Nederlander in Tirol zwaargewond na handgemeenmet

https://www.nu.nl/buitenland/5117846/nederlander-zwaargewond…

Gepubliceerd: 04 februari 2018 13:07
Laatste update: 04 februari 2018 15:07

In de Oostenrijkse wintersportplaats Kirchberg is een 20-jarige Nederlander in de nacht van vrijdag op zaterdag zwaar mishandeld. Daarna zijn acht Nederlanders opgepakt die betrokken waren, daarvan zit nog één hoofdverdachte vast. De mishandelde man ligt nog in het ziekenhuis.
Volgens de Oostenrijkse krant Tiroler Zeitung begon de vechtpartij in een café, waarna de beveiliging alle Nederlanders de kroeg uit zette. Buiten ging het gevecht verder, waarna de 20-jarige man zwaargewond achterbleef.

De Nederlander werd eerst naar de eerste hulp in St. Johann gebracht en later naar de kliniek in Innsbruck. Daar werd vastgesteld dat hij zijn dijbeen en meerdere ribben heeft gebroken en verwondingen aan zijn hoofd heeft opgelopen.

“Hij moet nog verder worden onderzocht om vast te kunnen stellen hoe ernstig alles precies is en hoe hij de verwondingen heeft opgelopen”, aldus een woordvoerder van de politie in Tirol tegen NU.nl.

Een woordvoerder van Buitenlandse Zaken laat aan NU.nl weten dat hij nog niet kan bevestigen dat er een Nederlander in het ziekenhuis ligt. “Als dat zo is, kan hij of familie van hem contact met ons opnemen voor hulp.”

Opgepakt
De woordvoerder laat ook weten dat er acht Nederlanders waren opgepakt, waarvan er nog een vastzit. Eerst werden vier mensen vrijgelaten. “Zondagmiddag zijn er nog drie Nederlanders vrijgelaten”, aldus de woordvoerder.

“Met de persoon die nog vastzit hebben wij contact en wij verlenen consulaire bijstand.” Wanneer de Nederlander vrijkomt weet de woordvoerder niet. “Wij bemoeien ons niet met de rechtsgang.”

Wat een volk. Je schaamt je kapot!

Gaat lekker inderdaad. En dan moet de drukste week nog komen :(

Edwin van Riel

Wel opmerkelijk dat BZ contact heeft met de dader, maar van het slachtoffer niks weet en daar kennelijk ook niet zelf achteraan gaat.

@DrPhil
Inderdaad.

Wel opmerkelijk dat BZ contact heeft met de dader, maar van het slachtoffer niks weet en daar kennelijk ook niet zelf achteraan gaat.

DrPhil op 4 feb 2018 15:48

Is de gebruikelijke gang van zaken. Als een Nederlander in het buitenland vast komt te zitten, krijg je altijd consulaire bijstand. Of je nou met een kilo coke in je bagage in Thailand wordt opgepakt, of in Oostenrijk voor een vechtpartij.

Bier in de man…verstand in de

ban?

Wel opmerkelijk dat BZ contact heeft met de dader, maar van het slachtoffer niks weet en daar kennelijk ook niet zelf achteraan gaat.

DrPhil op 4 feb 2018 15:48

Is de gebruikelijke gang van zaken. Als een Nederlander in het buitenland vast komt te zitten, krijg je altijd consulaire bijstand. Of je nou met een kilo coke in je bagage in Thailand wordt opgepakt, of in Oostenrijk voor een vechtpartij.

Tim91 op 4 feb 2018 16:39

Goed om te weten. Pffg laat dit soort eikels maar gewoon een weekje in hun sop gaarkoken, zeker in redelijk beschaafde landen.

Edwin van Riel

Ongelooflijk, wat een beroepskneuzen!! Ik snap in Nederland al niet hoe je elkaar de hersens kunt inslaan, laat staan op vakantie. Laat maar lekker een tijdje vast zitten…

Moet wel flink geslagen zijn, gelet op de verwondingen.
Was de laatste paar jaar weer wat rustiger…weer triest om te lezen…

Wat een volk. Je schaamt je kapot!

Drikus op 4 feb 2018 15:43

Waarvoor schaam jij je dan? Ik voel me op geen enkele manier verantwoordelijk, schuldig of beschaamd voor de daden van een ander… Schaam je je ook elke week omdat er in elke stad wel knokpartijen zijn in Nederland?

🏂

@Martin9
Meen jij serieus dat ik dit moet toelichten?

Hoezo dan? Ik zou me ook niet schamen voor een ander die daar wat doet als ik hier ben. We zijn allemaal mensen, dus het is mij een zorg of dat nou gebeurd bij een Rus, Fin, Zweed, Belg of Nederlander. Totaal niet relevant. Het zou gewoon niet mogen gebeuren, maar dat ban je toch nooit uit. En je hoort het nu omdat het een Nederlander is, maar het komt ook voor bij Belgen, Russen of Duitsers, hoor. Maar dat hoor je natuurlijk niet.

Not all who wander are lost

@Martin9
Meen jij serieus dat ik dit moet toelichten?

Drikus op 4 feb 2018 17:39

nee hoor. Maar ik schaam me gewoon niet voor de daden van anderen waar ik niets mee te maken heb… .

🏂

Nee hoor, bij Belgen komt dit niet voor ;-) ;-)

Glij blij door die brei :-)

Nee hoor, bij Belgen komt dit niet voor ;-) ;-)

Coldfeet op 4 feb 2018 18:36

Alleen bij sommige Belgen ;-)https://www.hln.be/nieuws/buitenland/braspartij-loopt-uit-de…

Hahaha, die Belgische journalisten toch.
Schrijven ze wel een artikel over dit gebeuren in Kirchberg, maar doen er een afbeelding bij van “Serfaus Fiss Ladis”.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/nederlanders-takelen-ne…

Je weet niet wat er precies gebeurt is. Natuurlijk spreek ik het niet goed.
Maar je kunt niet oordelen, als je de hoed en de rand niet weet.
maar vind het wel absurt, dat de “dader” bijstand krijg, en het slachtoffer zich maar moet redden. Dat is toch raar.

@Martin9
Meen jij serieus dat ik dit moet toelichten?

Drikus op 4 feb 2018 17:39

Ligt dit svp toe. Ben benieuwd.

Nee hoor, bij Belgen komt dit niet voor ;-) ;-)

Coldfeet op 4 feb 2018 18:36

Alleen bij sommige Belgen ;-)https://www.hln.be/nieuws/buitenland/braspartij-loopt-uit-de…

Wintergast op 4 feb 2018 18:57

Mijn God zeg, die lui waren er net en het waren ook nog eens “vrienden” onderling…

Nee hoor, bij Belgen komt dit niet voor ;-) ;-)

Coldfeet op 4 feb 2018 18:36

Alleen bij sommige Belgen ;-)https://www.hln.be/nieuws/buitenland/braspartij-loopt-uit-de…

Wintergast op 4 feb 2018 18:57

@Drikus schaam je je hier dan ook voor?

🏂

@Martin9
Waar heb ik gezegd dat ík me kapot schaam dan?
Goed lezen, Martin😜

Het valt me op dat het altijd in dezelfde gebieden plaatsvindt: volgens mij ‘altijd’ in Kirchberg, Westendorf of Gerlos: de zgn. feestdorpen met een hoog Nederland-gehalte. In dorpen als St. Anton en Ischgl, waar ook veel ge-apres-skied wordt, gebeurt dit veel minder.

Bijzonder om te lezen dat hier mensen zijn met een hoog nationalistisch normbesef. Die ander, die is niks.

Als je dat zo leest dan was het zeker geen ‘gewone’ vechtpartij, maar echt iemand aftuigen…Het slachtoffer heeft dus een paar vervelende gasten aangesproken op hun gedrag en is vervolgens bij het naar huis gaan waarschijnlijk opgewacht en afgetuigd…Ik hoop dat die Job er bovenop komt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Martin9
Waar heb ik gezegd dat ík me kapot schaam dan?
Goed lezen, Martin😜

Drikus op 4 feb 2018 20:00

Ik begreep uit jouw reactie: ‘Wat een volk. Je schaamt je kapot!’ dat je jezelf bedoelde.

Mocht je je niet schamen (wat ik logisch vind dus) weet ik niet wie je dan bedoeld want de daders zullen zich ongetwijfeld niet schamen. Ik denk ook niet dat we van hun een reactie gaan zien hier…

Maar dat het een trieste bedoening is wat er in Kirchberg is gebeurd staat als een paal boven water dus we zijn het daarover wel eens denk ik ;-) .

Ik was afgelopen week ook in Kirchberg en zag op de aankomstdag al die zonnebankbruine anabool Michael (van ohoh cherso barbie zegmaar) lopen met cameras etc bij die tent van hem schatzis volgens mij. Toen was ik al klaar met Kirchberg geloof ik. De tenten met Nederlandse zangers op de gevels etc. trekken mij verder ook niet in tegenstelling tot ander volk. Ik zat gelukkig bij de fleckalmbah buiten het dorp in een appartement met vriendin, kind en schoonouders en heb Kirchberg de hele week niet gezien verder. Vrijdagmiddag nog wel een rondje gelopen en het type volk wat ik daar zag lopen is niet mijn volk. Op de pistes ook meerdere nederlandse groepen tegengekomen die alleen maar lopen te kloten en gek doen, dat en de nederlandstalige apres ski en restaurantmedewerkers enzo. In mijn ogen staat nederlandstalige apres ski ellende, in combinatie met shotjes atten en drankspelletjes gewoon garant voor gezeik. Dat dit daar gebeurd is en al vaker incidenten zijn verbaasd mij helemaal niets verder.

Kitzbuhler alpen is een Mooi, leuk, uitdagend en afwisselend skigebied maar ik blijf waarschijnlijk weg uit Kirchberg. En als ik er wel nog eens kom zal ik niet of nauwelijks in de nederlandse tenten te vinden zijn.

🏂

Och, ik ben ook in Kirchberg geweest en heb van het hele apres ski niks meegekregen.
Ook geen buitensporige hoeveelheid ordinaire gasten gezien.
Idem in Val Thorens trouwens.
Als je een beetje oplet bij de lokatie van je accomodatie hoef je er helemaal geen last van te hebben.

Kijk eens een paar posts boven je.

https://www.tubantia.nl/oldenzaal/job-20-uit-oldenzaal-voor-…

Relaas van de vader van slachtoffer…

NielsVoortman op 5 feb 2018 10:02[/post]

[/quote] [quote]https://www.tubantia.nl/oldenzaal/job-20-uit-oldenzaal-voor-… op 5 feb 2018 13:10

In heel Oostenrijk gebeurt er minder in een heel seizoen dan in Nederland in een weekendje. In die zin valt het wel mee.
Hiermee wil ik het niet goedpraten ofzo; ik vind het ook belachelijk maar gezien de gigantische hoeveelheden alcohol en de drukte her en der vind ik het wel meevallen.
Hopelijk komt Job er snel weer bovenop en krijgen de daders flinke straffen.

Ik heb een heel seizoen in Gerlos gewerkt en in 4 maanden tijd 2 grotere en 2 kleinere vechtpartijen gehad.
De belgen waren toen trouwens het meest vervelende volk.

@Martin9: Dit soort incidenten, de geschetste “sfeer” en het “alles moet kunnen, want het is vakantie” gedrag van veel wintersportgangers in Oostenrijk (ongeacht nationaliteit) is een van de twee redenen waarom ik dat land tijdens de wintersport alleen bezoek op doorreis…

Rob

Plaats een reactie