Meekleurende skibrillen

Ik ben op zoek naar een nieuwe skibril. Een skibril met meekleurende glazen lijkt me daarbij ideaal aangezien je dan voor elke omstandigheid de juiste bril hebt.

Wat ik me afvraag, in geval van bewolkt weer wordt vaak geadviseerd om een gele/oranje bril te nemen zodat je meer contrast krijgt. Bij een bril met meekleurende glazen verwacht ik dat de bril bij bewolkt weer dan richting blank gaat. In dat geval lijkt het zicht op het zicht alsof je geen bril op hebt, met als gevolg geen/weinig contrast.

Klopt mijn redenatie? Zo ja, wat is het nut dan van meekleurende glazen als je bij bewolkt weer toch andere glazen/bril nodig hebt?

Bedankt!!

Ik heb twee hoge kwaliteit goggles, namelijk Smith IOX en Oakley Flight Deck. Vorig jaar heb ik vrijwel hele seizoen met Atomic Revent Q geskied. De Oakley komt met een lens en de andere allemaal met twee. Wat mij bij de Oakley opvalt is dat deze ook onder slechte weersomstandigheden heel erg goed beeld/contrast heeft. Bij de Smith en Atomic heb je twee lensen beschikbaar die makkelijk te wisselen zijn.
Kortom ik heb geen informatie over een meekleurende lens bij een goggle, maar als je niet wilt wisselen zou ik voor een Oakley gaan. (Schrik niet van prijs btw, die ligt namelijk boven de €200!)

Verder zit er bij de Atomic wel een ontwerpfoutje ergens in, zodat het foam aan de zijkant snel loslaat. Bij viel dat na ca. 30-40 dagen op en heb ik een nieuw frame gekregen welke hetzelfde probleem had.
De Smith heeft zeer goede ventilatie, waardoor de bril gewoonweg niet beslaat (mits je hem 's avond/ 's nachts wel goed laat drogen).

Ik heb een keer een bril gehad met glazen die verkleurden, maar eigenlijk vond ik het geen fijne bril :P
ben hem ook ergens kwijtgeraakt en maar een normale zonnebril gekocht (en heb daarnaast dan een goggle voor de sneeuwdagen)

Een Julbo Zebra Light heeft een VLT van 80-16%. Hij wordt dus niet helemaal blank. Helemaal blank zou 0% zijn. Bovendien zal hij alleen in extreme omstandigheden op zijn minimum uitkomen. Er zijn ook heel gradaties er tussen in.

Ik heb twee hoge kwaliteit goggles, namelijk Smith IOX en Oakley Flight Deck. Vorig jaar heb ik vrijwel hele seizoen met Atomic Revent Q geskied. De Oakley komt met een lens en de andere allemaal met twee. Wat mij bij de Oakley opvalt is dat deze ook onder slechte weersomstandigheden heel erg goed beeld/contrast heeft. Bij de Smith en Atomic heb je twee lensen beschikbaar die makkelijk te wisselen zijn.
Kortom ik heb geen informatie over een meekleurende lens bij een goggle, maar als je niet wilt wisselen zou ik voor een Oakley gaan. (Schrik niet van prijs btw, die ligt namelijk boven de €200!)

Verder zit er bij de Atomic wel een ontwerpfoutje ergens in, zodat het foam aan de zijkant snel loslaat. Bij viel dat na ca. 30-40 dagen op en heb ik een nieuw frame gekregen welke hetzelfde probleem had.
De Smith heeft zeer goede ventilatie, waardoor de bril gewoonweg niet beslaat (mits je hem 's avond/ 's nachts wel goed laat drogen).

andreasdehaas7 op 14 feb 2018 13:04

Welke lens heb je op je flightdeck? Ik zoek namelijk een vervanger voor mijn oude ski bril.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik ski al een aantal jaar met photochromatische lenzen en ik vind ze erg prettig. Eerst julbo gehad en nu aan de tweede van slokker toe (ivm helm wissel). Mijn glazen hebben een lichte spiegel en oranje glas. Aanrader!

Plaats een reactie