Welke lift is dit (deel 2)

Verder in deel 2. Deel 1 is hier te vinden. https://www.wintersport.nl/forum/topic/27744

De laatste opgave was:

Nieuwe opgave:

null

Martijnski op 20 dec. 2011 15:18
MAND!

Het is echt een heeeel klein plaatje, moeilijk te zien zo!

De lift staat ook in een klein plaatsje :)

Ligt het in de alpen?

Nee, het ligt in Frans-rijk.

Gérardmer?

@ Mathijs: Nee, dat ligt in Frankrijk. Deze lift staat in Frans-rijk.

Sauerland of Harz?

Sauerland. Goed begrijpend gelezen Niels :)

Ik zal niks zeggen… ;-)

De lift staat bij een vakantieparkje in het Sauerland…

Mittlerer wilddieblift in Willingen?

Jurjen, je zit er een kilometer of 5 naast. Dichtbij dus :)

Sonnenlift dan? :P

Dan waag ik maar eens een ‘poging’. Het is de oefenlift in Schwalefeld. Daarnaast heb je nog een sleeplift.

Nee, nog niet geraden. De lift ligt in een dorpje tegen Willingen aan. Aan de kant van de skischans :)

Grappenmaker, dat is geen 5 kilometer van Willingen. ;)

Ortsteil Stryck moet het dan toch echt zijn. Maar waar staat dan die oefenlift? Het behoort in ieder geval niet tot een mini skigebiedje.

De eerste lift die niet geraden gaat worden. Krijg ik die eer als topicstarter ook nog :)

De lift ligt aan de rand van een dorpje zo’n 4km ten zuidoosten van Willingen. De naam van dit dorpje eindigt met een N.

De lift staat bij een oefenweide. Een dikke 200 meter oostelijker staat een wat langere ankersleeplift met ook maar 1 afdaling.

Als het nu nog niet gaat lukken…

Skilift Büller Höhe in Usseln.

Usseln is goed Mathijs maar…de naam van de lift nog niet. Deze lift heeft een website.

Ah dan is het de skilift Emmet in Usseln :)

:D:D:D:D

We’ve got a winner!!!

Bij deze skilift heb ik echt leren skiën. Elk vrij uurtje de minipiste op. Zelfs 's avonds en 's nachts, gewoon naar boven lopen en in het maanlicht techniek schaven en schansjes bouwen.

Naast deze lift ligt een wat langere sleeplift met een steilere afdaling. Onderaan kruist de afdaling een weggetje waardoor je een vette jump kunt maken. De gaten in de wei aldaar zijn van m’n ontelbare crashes (zonder helm) die ik daar op volle snelheid maakte. Wat hebben die mannen van die lift een gierend winterseizoen gehad :)

null

Alsjeblieft!

Komaan iedereen, waar zijn die gletsjerliefhebbers?

Les Deux Alpes?

Mölltaler?

Hintertuxer ?

3 maal fout, zoek het eens buiten de ‘bekende’ gletsjers.

De gletsjer in breuil-cervinia ?

Neen, maar dat komt al dichter in de buurt.

Let ook op de berg op de achtergrond.

Lej da la pesch.

St Moritz

Don`t eat yellow snow

Plaats een reactie