Very last minute

Had het idee opgevat om snel nog een kamer te boeken voor een aantal dagen deze krokusweek. Valt dat even tegen. Momenteel is er nergens een redelijk betaalbare kamer online te vinden in Ischgl, St Anton of Sölden. Weet er iemand een andere mogelijkheid om toch nog een éénpersoonskamer te vinden tot zondag 18 februari?

Airbnb of homeaway? Lokale VVV contacteren met je vraag? Ander gebied proberen?

Je kan ook met wens chalets, skichalets.nl of chatel bellen om te vragen of er ergens nog een losse kamer vrij is. En sowieso niet tot zondag maar tot zaterdag zoeken. Zaterdag is nu eenmaal de wisselslag. Of ergens in het dal op korte afstand van skigebied boeken.

*bericht bewerkt door Nics op 12 feb 2018 05:38

Tja in de allerdrukste en allerduurste week een goedkope kamer proberen te vinden in een duur gebied zal een grote uitdaging worden. Zelfs zou ik adviseren om een kleiner gebied te zoeken. Het is er rustiger en goedkoper. En als het toch maar voor een paar dagen is heb je afwisseling genoeg ook.

Born to Ride

Ja inderdaad, waarom precies in die gebieden? In heel Oostenrijk en de rest van de Alpen ligt voldoende sneeuw dus vast wel ergens een mooi plekje vrij voor een redelijke prijs

Of een hotel boeken in Innsbruck, je zit dan zo op de Stubaier. Overigens zou ik er zelf niet voor kiezen om uitgerekend deze week weg te willen. Knetter druk op de pistes…

*bericht bewerkt door Nics op 12 feb 2018 09:23

@Guyvh, ik denk dat je nog de beste kans maakt door de grotere hotels (buiten het centrum) rechtstreeks te contacteren. Gewoon een standaard mailtje met je wensen rondsturen. Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je betaalbaar vindt, maar de grotere hotels maken zich meestal niet heel erg druk om die laatste 2 (1 persoons) kamers te verhuren. In Ischgl zou je bijvoorbeeld Garni Alpenland eens kunnen proberen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gasthof Alte post in Zwiesselstein(5 minuten vanaf solden) heeft vaak nog wel een kamertje.

Bedankt allen voor info. Het was mij nog gelukt een kamer 1,5 km buiten Ischgl te boeken van dinsdag tot zondag vorige week. Deze was betaalbaar, bedoel ik dan maximum 100 € met ontbijt. Er was nog keuze van 250 € en meer, maar dat was me wat te duur. Keuze ging vooral naar groter skigebied, waar minder of geen wachttijden zijn. Ik moest door mijn job wel in deze periode en had dan ook geen zin om uren aan te schuiven aan liften.

Plaats een reactie