Sneeuwzekerheid maart 2018

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wanneer je naar winterberg op skivakantie gaat in maart, moet je dan vrezen dat er geen/weinig sneeuw ligt?
Of dat je ganse dagen in de regen zit?

Om ginds nog iets te kunnen boeken moet je al aardig zoeken, maar ik heb ook geen zin in een wandelvakantie :D

tx!

Ik zou zeggen, volg dit onderwerp (https://www.wintersport.nl/forum/topic/341391). Daar wordt vaak een voorspelling gevraagd en worden ook zinnige en onzinnige antwoorden gegeven.
Om je wellicht een indicatie te geven, in de laatste 4 jaren ben ik 3x met Pasen naar Winterberg geweest en heb altijd goed kunnen skiën. Komende Pasen ben ik er weer, ondanks dat (zo ver) vooruit boeken altijd een risico met zich meebrengt.
Dat mag je ook bij je eigen vraag bedenken, je neemt altijd een risico.
Even een samenvatting van het topic wat ik hierboven aanhaalde, in de koude periodes wordt er stevig bijgesneeuwd om het einde van het seizoen (Pasen) toch te halen. En de kunstsneeuwcapaciteit van Winterberg is (ècht) indrukwekkend.
Dus als je een advies wilt, lekker boeken!
En mocht de zeldzame kans zich voordoet dat de lente te vroeg invalt en de föhn het Sauerland teistert, huur dan een Mountainbike (of neem die zelf mee), je kunt er ook nog heerlijk biken in de omgeving.

*bericht bewerkt door rppol op 14 feb 2018 16:06

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

3x met Pasen, dat had ik niet verwacht. @rppol .
En ik twijfel al over diverse plaatsen einde maart in oostenrijk.

2014 (of 2013, ik weet het niet meer precies): 1 meter sneeuw toen!

*bericht bewerkt door rppol op 14 feb 2018 17:22

null

2013 dus. Dit was op de Fichtenweg.

Plaats een reactie