Goed gebied met baby?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Hoi,
3 of 10 maart willen we een weekje naar de sneeuw met onze baby (op dat moment 11 weken oud, dus echt nog klein). Wordt een ander soort vakantie dan gewend; omstebeurt skiën, (hopelijk) veel wandelen, lekker eten. Lijkt ons wel een goed gebied (skiën heeft ook even niet de hoogste prio). Ook niet te ver en volgens mij nog redelijk sneeuwzeker rond die periode.
Iemand ervaring daarmee in KWT?
Ik kijk nu naar Mittelberg.
Dank vast!

Het is inderdaad meer dan genoeg sneeuwzeker en lekker dichtbij. Er zijn leuke wandelroutes tussen de pistes over de sneeuwpaden.
Riezlern is de grootste plaats en hier is duidelijk het meeste te beleven. Bovendien is de Kanzelwand (bij Riezlern) het grootste deelgebied, waar je het snelste wat kilometers maakt in korte tijd.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Met een baby, lijkt het me handig op de piste te zitten. Bv landal burserberg.
appartement of hotel op de piste, wandel mogelijkheden. Op de schengla op 1200 meter hoogte
voldoende eet mogelijkheden.
we waren ooit met een baby daar, van 4mnd, en dat ging prima
ook qua rij afstand ongeveer 7a800 km.
Wel moet je het laatste stukje, vanaf de autobaan, naar boven rijden.
het skigebied, niet mega, maar vanuit burserberg kun je met de gondel naar het grotere Brand.

*bericht bewerkt door marie-louise op 08 feb 2018 16:32

Een skigebied wat niet te hoog ligt lijkt me best belangrijk, omdat die kleintjes echt last kunnen hebben van hun oren. Het drukverschil kan ze parten spelen, weet ik uit ervaring. Ze kunnen nog niet zo goed hun oren klaren. En dan doet dat pijn bij ze.
Ik zou dus op zoek gaan naar een vrij laag gelegen gebied met leuke wandelmogelijkheden in het dal, en wat restaurantjes die ook laag liggen zodat je daar kunt wisselen.

Ik denk dat dit een leuk gebied is. Het Aparthotel is leuk voor kinderen. Het ligt niet aan de piste maar is nog geen 10 min rijden met de auto of bus

Ski you later!

Het Aparthotel is ook leuk als je van Andre Hazes en Jannes houdt.

Eén tip: (schoon)moeder mee.

@Drikus En als die ook graag skiet???

Born to run. B.S.

Jouw schoonmoeder skiet toch zeker niet meer @dan58 😉?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Neen maar mijn vrouw en ikzelf zijn zelf nog wel fervente skiers en tegelijk al 2xmaal grootouder.
Met Pasen gaan we voor de EERSTE keer samen en ik hoop dat ze maar niet denken dat ik alléén maar meega om te babysitten zoals @Drikus voorstelt :) :) :)

Born to run. B.S.

@dan58
Haha, dat kon je nog wel eens tegenvallen 😜.

Ik had het ook over (schoon)moeder. Schoonvader zou ik thuis laten.

@marie-louise
Het lijkt me logisch dat je omhoog moet rijden. Althans, ik ken eigenlijk geen skigebieden waar je naar beneden moet rijden.

*bericht bewerkt door Drikus op 08 feb 2018 21:15

Op weg ernaartoe dan

*bericht bewerkt door Drikus op 08 feb 2018 21:14

Goede ervaringen met hotel Amiamo in Zell am See.
Is een babyhotel op de piste.
Zeer aan te raden. Met zgn Kinderbetreuung zodat jullie ook samen kunnen gaan skiën. Kindjes worden bij zonnig weer (goed ingeduffeld) buiten te slapen gelegd. Was even schrikken, maar prima voor de babietjes.

In Kleinwalsertal in Hirschegg ook een keer in het kinderhotel Alphotel verbleven. Zeker ook goed maar dit is toch eerder een kinderhotel. Persoonlijk ben ik ook iets minder een fan dit gebied, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Viel spass !

Wij zijn het het Kleinwalsertal geweest toen onze oudste zoon net 1 jaar was. Mijn moeder was ook mee. We wisselden skieën en oppassen een beetje af met z’n drieën. Mijn moeder ging niet skieën, maar wel bijv. sneeuwschoenwandelen en ze is ook een keer wezen langlaufen.
Het leuke is dat er in het dal zelf wel van alles te doen is, vooral bij Oberstdorf. Zwembad, shoppen, wandelen.
Nadeel vond ik dat het dal bestaat uit kleinere deelgebiedjes, waar je dan eigenlijk steeds met de auto heen of bus heen moet. Zeker als je steeds maar een paar uurtjes kunt gaan skieën ben je daar wel tijd aan kwijt.

We zijn daarna nooit meer met kleine kinderen wezen wintersporten, omdat het ons toch niet zo heel goed bevallen was. Het kost een vermogen en qua skiplezier haal je het er niet uit. Vooral ik zelf zat constant in een spagaat. Ik wou dolgraag skieën, maar mijn moeder niet constant met oppasbeurten inzepen en ik wou mijn man ook niet de hele tijd alleen laten. Maar als je dat allemaal niet erg vindt, is KWT best een heel leuk gebied, ik vond de pistes erg mooi, vooral rond Ifen. En het is niet zo ver rijden ook nog.

@Eef23

KWT prima keuze. Ik zou, zoals @shane ook aangeeft, kijken naar Riezlern. Naast de door hem genoemde redenen ligt Riezlern ook nog eens het meest centraal. Hele mooie wandeltochten te maken al dan niet tussen en langs de pistes. Over de hoogte voor de kleine hoef je je hier al helemaal niet druk te maken.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Kindjes worden bij zonnig weer (goed ingeduffeld) buiten te slapen gelegd. Was even schrikken, maar prima voor de babietjes.

Dat dit gebeurt in de noordelijke provincies ook. Een lutjepotje heet dat in Groningen. Onze kinderen hebben ook veel buiten geslapen op de crèche. Toen ze klein waren lieten wij ze zelf in onze tuin slapen in de kinderwagen. Ze vonden het heerlijk! Kruikje erbij, onesie aan, fertig !

Overigens heb je in Ehrwald ook een uitstekende crèche op de berg. Daar hebben wij ook dankbaar gebruik van gemaakt toen ze nog niet op les zaten.

*bericht bewerkt door havana op 09 feb 2018 12:33

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hier in Amstelveen op de crèche idem. Wij noemden het altijd de konijnenhokken 😉

Dank voor alle reacties!! Nuttig en ook wat nieuwe tips om te bekijken!

@Eef23 bij landal in burserberg, is ook een kinderopvang, zwembad ed

Nogmaals bedankt allemaal! Uiteindelijk gekozen voor Mittelberg, alpenselect apartments, mooie acco, ook met baby praktisch, en lekker in het centrum (+ ski in). Veel zin in!!

Een skigebied wat niet te hoog ligt lijkt me best belangrijk, omdat die kleintjes echt last kunnen hebben van hun oren. Het drukverschil kan ze parten spelen, weet ik uit ervaring. Ze kunnen nog niet zo goed hun oren klaren. En dan doet dat pijn bij ze.

Superskier op 8 feb 2018 17:08

DIT!
Ons werd destijds door de dokter geadviseerd niet boven de 1200m te gaan omwille van drukverschillen die deze kleintjes nog niet allemaal even goed kunnen verdragen. “Sommigen hebben er helemaal geen last van, anderen lopen een week te huilen/krijsen van de pijn…”

In mijn ervaring is het als jonge ouder vooral interessant van wat te kunnen rusten & genieten van de omgeving, als je het risico dat je kleintje de hele tijd last heeft en daardoor huilt kan vermijden zou ik, persoonlijk, dat zeker doen!

Daarnaast zeker zo belangrijk, proficiat met de gezinsuitbreiding… en niet vergeten genieten!

Een skigebied wat niet te hoog ligt lijkt me best belangrijk, omdat die kleintjes echt last kunnen hebben van hun oren. Het drukverschil kan ze parten spelen, weet ik uit ervaring. Ze kunnen nog niet zo goed hun oren klaren. En dan doet dat pijn bij ze.

Superskier op 8 feb 2018 17:08

DIT!
Ons werd destijds door de dokter geadviseerd niet boven de 1200m te gaan omwille van drukverschillen die deze kleintjes nog niet allemaal even goed kunnen verdragen. “Sommigen hebben er helemaal geen last van, anderen lopen een week te huilen/krijsen van de pijn…”

In mijn ervaring is het als jonge ouder vooral interessant van wat te kunnen rusten & genieten van de omgeving, als je het risico dat je kleintje de hele tijd last heeft en daardoor huilt kan vermijden zou ik, persoonlijk, dat zeker doen!

Daarnaast zeker zo belangrijk, proficiat met de gezinsuitbreiding… en niet vergeten genieten!

Bchs op 19 feb 2018 12:31

We nemen een klein risico, want Mittelberg ligt op 1218m. Hopelijk valt het mee…
Gaan in ieder geval niet met lift omhoog met de kleine.

Het Aparthotel is ook leuk als je van Andre Hazes en Jannes houdt.

Frank66 op 8 feb 2018 18:49

Je raad het ernstig af begrijp ik?

Een skigebied wat niet te hoog ligt lijkt me best belangrijk, omdat die kleintjes echt last kunnen hebben van hun oren. Het drukverschil kan ze parten spelen, weet ik uit ervaring. Ze kunnen nog niet zo goed hun oren klaren. En dan doet dat pijn bij ze.

Superskier op 8 feb 2018 17:08

DIT!
Ons werd destijds door de dokter geadviseerd niet boven de 1200m te gaan omwille van drukverschillen die deze kleintjes nog niet allemaal even goed kunnen verdragen. “Sommigen hebben er helemaal geen last van, anderen lopen een week te huilen/krijsen van de pijn…”

In mijn ervaring is het als jonge ouder vooral interessant van wat te kunnen rusten & genieten van de omgeving, als je het risico dat je kleintje de hele tijd last heeft en daardoor huilt kan vermijden zou ik, persoonlijk, dat zeker doen!

Daarnaast zeker zo belangrijk, proficiat met de gezinsuitbreiding… en niet vergeten genieten!

Bchs op 19 feb 2018 12:31

We nemen een klein risico, want Mittelberg ligt op 1218m. Hopelijk valt het mee…
Gaan in ieder geval niet met lift omhoog met de kleine.

Eef23 op 19 feb 2018 13:12

Onze oudste was 8 weken toen we in 1998 naar Belle Plagne (2000 m)zijn geweest! Vantevoren met kinderarts en huisarts overlegd. Geen bezwaar zolang we maar in etappes de berg op zouden rijden en bij voorkeur tussendoor een flesje voor het slikken. Met skietjes onder de maxi così heerlijk gewandeld in het autovrije Belle Plagne.

*bericht bewerkt door Peter30 op 19 feb 2018 20:23

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30 klinkt goed!
1200 moet in principe geen probleem zijn. Laatste stukje rustig aan en keer drinken is ‘n goed idee👍🏼

Wij zijn ook twee keer met een baby’tje op wintersport gegaan. Heerlijk samen genieten van de sneeuw. Een fijne draagzak waarmee je de kleine op je buik kan dragen vonden we fijn. Het wordt wel lekker fris de komende tijd, als dat aanhoudt kun je overwegen om wat wollen onderkleding aan te schaffen. Dat helpt enorm om op temperatuur te blijven.

Plaats een reactie