Verschil Fischer Curv Ti vs. Fischer Curv DTX

Momenteel ski ik een Fischer RC4 Superior 170CM met 15M radius (met Antwärter in 2013 gehaald). Graag wil ik deze weg doen en kiezen voor de Fischer Curv Ti of de Fischer Curv DTX. Wie kent beide skies en welke van de twee zou je aanraden? Ik ben zelf een piste knaller en ook vaak touren met me vriendin (intermediar niveau). Ik wil dus graag het beste van twee werelden. De DTX is weinig vergevingsgezind volgens reviews en de Ti misschien iets te soft. Wat vinden jullie?

Jack (29 jaar, 80KG en 1.85M)

*bericht bewerkt door JackE op 16 feb 2018 19:15

Ik heb ze beiden geskied en ik denk dat de DTX inderdaad erg stijf is en zeker niet vergevingsgezind of allround. De TI is - zoals je zelf aangeeft - een heel stuk softer. Of die te soft is? Dat vind ik moeilijk om te zeggen. Want je kan er echt wel heel hard op. Maar met 178 als langste lengte kan het net niet genoeg zijn voor als je echt goede techniek hebt en een ski zoekt die daar bij past. Dus ik denk dat je eigen analyse in de roos is: beide ski’s zijn denk ik sub-optimaal voor wat je zoekt.

Gelukkig zijn er veel ski’s die qua karakter en vergevingsgezindheid tussen de TI en de DTX in zitten. Denk aan de Elan GSX, Rossignol Hero Elite LT TI, etc. In jouw geval zou ik die in resp. 180 of 185 (Elan) en 183 (Rossignol) nemen.

Plaats een reactie