.

Fleece is natuurlijk niet waterdicht, maar mijn fleece handschoenen (die ik ook gewoon draag bij een dikke dump of min 20) zijn wel degelijk waterafstotend @Paskal. Wel goed opletten dat je een ademende variant koopt, anders alsnog erg warm.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zijn de meesten enigszins waterafstotend?

Geen idee, @MST220. En meer dan een waterafstotend middeltje zal het sowieso niet zijn denk ik (druppels blijven er op liggen) en dat kun je met een wasmiddel of spray ook bereiken. Ze zijn bij mij ook echt wel eens nat geworden, na een ski uitgraven ofzo, maar ik heb sowieso warme handen dus dan wordt het een soort wetsuit effect ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb een paar langlauf handschoenen (windstoppers) van Hestra gekocht! Nog niet gebruikt, maar lijkt me een goede oplossing

null

Ik heb er ook altijd last van en skiede met hoge temperaturen (+10 en hoger) vaak zonder handschoenen. Ook niet ideaal.
Komend jaar ga ik het met van die schildershandschoentjes proberen indien het erg warm is.

Als het erg warm is (of bv touren in mooi weer), gebruik ik alleen een paar van die dunne onderhandschoentjes. Voor 4 of 5 EUR bij de Decathlon meegenomen.

Edwin van Riel

Geen specifiek merk, maar ik heb ook gewoon dunnere leren handschoenen die niet snel te warm worden, maar wel goede bescherming bieden.

Tiny-M op 2 feb 2018 13:33

Ik ook. Fijne dunne leren handschoenen. Die hele dunne fleecehandschoentjes bieden mij niet genoeg bescherming.

*bericht bewerkt door Rogier op 05 feb 2018 13:50

Click. Click. Peace

Klinkt gek maar ik zag laatst heerlijke dunne leren handschoentjes in een ijzerwinkel liggen.voor een fractie van de prijs die je bij bv Bever had moeten betalen.

Ik heb altijd warme handen en nu sinds 2 jaar deze handschoenen van de decathlon. Bevallen me eigenlijk beter dan mijn ‘dure’ handschoenen.

https://www.decathlon.nl/p/skihandschoenen-warm-fit-voor-her…

Als je het koud hebt moet je demarreren

Klinkt gek maar ik zag laatst heerlijke dunne leren handschoentjes in een ijzerwinkel liggen.voor een fractie van de prijs die je bij bv Bever had moeten betalen.

Hooykaas op 5 feb 2018 17:27

Eens! Of de legerdump, genoeg van dat soort handschoenen te vinden voor weinig.
Heb ze ooit toen mn vader nog in het leger zat gekregen van m. Heb ze zeker al 15 jaar en nog altijd perfect.

Plaats een reactie