Afname snowboarden?

@Martin9 ik vermoed dat ze na deze fantastische overwinning het snowboard voortaan laat verstoffen 😉 en alleen nog maar met latten wilt knallen en vliegen.

Daarnaast zal zij andere snowboarders op ideeën kunnen brengen 😀 wat dat doet met het aantal snowboarder 😉

Mirel020 op 17 feb 2018 08:23

Nou is mijn Duits niet zo geweldig maar volgens mij gaat ze toch liever snowboarden. :p

null

Übung macht den meister!!!

😁 genau, du hast recht @RFKANGOO ! En Ledecka heeft ook gelijk! 😁

Er zitten hier toch een paar snowboarders met een complex precies 😂

Ja hoor,… daar gaattie weer… Fijn weekend àllen. :

null

Er zitten hier toch een paar snowboarders met een complex precies 😂

Elsvr op 17 feb 2018 12:20

Zou je die even willen toelichten??

Übung macht den meister!!!

[quote]Ja hoor,… daar gaattie weer… Fijn weekend àllen. :

null
op 17 feb 2018

Gaaf filmpje !

Er zitten hier toch een paar snowboarders met een complex precies 😂

Elsvr op 17 feb 2018 12:20

Zou je die even willen toelichten??

RFKANGOO op 17 feb 2018 12:59

Lees gewoon jouw eerste reactie op de simpele vaststelling van de TS even terug,beetje overdreven reactie,niet?

Of zijn het de skiërs met een complex die dit onderwerp dat al jaren bekend is ieder seizoen weer herhalen?
Jullie houden het nog lang vol hier!

Er zitten hier toch een paar snowboarders met een complex precies 😂

Elsvr op 17 feb 2018 12:20

Zou je die even willen toelichten??

RFKANGOO op 17 feb 2018 12:59

Lees gewoon jouw eerste reactie op de simpele vaststelling van de TS even terug,beetje overdreven reactie,niet?

Elsvr op 17 feb 2018 13:21

Het zijn altijd de skiërs die zich hier druk over maken. Mag ik daar als snowboarder niet op reageren dan??
En als ik dan iets zeg waardoor de skiër zich aangesproken voelt dan ben ik degene met een complex??
Beetje vreemd al zeg ik het zelf.

Übung macht den meister!!!

@Marijnt de constatering hier is dat het aantal snowboarders afneemt. De aanhouder wint 😉 kennelijk. Complex zal een minderwaardigheidscomplex zijn?

@Marijnt de constatering hier is dat het aantal snowboarders afneemt. De aanhouder wint 😉 kennelijk. Complex zal een minderwaardigheidscomplex zijn?

Mirel020 op 17 feb 2018 14:08

Zo werkt dat met een politie verhoor ook. Als ze het maar lang genoeg herhalen ga je het vanzelf geloven. :p

Übung macht den meister!!!

Ik persoonlijk vind het eigenlijk een beetje not done wanneer skiers het woord snowboarder in de mond nemen. Velen zijn zich niet bewust van hun skier-privilege en het latent discrimenerende gedrag dat ze richting boarders vertonen, maar toch. Dat zie je direct als een boarder na jaren van deze onderdrukking wat getergd reageert… dan heeft hij direct een complex.

Ik pleit voor afschaffing van het onderscheid en voortaan enkel nog te spreken over blije glijers. 😉

*bericht bewerkt door Shane op 17 feb 2018 14:21

I can stick uphill ice, on my saucer...

😂😂

Ik persoonlijk vind het eigenlijk een beetje not done wanneer skiers het woord snowboarder in de mond nemen. Velen zijn zich niet bewust van hun skier-privilege en het latent discrimenerende gedrag dat ze richting boarders vertonen, maar toch. Dat zie je direct als een boarder na jaren van deze onderdrukking wat getergd reageert… dan heeft hij direct een complex.

Ik pleit voor afschaffing van het onderscheid en voortaan enkel nog te spreken over blije glijers. 😉

Shane op 17 feb 2018 14:19

Maar daarmee associeer je direct dat je weer blij moet zijn, hoe durf je zomaar een aanname te doen over mijn gemoedstoestand… waarom zou ik niet chagrijnig mogen glijden… :-P

Ik pleit voor afschaffing van het onderscheid en voortaan enkel nog te spreken over blije glijers. 😉

Shane op 17 feb 2018 14:19

Deed iedereen maar glijen, volgens mij ligt daar een gevoelig puntje van het hele complex.
Een aantal blije glijers ;-) hebben een sterke voorkeur om glijplekken te gebruiken als chillplek de uitdaging is daaromheen te gaan. Soort funpark idee.

Grappig, ik zie het soms wel gebeuren dat mensen teruggaan naar skiien.

Ik snap het wel, ik voel mij (als een van de weinige snowboarder in mijn vriendengroepjes) best bezwaard af en toe.
Ze moeten in het begin echt wel even wachten op mij. Eerst de lift uit (dat gaat soepel), dan steppen naar het punt waar je wilt beginnen (of laten slepen… weer last van mij), dan je board goed vaststrappen.

Verder ben ik ze weinig tot niet tot last… tot er een vlak stuk komt natuurlijk… zucht… of los of laten slepen. ;-)

Mijn vrienden vinden het allemaal niet erg, maar ik voel mij wel lastig. Ik snap dat sommige mensen dat wellicht zat worden en dan liever voor het gemakkelijke van het skiien gaan (dat je overal en altijd lekker door kan blijven gaan).

Ik snap ook nooit echt de strijd tussen skiiers en snowboarders, maar ik zie het alleen maar als humor. :)

*bericht bewerkt door Splash op 19 feb 2018 16:38

Zoals je in het filmpje gebt kunnen zien is dat echt goede snowb snijden door de sneeuw (dus geen schrapende geluiden) Hiermee wil ik zeggen dat we het allemaal hebben moeten leren maar dat je goed snowboarden alleen met zeer veel oefening echt goed word. En skiën is nou eenmaal vrij geruisloos dus minder “storend” voor sommige blijde glijders. En het feit dat als je een keer goed valt je meestal wel echt pijn hebt voor veel mensen die wat ouder worden kiezen voor de ski’s ipv SB dus vandaar ook minder SBs.

Ik als skier (blijde glijder) kan overigens enorm genieten van een goede snowboarder die liggend zijn bochten maakt handje aan de grond fabeltastische een lust voor het oog

Een teruggang zou best kunnen. De vraag is of het erg is?
Als het aantal terugloopt, so what? als het oploopt… so what?

Ik heb nog nooit cijfers gezien dat snowboarders gevaarlijker of minder gevaarlijk zijn. Ook niet dat ze de piste meer of minder stuk maken (hier op wintersporters.nl is er een artikel aan gewijd. Kwam er op neem dat skiërs buckels maken en snowboarders sneeuw afschrapen. dus als je dat combineert vlakken de snowboarders de buckels weer af ;-) ).

De haat jegens snowboarders/skiërs lijkt toch wel wat op discriminatie zoals Shane al voor de grap stelde. Eerst werden ze maar argwanend aangekeken of zelfs geweerd. Nu is het geaccepteerd maar zijn er nog veel vooroordelen over techniek, gevaar etc. (Straps? Zie Burton Step-In bindingen. Of de Flow-bindingen. Gaat sneller dan skiës).

Ik kan me wel voorstellen dat mensen op een gegeven moment terug naar naar ski’s. Geen problemen met vlakke stukken, bij mindere techniek is het minder eng en minder zwaar. En dan wint de voorzichtigheid het. Hopelijk kan ik nog 40 jaar door op mijn snowboard :-)

Uiteindelijk zie ik geen snowboarder of skiër. Maar een bepaald niveau en instelling. Als het niveau laag is, en de instelling “ik kan makkelijk hard” heb ik daar altijd problemen mee. Skiër of snowboarder.

*bericht bewerkt door Waah op 21 feb 2018 15:14

idd vooral dat laatste en nie zeikuh maar Blij glijjuh

Lees net artikel in telegraaf app

Snowboarden wint aan populariteit.
😂😂
Wandelen in trek en skiën juist minder in trek.
Bron: CBS
Gaat wel over Nederlanders, maar toch.

*bericht bewerkt door Patrick076 op 24 feb 2018 08:21

Vreemd …
Op de NOS app staat dat wintersport in het algemeen afneemt en dat wandelen juist meer in trek is …

Rob

Kan allemaal tegelijk. Zeker als wandelen niet als wintersport wordt gezien.

Vreemd …
Op de NOS app staat dat wintersport in het algemeen afneemt en dat wandelen juist meer in trek is …

RCGrootveld op 24 feb 2018 09:17

Klopt ook wel.
Algemene tendens is dat wintersport afneemt. En de activiteiten/sporten onderling wisselen in populariteit.

Van de week in Snowworld was de verhouding enkelplankige blije glijers t.o.v. de tweeplankige blije glijers ongeveer 50/50. Later op de avond was ik als tweeplanker duidelijk in de minderheid. Veel jongere mensen daar, dus denk dat aandeel enkelplankige blije glijers onder NL nog wel een paar jaar blijft stijgen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik denk ook dat er naar verhouding veel snowboarders aan freestyle doen ten opzichte van skiërs. Dan zit je in Snowworld natuurlijk goed! Om elke week aan je bochtentechniek te schaven op een indoorpiste is (of lijkt mij) wat minder leuk dan progressie te maken met je freestyle sprongen. Dat kan je in Snowworld bijna beter/gerichter trainen dan in een willekeurig skigebied. Dat zou een reden kunnen zijn dat je op de indoor piste wel meer snowboarders ziet.

Op vakantie zal het soort gebied ook meespelen. Afgelopen jaren in SFL (familiegebied) voel ik me vaak erg in de minderheid als snowboarder, maar in Val Thorens (ook meer toegankelijk voor jongeren?) waren er een stuk meer op de piste.

Ik zou zelf nog steeds graag leren skiën, maar vind het moeilijk om de investering qua tijd te maken als ik die tijd ook in snowboarden kan stoppen… Zeker in een mooi gebied! Als je kunt kiezen tussen iets wat je dan al kunt, of leren in een pizzapunt de vlakke blauwe piste af, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt (zal ook gelden voor skiërs die eens willen leren snowboarden).

En zoals gezegd door @Waah, het gaat echt om de instelling van de persoon en niet of diegene de ski’s onder gebonden heeft of op een snowboard staat. Heb oog voor elkaar, gun elkaar de ruimte (zeker een beginner!) en geniet van de sport, maar vooral van de omgeving en het buiten zijn. Maak ook eens een praatje met “het andere kamp” aan de lift, dan kom je er inderdaad achter dat we allemaal blije glijers zijn ;-)

Altijd een sappig onderwerp: snowboarden vs skiën. Vermakelijke reacties hier. 😁
Ik neem nog een bak koffie. 👍

*bericht bewerkt door Kor@ op 24 feb 2018 10:59

Sneeuwt het al?

Ik denk ook dat er naar verhouding veel snowboarders aan freestyle doen ten opzichte van skiërs. Dan zit je in Snowworld natuurlijk goed! Om elke week aan je bochtentechniek te schaven op een indoorpiste is (of lijkt mij) wat minder leuk dan progressie te maken met je freestyle sprongen. Dat kan je in Snowworld bijna beter/gerichter trainen dan in een willekeurig skigebied. Dat zou een reden kunnen zijn dat je op de indoor piste wel meer snowboarders ziet.

Reynouts op 24 feb 2018 10:33

Op maandag donderdag en vrijdag in de avond zie je vooral snowboarders die graag bocht trainen. En op zaterdag/zondagochtend komen ze ook regelmatig oefenen.

Het maakt niks uit of je nou skiet, snowboard, bochten maakt of wil freesylen. Wil je er goed in worden dan kost dat gewoon veel tijd. En dit is allemaal prima te trainen in snowworld.

Übung macht den meister!!!

Ik had het gewoon over bochtjes draaien op piste 3 @Reynouts. Van de week was er heel veel volk dat alvast een paar rondjes wilde doen voor de vakantie, gewone vakantiegangers dus en geen vaste Snowworld gangers. Het aandeel eenplankers vond ik opvallend.

*bericht bewerkt door Shane op 24 feb 2018 12:18

I can stick uphill ice, on my saucer...

En toen was ik er nog niet eens bij. Moet je nagaan. Maandag mogen we weer een bocht proberen.

@Reynouts, kan het alleen maar aanraden, heb vorig seizoen leren snowboarden en het is heel tof om weer eens beginner te zijn.

Plaats een reactie